تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798547393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق موشکی ایران و روسیه، چالش آمریکا در منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: توافق موشکی ایران و روسیه، چالش آمریکا در منطقه است


در پی تصمیم روسیه برای لغو منع فروش سامانه دفاعی اس-۳۰۰ به ایران، روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» در تحلیلی نوشت: در حالی که آمریکا به دنبال کاهش حضور خود در بی‌ثباتی و هرج‌ومرج خاورمیانه است، روسیه به دنبال پر کردن این خلا است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روزنامه «جروزالم‌پست»، چاپ سرزمین های اشغالی، در تحلیلی نوشت: آمریکا در همه درگیری‌ هایی که در سراسر منطقه وجود دارد، نقش پشت پرده را بر عهده گرفته است؛ حمایت لجستیکی و اطلاعاتی به ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان در یمن، انجام حملات هوایی علیه داعش در سوریه و عراق، کناره‌ گیری از جنگ داخلی در لیبی.در همه این موارد، دولت اوباما مراقب است که بیش از حد درگیر نشود یا متعهد به اعزام نیروی زمینی نشود.

بر اساس این گزارش، اخبار حاکی از آن است که روسیه در حال فراهم کردن شرایط برای تحویل سامانه موشکی اس-300 به ایران و مبادله نفت در برابر کالاست، نشان می‌دهد مسکو در حال آوانس دادن است تا از لغو تحریم‌ها علیه ایران سود ببرد. لغو تحریم‌ها بخشی از تفاهمی است که قدرت‌های جهان ماه جاری با ایران صورت داده‌اند.
موشک روسی


جروزالم‌ پست نوشت:‌ کرملین اعلام کرد «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌ جمهور روسیه، حکم لغو منع تحویل سامانه اس-300 به ایران را امضا کرده و بزرگ ترین تنش میان دو کشور را بر طرف کرده است.   به گزارش فارس، این اقدام روسیه درست پس از منعقد شدن چارچوب تفاهم هسته‌ای می‌تواند راهی برای این کشور باشد تا در مذاکره با غرب در دیگر مسائل، نفوذ به دست آورد؛ مانند بن‌بست در اوکراین. در نتیجه این اتفاق می‌تواند به معنای مهارت در بردن بازی بدون تخلف از مقررات بازی تلقی شود، نه تلاش برای تحویل سیستم دفاع هوایی به تهران.

«یوری تپر»، کارشناس روسی و عضو دانشگاه منچستر، در این باره به «جروزالم‌ پست» گفت: «نمی گویم روسیه در تلاش است خلاء آمریکا را پر کند، بلکه بر عکس، روس‌ها به رقابت با آمریکا بر سر نفوذ در منطقه، به ویژه در برقراری رابطه ویژه با ایران کشیده شده اند».

تپر افزود: «پس از تلاش اخیر آمریکا برای نزدیک شدن به ایران، دولت روسیه می‌بیند علتی ندارد از رابطه با این کشور شیعه خودداری کند، زیرا «دشمن اصلی آنها» (آمریکا) سراسیمه به سوی آغوش ایران می‌رود».

وی افزود: «آمریکایی‌ ها ایران را «حلال» کرده‌ اند تا با آن تجارت کنند. در نتیجه چرا روس‌ها که خود را متحد قدیمی ایران می‌ دانند، «باید پرهیزگارتر از پاپ» باشند؟ از این رو روس‌ها متوجه شده‌اند که باید حمایت خود را از ایران افزایش دهند تا در بازی باقی بمانند و نفوذ خود را از دست ندهند یا حداقل پا به پای آمریکا بیایند و وضع موجود را حفظ کنند».

این کارشناس روس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه «ایران اوضاع سیاسی را هوشمندانه مدیریت کرده است»، گفت: «ایران به جای اینکه تحت فشار قرار گیرد، مورد استقبال دو قدرت رقیب قرار گرفته است».

 


چهار شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن