تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798388408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

6000 موسسه مالی غیر مجاز لکه ننگی برای مسئولان این حوزه است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: 6000 موسسه مالی غیر مجاز لکه ننگی برای مسئولان این حوزه است
کد خبر: ۴۹۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳ - 15 April 2015



سپاه بهتر می‌تواند امنیت جوب شرق را برقرار کند!
تخلفات مؤسسات مالی غیرمجاز و انتقادات نسبت به عملکرد تخریبی آن‌ها در شبکه بانکی تاجایی پیش رفت که اکنون کار به جایی رسیده است که شورای عالی امنیت ملی نیز به این ماجرا ورود کرده است و مقرر شده است تا شش ماه مجموعه برنامه‌ها برای ارتقای نظارت بر بازار غیر متشکل پولی به تصویب این شورا برسد.

به گزارش «تابناک»، گسترش حیطه فعالیت مؤسسات مالی غیرمجازی که به اذعان مدیران بانک مرکزی بیش از ۶۰۰۰ مورد تخمین زده می‌شوند همچنین در دست داشتن بیش از ۱۵ الی ۲۰ درصد نقدینگی کل کشور و نقش اغلب مخربی که به دلیل نداشتن هیچ تعهدی نسبت به مقررات بانک مرکزی در شبکه بانکی ایجاد می‌کنند، خاصه در سالهای اخیر مورد انتقاد و توجه بیش از قبل نمایندگان، کارشناسان و خود بانکی‌ها بوده است.

ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره این موضوع به تابناک، می‌گوید: مؤسسات مالی و اعتباری در صورتی که منظم باشند می‌توانند به عنوان یکی از بازوها بانک مرکزی در سیستم تولید و سیاست‌های بانکی کشور فعال باشند، اما متاسفانه دیده می‌شود که از این سیستم‌ها به نوعی به نفع افراد و یا دولت‌ها سوء استفاده می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید پرونده مؤسسات مالی و اعتباری در کشور یک بار برای همیشه بسته شود، باید مسیر این میزان نقدینگی که در اختیار این مؤسسات است روشن شود، برای همین نیز باید ورود بانک مرکزی و شورای عالی امنیت ملی را در این بحث به فال نیک گرفت اما در عین حال باید مراقب بود تا آرامش جامعه از بین نرود و سرمایه گذاران در مؤسسات را نگران نکنند.

وی در خصوص وجود بیش از ۶۰۰۰ موسسه مالی غیر مجاز در کشور گفت: امروز اگر کسی در کنار خیابان بخواهد دست فروشی کند، چندین نفر با او برخورد می‌کنند، شهرداری‌ها، اماکن و نهادهای دیگر اجازه این کار را به یک فرد عادی نمی‌دهد، اموال فرد را مصادره می‌کنند و حتی بارها دیده شده است که کار به درگیری خیابانی هم می‌کشد، اما این میزان موسسه مالی در کشور وجود دارد ولی کسی با آن کاری ندارد، خوب این نشان می‌دهد که این افراد با یک پشتوانه‌ای این اقدامات را انجام داده‌اند.

همچنین این نماینده در ادامه توضیحات خود گفت: اگر این تعداد واقعاً وجود داشته باشد یک لکه ننگ و لکه سیاه در کارنامه افراد دست اندرکار و مسئولان این حوزه است، این مؤسسات همه با آرم بانک مرکزی فعالیت می‌کنند، این به نظر من یعنی دامن زدن به بی‌قانونی و رواج قانون گریزی است.  

این نماینده مجلس با طرح این سؤال که چگونه این افراد توانسته‌اند تا به امروز فعالیت کنند، گفت: اگر کسانی بوده‌اند که به این مؤسسات مجوز غیر اصولی و غیر کارشناسی داده‌اند باید امروز به میز محاکمه کشیده شوند و در دردادگاههای صالحه پاسخگو باشند.

وی همچنین گفت: اگر هم این مؤسسات به صورت خود سر و در یک نظام بی‌درو پیکر بانکی مشغول فعالیت هستند، که باید

فاتحه مسئولین مربوطه و سیستم بانکی را خواند که چگونه در روز روشن و با این حجم وسیع این میزان موسسه در حال فعالیت است، به نظر من این را باید یک نوع توهین به دستگاههای مربوطه تلقی کرد.

وی با بیان اینکه این مؤسسات مربوط به امروز نیست ادامه داد: اما چیزی هم که در اینجا حائز اهمیت است، این نکته است که این مؤسسات در دولت فعلی به وجود نیامده‌اند و متاسفانه رشد قارچ گونه این مؤسسات نیز از موروثات دولت‌های نهم و دهم در کشور است.  

این نماینده در پایان گفت: ورود نهادهای امنیتی به این موضوع اگر منجر به دستگری و مجازات عاملان و آمران این گونه اتفاقات باشد را باید به فال نیک گرفت، در غیر این صورت ممکن است یک تصمیم اشتباه تمام این نقدینگی را به باد فنا دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن