تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798990533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم غربالگری سرطان زنانه |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: لزوم غربالگری سرطان زنانه
کد خبر: ۴۹۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳ - 13 April 2015


دبیر علمی ششمین کنگره سرطان‌های زنان ضمن تشریح برنامه‌های این کنگره، نسبت به بروز سونامی سرطان دهانه رحم طی 10 سال آینده در کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، دکتر زهره شاهوردی در نشت خبری ششمین کنگره بین‌المللی سرطان‌های زنان با بیان اینکه این کنگره از 8 تا 10 اردیبهشت ماه در بیمارستان میلاد برگزار می‌شود، گفت:هدف ما از برگزاری کنگره سرطان‌های زنان بروز کردن اطلاعات همکاران جوان است تا بتوانیم سلامت جامعه زنان را از نظر سرطان‌های زنان، پیشگیری، تشخیص اولیه، درمان به موقع و ارتقای جسمی و روحی بیماران بعد از درمان را تضمین کنیم.

وی با اشاره به همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، اصفهان، شیراز، اهواز، انجمن‌های رادیوتراپی، آنکولوژی، مرکز تحقیقات جراحی‌های کم تهاجمی و ... در برگزاری این کنگره افزود: تعداد مقالات ارسالی ١۵٠ عدد بود که ١١٠ مقاله انتخاب شده و در کتاب خلاصه مقالات در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد. ٨٣ سخنرانی و همچنین چهار سخنران از کشورهای امریکا و ایتالیا نیز در این کنگره حضور دارند

شاهوردی با اشاره به 22 امتیاز بازآموزی برای کنگره سرطان‌های زنان ادامه داد:یکی از محورهای این کنگره بررسی چالش‌هایی در مورد پیشگیری از برخی سرطان‌ها بویژه سرطان دهانه رحم و سیاست‌های اعمالی وزارت بهداشت در این خصوص است. بررسی می‌کنیم که چه گروه از زنان و با چه تکنیکی باید غربالگری شوند تا بتوانیم به تشخیص زودهنگام بیماری رسیده و پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه انتخاب این تکنیک‌ها بر اساس سیاست‌های وزارت بهداشت صورت می‌گیرد، افزود: به عنوان مثال یکی از روش‌های پیشگیری ثانویه واکسیناسیون و تزریق واکسن مربوطه برای دختران ١١ تا ٢۶ سال است تا از این طریق از بروز سرطان دهانه رحم پیشگیری شود. تزریق این واکسن قبل از ازدواج و در سنین پایین می‌تواند احتمال بروز این سرطان را در زنان به میزان ٧٠ تا ٨٠ درصد کاهش دهد.

شاهوردی یکی از دلایل سرطان دهانه رحم را وجود رفتارهای ناهنجار جنسی دانست و اظهار کرد: در صورتی که به بحث‌های آگاهی‌بخشی و پیشگیری و غربالگری زنان توجه نشود، یک سونامی سرطان دهانه رحم طی 10 سال آینده کشور را درگیر خواهد کرد. بنابراین یکی از محورهای ششمین کنگره سرطان‌های زنان آشنا کردن همکاران از تمام کشور با این مباحث است تا بتوانند به زنانی که با این مسائل درگیر هستند کمک کنند، چراکه این سرطان علائمی نداشته و خود را در بازه زمانی 10 تا 15 ساله نشان می‌دهد.

وی بر لزوم تزریق واکسن مربوط به این بیماری تاکید کرد و گفت: این واکسن در سیستم خدمات بهداشتی وزارت بهداشت وجود ندارد و باید آن را به صورت آزاد تهیه کرد، اما خوشبختانه چند سالی است که وزارت بهداشت اجازه ورود این واکسن به کشور را داده است و فقط در داروخانه‌های دولتی توزیع می‌شود. بسته این واکسن شامل سه عدد واکسن است که قیمت آن حدود 700 هزار تومان است.

دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی سرطان‌های زنان ادامه داد: تزریق واکسن HPV تا سن 45 سالگی موثر است، اما هرچه دیرتر و اگر بعد از تماس جنسی تزریق شود، اثر آن کمتر می‌شود.

شاهوردی با تاکید بر لزوم آگاه کردن افراد و فرهنگسازی در زمینه سرطان‌ها بویژه سرطان دهانه رحم گفت: مثلا برای کتاب‌های دبیرستان و مقاطع پایین‌تر فصلی را برای آشنایی با ایدز در کتاب‌ها گنجانده‌اند. اگر چنین مباحثی در مورد سرطان دهانه رحم نیز در کتاب‌ها قرار گیرد می‌تواند موثر باشد، چراکه فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار مهم است.

وی افزود: همچنین باید زنان را برای دادن تست غربالگری ترغیب کرد و وزارت بهداشت باید این موضوع را قبول کرده و بودجه‌ای را در اختیار قرار دهد. اگر ما سیستم غربالگری را نداشته باشیم، از آنجایی که ویروس سرطان دهانه رحم هیچ علائمی را ایجاد نمی‌کند، تغییرات پیش سرطانی می‌تواند در بازه زمانی 10 تا 15 سال به یک سرطان واقعی تبدیل شود.

دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی سرطان‌های زنان ادامه داد: در این زمان می‌توان این سرطان را برحسب مرحله بیماری درمان کرد، اما میزان مرگ و میر بالا می‌رود. مثلا در مراحل اولیه با یک عمل جراحی می‌توان رحم و دهانه آن را برداشت، اما اگر به مراحل بالاتر برسد، نمی‌توان جراحی کرد و باید رادیوتراپی انجام شود.

وی درخصوص چگونگی انتقال ویروس سرطان دهانه رحم گفت: علاوه بر تماس جنسی، ویروس این سرطان به صورتی است که از طریق تماس پوست به پوست هم منتقل می‌شود و نیازی نیست که مقاربت کامل انجام شود، البته این موضوع به سیستم ایمنی فرد هم بستگی دارد.

شاهوردی در تشریح دیگر محورهای این کنگره گفت: بحث درخصوص سرطان‌های تخمدان یکی دیگر از محورهای کنگره سرطان‌های زنان است. همچنین باروری بعد از درمان سرطان‌های زنان را در برنامه‌های کنگره داریم. آمار جهانی نشان می‌دهد که حدود 21 درصد زنان در سنین زیر 40 سال سرطان می‌گیرند، یعنی در زمانی که تمایل به باروری وجود دارد. در این کنگره تصمیم داریم درخصوص برخی از سرطان‌ها بویژه سرطان دهانه رحم و تخمدان نحوه درمانی خاصی را پیشنهاد کنیم تا قدرت باروری زنان حفظ شود.

دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی سرطان‌های زنان درخصوص بار مالی درمان سرطان‌ها نیز اظهار کرد: با توجه به طرح تحول نظام سلامت، به خصوص در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی، از نظر مالی به افراد کمک شده است، اما زمان نوبت‌دهی به آنها طولانی است.

وی به سایر محورهای کنگره اشاره کرد و گفت: حفظ باروری در زنان جوان، پیشگیری از یائسگی زودرس، عوارض روش‌های درمانی، غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان‌ها، حفظ و ارتقای کیفیت زندگی زنانی که مبتلا به سرطان و درمان شده‌اند و بحث درخصوص طب تسکینی از دیگر محورهای ششمین کنگره سرطان‌های زنان است.

شاهوردی درخصوص انجام برخی سونوگرافی‌هایی که بیش از نیاز بیمار انجام می‌شود، گفت: برخی از همکاران ما یک موضوع کلی درباره سونوگرافی می‌دانند و آموزش‌های استاندارد را دریافت کرده‌اند و بدون معاینه بیمار به سونوگرافی اکتفا می‌کنند. متاسفانه باید بگویم این موضوع فقط جنبه مالی دارد. کسانی هستند که برای انجام سونوگرافی مهارت لازم را ندارند، اما آن را انجام می‌دهند. این در حالیست که اگر مریض مشکل خاصی نداشته باشد، در طول حاملگی تنها 3 بار به انجام سونوگرافی نیاز دارد، اما متاسفانه می‌بینیم که برخی همکاران در طول هر ماه مریض را سونوگرافی می‌کنند.

دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی سرطان‌های زنان با بیان اینکه در این مورد مشکل وجود دارد و باید از طریق وزارت بهداشت و نظام‌پزشکی روی آن نظارت شود، گفت: کسی که دوره کامل سونوگرافی را گذرانده باشد، می‌تواند این عمل را انجام داده و گزارش مستندی نیز به مریض بدهد. متاسفانه گاهی متخصصان با برخی مراکز قرارداد بسته و بیمار را به آن مرکز خاص می‌فرستند. بعضی از همکاران ما حتی برای انجام عمل جراحی قرارداد، می‌بندند؛ به این صورت که یک متخصص خود را به ماما می‌فروشد که اینها جنبه مالی دارد.

شاهوردی در پایان درخصوص سرطان پستان در ایران نیز گفت: این سرطان از نظر شیوع دومین سرطان در کشور محسوب می‌شود و اگر فردی ریسک فاکتورهای آن را داشته باشد، باید در سنین پایین ماموگرافی شود در غیراینصورت نیازی به ماموگرافی در سنین زیر 40 سال نیست، اما باید به زنان آموزش‌های لازم در این خصوص داده شده و فرهنگ‌سازی شود.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن