تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798487691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افخم : طرف ما در مذاکرات هسته ای دولت ها هستند / مجازات عاملان فرودگاه جده خواسته ماست


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: افخم : طرف ما در مذاکرات هسته ای دولت ها هستند / مجازات عاملان فرودگاه جده خواسته ماست


سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: در مذاکرات هسته ای طرف ما دولت ها هستند. مرضیه افخم افزود : طرف حساب ما دولت ها هستند که براساس قوانین بین المللی مجری توافقات هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، مرضیه افخم در نخستین نشست خبری خود در سال جدید در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تصویب کرده است که توافق با ایران باید ظرف مدت 30 روز انجام شود و این اظهارنظرها چه تأثیری در روند مذاکرات دارد؟ گفت: اکنون در حال مذاکره با دولت ها هستیم و طرف حساب ما دولت ها هستند که براساس قوانین بین المللی مجری توافقات هستند.
مرضیه افخم در نخستین نشست خبری خود در سال جدید

وی این گونه اظهارنظرها را در چارچوب داخلی آمریکا دانست و افزود: ما در مذاکرات هسته ای با دولت آمریکا طرف هستیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اکنون مسائل کارشناسی و ابعاد آن در حال بررسی است و همه مسائل مدنظر قرار می گیرد. ورود بازرسان سازمان انرژی اتمی به کشورمان  براساس تفاهم آبان 92 و جدول کاری مورد توافق انجام شده
سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان همچنین درباره ورود بازرسان سازمان انرژی اتمی به کشورمان و این که چه مسائل و بازرسی هایی خواهند داشت و نوع همکاری با آنان چگونه خواهد بود ، افزود: اکنون همکاری میان ما و سازمان انرژی اتمی در مسیر خوبی قرار دارد و سفر بازرسان این سازمان به کشورمان براساس تفاهم آبان 92 و جدول کاری مورد توافق انجام شده و مرحله به مرحله آن مورد بحث و بررسی کارشناسانه قرار گرفته است.
افخم گفت: در این سفر که امروز انجام شده  بازرسان سازمان انرژی اتمی دو موضوع بازدید از سایت مریوان و گزارش مقاله ای درباره فعالیت های نوترونی را مورد بررسی قرار می دهند.
وی افزود: مسیر همکاری های ما با آژانس  براساس شفاف سازی و دسترسی های مجاز مبتنی است و از 18 موضوعی که آژانس انرژی اتمی پیگیر آن بود بسیاری از مسائل حل و فصل شده است.
افخم گفت: آژانس انرژی اتمی به تدریج به این مسئله می رسد که هیچ انحرافی در فعالیت های صلح آمیز انرژی هسته ای ایران وجود ندارد و امیدواریم در تداوم این گونه سفرها مسائل باقیمانده حل و فصل شود.

ظریف در اجلاس بازنگری دوره ای «ان پی تی» سخنرانی خواهد کرد
سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین گفت: آقای ظریف در اجلاس بازنگری دوره ای «ان پی تی» سخنرانی خواهد کرد.
افخم در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه معاونان و کارشناسان در چه بُعدی از مذاکرات هسته‌ای مذاکره خواهند کرد، افزود: هیئت ها وارد مرحله نگارش می شوند و این چرک نویس ها دارای پرانتز و جاهای خالی است و صرفا نگارش متن مذاکرات در برخی جزییات ادامه می یابد تا زمینه برای رسیدن به توافق فراهم شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تغییراتی در بیانیه مطبوعاتی لوزان صورت خواهد گرفت، گفت: هر هیاتی متن ویژه خود را دارد و کارشناسان ما ابعادی را دنبال می کنند که مذاکرات ادامه پیدا کند و هر تغییری که نیاز باشد صورت خواهد گرفت.
افخم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درست است که در مذاکرات پیش رو دیگر آقای صالحی حضور نخواهد داشت، افزود: من در این باره خبری نشنیدم اما دور بعدی مذاکرات در سطح معاونان و کارشناسان است و ما پس از آن در دوشنبه هفته بعد از آن، آغاز اجلاس بازنگری دوره ای «ان پی تی» را خواهیم داشت که آقای ظریف در آن اجلاس سخنرانی خواهد کرد و شاید مسئولان دیگری نیز از کشورمان حضور داشته باشند.

روابط ایران و روسیه روابطی جامع است
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسشی درباره تحویل سامانه موشکی اس 300 روسیه به ایران گفت:‌ روابط ایران و روسیه روابطی جامع است که ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی ، امنیتی و دفاعی را در بر می گیرد .
 افخم  افزود :‌ گفتگوها و کارها در همه سطوح یاد شده در سال های گذشته در جریان بوده است و روند رو به جلو و با شتاب خوبی داریم و همچنین در حوزه دفاعی نیز همکاری ها در سالهای گذشته ادامه داشته است.
وی  با اشاره به تحریم ها گفت: اگر چه روابط دفاعی ما از تحریم ها متاثر شد، اما یکی از موضوعات همکاری های دفاعی موضوع تحویل سامانه موشکی اس 300 بوده که همواره در مذاکرات پیگیری شده است .
افخم افزود: با پیگیری ها و پافشاری طرف ایرانی بر تحویل این سامانه موشکی ، قرار شد که این سامانه موشکی به ایران تحویل داده شود .
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:‌وزیر دفاع کشورمان امروز به روسیه سفر می رود و در  اجلاس امنیت بین الملل مسکو سخنرانی می کند ، همچنین گفتگوهایی با مقامات روسی در خصوص جزییات ،‌روند  و ‌ابعاد زمانی تحویل این سامانه خواهد داشت .
وی اضافه کرد : فکر می کنیم همکاری های ما با روسیه رو به جلوست و سفرهای مقامات نظامی و دفاعی آنها در کنار سایر مسئولان سیاسی در جریان بوده است .
 افخم ادامه داد : اجازه دهید جزییات تحویل سامانه موشکی را مسئولان دفاعی پیگیری و اعلام نظر کنند .

گفتگوها برای بازگشایی سفارت انگلیس در تهران در حال انجام است
سخنگوی وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که سفارت انگلیس در کشورمان تعطیل شده و گویا اقداماتی برای بازگشایی آن در حال اجراست ، تصریح کرد : گفتگوها در این زمینه در حال انجام است و کارداران دو کشور در حال تردد هستند.
وی گفت: ارتباط نمایندگی ما برای صدور روادید در انگلیس نیز وجود دارد و در عین حال مذاکراتی برای بازگشایی سفارتخانه ها در حال پیگیری است تا در زمان مناسب این کار انجام شود.
افخم بازگشایی سفارت خانه ها را نیازمند مذاکرات کارشناسی ، بررسی زمینه ها و رفع موانع دانست و افزود: این مسیری تدریجی است که مسئولان دو طرف در حال فعالیت در این زمینه هستند.

فرد وارد شده از سرزمین های اشغالی به عنوان گردشگر وارد شده نه خبرنگار
وی همچنین درباره سوال دیگر درخصوص حضور خبرنگار رژیم صهیونیستی در ایران و انتشار گزارش از کشورمان افزود: این فرد خبرنگار نبوده و گردشگر است و مطابق مقررات و در قالب گروه گردشگری و با گذرنامه آمریکایی وارد کشور شده و برای کار خبرنگاری به ایران نیامده است.
افخم گفت: اگر در این سفر سوء استفاده ای شده و اخبار و گزارشی منتشر شده، بحث دیگری است. مجازات عاملان فرودگاه جده خواسته ماست  
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره حادثه فروگاه جده گفت : در این باره دیدگاه های مختلفی مطرح شده ولی آنچه مهم است این است که دولت عربستان به این مسئله رسیدگی و عاملان این جنایت را حتی براساس قوانین داخلی خود مجازات کند و این خواسته ماست.
 افخم در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در این باره افزود: پیگیری های سیاسی انجام شده است و از طریق سفارت عربستان در تهران و نیز سفارت خودمان در ریاض پیگیری موضوع را از مقامات عربستانی خواسته ایم و موضوع همچنان در دست پیگیری است.
خانم افخم با بیان اینکه به همین علت سفرهای عمره تعلیق شده است ، گفت: این موضوع بسیار مهمی برای ما و همه مسلمانانی است که به این سفر می روند و همگان به آن حساس هستند و محدود به ایران نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین به بیانیه روز گذشته وزارت کشور عربستان سعودی اشاره کرد و افزود: در این بیانیه آنها بر پیگیری موضوع و اشد مجازات خاطیان تاکید کردند و ما نیز امیدواریم این پیگیری ها تصویب شود و دولت عربستان به سرعت و متناسب با آن تصمیم گیری کند و ما هم در چارچوب سیاسی ماجرا را دنبال می کنیم. راه حل مسئله یمن نظامی نیست
وی همچنین درخصوص نشست شورای امنیت درباره بحران یمن و مصوبه تحریم ارسال سلاح به انصارالله افزود: انتظار داشتیم در قطعنامه شورای امنیت به حملاتی که زیرساخت های مردم بی گناه یمن را هدف قرار داده است نیز پرداخته می شد اما متأسفانه این مسئله نادیده گرفته شد.
افخم با بیان این که مسئله یمن باید به طور واقع بینانه بررسی شود ، گفت: راه حل مسئله یمن نظامی نیست و تنها راه حل آن سیاسی است.
وی با اشاره به طرح چهار ماده ای ایران برای بحران یمن افزود: توقف حملات نظامی ، ارسال کمک های بشردوستانه ، گفتگوهای سیاسی میان احزاب و گروه های مختلف یمنی ، تشکیل دولت وحدت ملی و توقف کشتار انسان های بی گناه از جمله این راهکارهاست.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مسئله یمن موضوعی است که هر چه طرف های مختلف بر راه حل نظامی اصرار کنند جز کشتار و پیچیده تر شدن شرایط ثمری نخواهد داشت.
وی از ارائه نامه سفیر کشورمان در نیویورک به شورای امنیت برای حل و فصل بحران یمن  به عنوان لحاظ شدن سندی در این باره خبر داد و افزود: امکان ارسال کمک های انسان دوستانه و توجه ویژه و حساس کشورها به این بحران ، درخواست جمهوری اسلامی ایران است.

نظر سخنگو درباره احتمال سفیر شدنش
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص خبرهایی مبنی بر سفیر شدنش در یکی از کشورها گفت: من نیز این خبرها را شنیده ام اما باید توجه کرد که همه اخبار باید از منبع موثق منتشر شود.
افخم افزود: انتصاب هایی که در وزارت امور خارجه انجام می شود صرفاً در مراحل خاص و لازم انجام می شود و باید درباره خبر پراکنی ها اظهارنظر نکرد.
وی گفت: این گونه اخبار برای تنوع در فضای رسانه ای منتشر می شود.
 


چهار شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن