تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818825092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاز ۴ آزادراه تهران-شمال تا پايان خرداد ايمن و آماده بهره‌برداري مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ فروردين ۱۳۹۴ (۹:۱۲ق.ظ)
فاز ۴ آزادراه تهران-شمال تا پايان خرداد ايمن و آماده بهره‌برداري مي شود موج - وزير راه و شهرسازي درباره آخرين وضعيت قطعه ۴ آزادراه تهران-شمال که تردد در آن به دليل اينكه ايمني پايين متوقف شده بود، گفت: فاز چهارم اين آزادراه تا پايان خرداد به بهره برداري مي رسد.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي، در جريان ديدار ديروز، سه‌شنبه، ۲۵ فروردين، با اعضاي کميسيون عمران مجلس و بازديد از مرکز مديريت راه‌هاي کشور در جمع خبرنگاران گفت: مبناي کار ما اين است که تمام اطلاعات را در اختيار مردم قرار دهيم همانطور که اين اطلاعات در اختيار پليس و هلال احمر قرار مي‌گيرد.
وي با بيان اينکه با اين کار تخلفات مردم کاهش پيدا مي‌کند و ايمني افزايش مي‌يابد، يادآور شد: مبناي افزايش ايمني، مشارکت دادن مردم در اطلاعات است؛ چراکه هيچ مدير دولتي نمي‌تواند ۲۰ ميليون راننده را هدايت کند. در واقع هرچه اطلاعات بيشتري در اختيار رانندگان قرار گيرد سوانح کاهش و ايمني افزايش مي‌يابد.
وزير راه و شهرسازي درباره بحث مهندسي جاده‌هاي کشور و وضعيت ايمني راه‌ها گفت: در اين باره مطالعاتي صورت گرفته و همه دستگاه‌ها کار خود را انجام مي‌دهند، طراحي‌هاي مختلفي براي ايمني جاده‌ها در دست اجرا است، ولي؛ نکته مهم اين است که بايد فرهنگ ايمني به عنوان کليدي‌ترين عنصر براي کاهش تصادفات در مردم ايجاد شود.
آخوندي وضعيت سرمايه‌گذاري جاده‌هاي کشور در دهه گذشته را نامناسب ارزيابي و اظهار کرد: بيش از ۲۰ تا ۴۰ درصد جاده‌هاي شرياني ايران وضعيت مناسبي ندارند، اگر بخواهيم کار استانداردسازي جاده‌ها را به صورت کامل انجام دهيم نياز به هزاران ميليارد تومان اعتبار داريم که با منابع محدود فعلي ميسر نيست، ولي؛ با اين همه ميزان روکش جاده‌ها در سال گذشته بيش از صد درصد افزايش داشت.
وي در پاسخ به سوالي درباره آزادراه تهران-شمال گفت: از چند ماه قبل از عيد، تردد در قطعه ۴ اين آزادراه به دليل اينکه ناايمن افتتاح شده بود متوقف شد و برنامه ايمن‌سازي قطعه چهارم در دستور کار قرار گرفت، البته براي ايام عيد گذر موقتي راه‌اندازي کرديم و تا آخر خرداد قطعه چهارم به صورت ايمن در اختيار مردم قرار مي‌گيرد.
وزير راه و شهرسازي در پاسخ به سوالي درباره زمان بازگشايي جاده کرج - چالوس که بر اثر سيل و ريزش کوه تخريب شده بود، گفت: طبق گزارشات واصله، جاده چالوس امشب بازگشايي مي‌شود.
وي همچنين درباره برنامه‌هاي وزارت راه و شهرسازي در سال ۹۴ يادآور شد: اولويت اصلي اين وزارتخانه، راه‌اندازي سيستم‌هاي حمل و نقل هوشمند (ITS) است که بايد گسترش يابد همچنين سامانهwww.۱۴۱.ir نيز از طريق اين سيستم مي‌تواند مديريت جاده‌ها را بسيار بهبود ببخشد.
آخوندي با يادآوري اينکه در ابتداي سال قرارداد بسيار خوبي منعقد شد و در هر ۲۰ کيلومتر از راه‌هاي اصلي کشور يک دوربين نصب مي‌شود، اظهار اميدواري کرد: بيش از ۷۵ درصد ترافيک جاده‌اي در جاده‌هاي اصلي کشور است که با اجرايي شدن اين سيستم بار سنگين ترافيکي کشور کاهش يابد.
وي با بيان اينکه اين اقدامات از ابتداي فروردين آغاز شده ادامه داد: نکته بعدي بهسازي و روکش آسفالت‌ها و برطرف کردن خطر از نقاط حادثه خيز است که در سال گذشته حدود ۱۰ ميليون تن آسفالت کشي و ترميم شده و اميدواريم اين رقم امسال به بالاي ۱۵ ميليون تن برسد و بسيار از جاده‌هاي کشور را در وضعيت بهتري قرار دهيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن