تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819201816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امین‌زاده: موافقت‌نامه نهایی مذاکرات از نظر حقوقی اهمیت زیادی دارد/لغو همه تحریم های انرژی در در توافق‌نامه نهایی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: امین‌زاده: موافقت‌نامه نهایی مذاکرات از نظر حقوقی اهمیت زیادی دارد/لغو همه تحریم های انرژی در در توافق‌نامه نهایی
معاون حقوقی رئیس جمهوراز لغو تحریم های انرژی در پی موافقت‌ نهایی ایران با کشورهای ۱+۵ به نقل از معاون وزیر خارجه خبر داد.
به گزارش نامه نیوز، الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پایان جلسه مشترک اساتید حقوقدان و روابط بین‌الملل که با حضور عراقچی در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه که بیش از 30 تن از اساتید روابط بین‌الملل و حقوقدان کشور شرکت داشتند ابعاد حقوقی مذاکرات و توافقات اخیر مورد بررسی قرار گرفت.


وی در ادامه افزود: این اساتید از دانشگاه‌های مختلف و با دیدگاه‌های مختلف حضور داشتند که انتقادات و پیشنهاد مورد نظر خود را مطرح کردند.


معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه تمام اعضای حقوقی تیم مذاکره‌کننده در این جلسه به منظور هم‌فکری و هم‌اندیشی بهتر و مناسب‌تر حضور داشتند، تأکید کرد: در بیانیه لوزان ابعاد حقوقی وجود داشت که تصمیم گرفتیم برای شفاف‌سازی بیشتر و همچنین درک مطالب از اساتید بین‌الملل دعوت کرده و نقطه‌نظرات آنها را دریافت کنیم و همچنین توضیحاتی که نیازمند است ارائه و تشریح کنیم.


وی ادامه داد: آقای عراقچی در این جلسه توضیحات مختلفی را از ابعاد این بیانیه تشریح کردند و همچنین تأکید داشتند که در موافقت‌نامه نهایی همزمان همه تحریم‌ها باید لغو شود.


امین‌زاده افزود: اساتید بعد از استماع سخنان کارشناسان ابهامات مورد نظر خود را مطرح کرده و پاسخ‌ها را شنیدند و همچنین پیشنهادات را به تیم مذاکره‌کننده و اعضای حقوقی آن ارائه دادند.


معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه موافقت‌نامه نهایی این مذاکرات از نظر حقوقی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تک‌تک لغات آن باید به طور حساس در این بیانیه نگارش شود، گفت: از نتایج این مذاکرات می‌توان به اثبات فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران که ادامه خواهد داشت اشاره کنیم و همچنین از دیگر جنبه‌های آن می‌توانیم به روشن شدن این موضوع که جمهوری اسلامی به هیچ عنوان از ابتدا به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نبوده نام ببریم.


امین‌زاده در ادامه با اشاره به سخنان عراقچی گفت: برخی از اساتید ابهاماتی را پیرامون لغو تحریم‌های انرژی مطرح کردند که معاون وزیر خارجه نیز از لغو تحریم‌های انرژی در پی توافق‌نامه نهایی خبر داد.


وی افزود: آقای عراقچی همچنین پیرامون تحریم های اولیه و ثانویه توضیحاتی ارائه کرد و گفت تحریم‌های ثانویه به طول کامل لغو می‌شود.


معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه ما در این جلسه از اساتید رشته روابط بین‌الملل و حقوقدانان از دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، علامه‌طباطبایی، اصفهان، شیراز، دانشگاه آزاد، تربیت مدرس، پردیس فارابی دعوت کردیم، خاطرنشان کرد: در ادامه این جلسه نیز درباره مکانیزم تهیه سند نهایی بین اساتید و کارشناسان با اعضای حقوقدان تیم مذاکره‌کننده بحث و تبادل‌نظر شد.




منبع: فارس


۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن