تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820298936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز فصلي نوين در پژوهش هاي مجموعه دستکند سامن ملاير


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ فروردين ۱۳۹۴ (۱۲:۱۲ب.ظ)
آغاز فصلي نوين در پژوهش هاي مجموعه دستکند سامن ملاير موج - فصل پنجم کاوش باستان شناسي در مجموعه دستکند شهر زيرزميني سامن ملاير با هدف تکميل مطالعات انجام شده در پژوهش هاي قبلي و رسيدن به يافته هاي جديد شروع شد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي خاکسار، سرپرست هيأت کاوش و پژوهش‌هاي ميداني، در مجموعه دستکند سامن روز سه‌شنبه، 25 فروردين، اين خبر را اعلام و تصريح کرد: فصل پنجم پژوهش در شهر سامن با بهره‌گيري از اعتبارات ملي - استاني و گرفتن مجوز از پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري آغاز شد.
وي افزود: در اين فصل مقرر شد در کارگاه‌هاي 1 و 5 مجموعه سامن کاوش‌هاي باستان‌شناسي پيگيري و ادامه يابد.
خاکسار خاطرنشان ساخت که در 4 فصل گذشته در 8 کارگاه زيرزميني واقع در شهر سامن کاوش انجام‌ شده است.
به گفته وي در کاوش‌هاي گذشته بيش از 50 فضا شامل اتاق‌ها و راهروهاي ارتباطي شناسايي شد.
خاکسار تصريح کرد: همچنين تعداد زيادي اسکلت و بقاياي استخوان انساني شناسايي و مطالعات اوليه بر روي آن‌ها انجام گرفت.
سرپرست هيأت کاوش و پژوهش‌هاي ميداني در مجموعه دستکند سامن اظهار داشت: در فصل جاري در ادامه کاوش‌ها و پژوهش‌هاي ميداني در کارگاه‌هاي قبلي سعي خواهد شد علاوه بر تکميل مطالعات صورت گرفته، کاوش‌هاي جديد را در 2 کارگاه جديد که اخيراً شناسايي‌ شده‌اند، انجام دهيم.
وي تصريح کرد: در اين فصل از کاوش اولويت پژوهش و کاوش بر روي استخوان اسکلت‌هاي کشف‌ شده در کاوش‌هاي قبلي و آغاز استحکام‌ بخشي و تثبيت اين بقايا و استخوان‌ها است که در اين خصوص هماهنگي‌هاي لازم با پژوهشکده حفاظت و مرمت پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري انجام‌ شده است.
به گفته خاکسار مجموعه سامن يکي از آثار منحصربه‌فرد دستکند زيرزميني واقع در جنوب همدان و 10 کيلومتري شهر ملاير است که در سال 1384 به‌صورت اتفاقي در جريان انجام عمليات عمراني فيبر نوري شناسايي شد.
او گفت: اين مجموعه در زير بستر شهري، معابر، ساختمان‌هاي اداري و منازل مسکوني شهر واقع‌ شده است
فصل پنجم کاوش باستان‌ شناسي در مجموعه دستکند که با مجوز رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري صورت مي‌گيرد تا پانزدهم ارديبهشت‌ امسال ادامه دارد. احتمالاً قدمت اين مکان به قبل از سلسله اشکانيان بازمي‌گردد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن