تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803647044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقال 32 میلیارد لیتر نفت خام از مارون به اصفهان/ تعویض 5 کیلومتر از خطوط لوله مارون به اصفهان در سال جاری


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران خبرداد:
انتقال 32 میلیارد لیتر نفت خام از مارون به اصفهان/ تعویض 5 کیلومتر از خطوط لوله مارون به اصفهان در سال جاری
بشارتیان با اشاره به اینکه در سال گذشته 32 میلیارد لیتر نفت خام در مارون به اصفهان انتقال داده شده است گفت: از این میزان 21 میلیارد لیتر به پالایشگاه اصفهان و 11 میلیارد لیتر به پالایشگاه تهران و تبریز انتقال داده شده است.

انتقال 32 میلیارد لیتر نفت خام از مارون به اصفهان/ تعویض 5 کیلومتر از خطوط لوله مارون به اصفهان در سال جاری
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مجتبی بشارتیان مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشست خبری که در اصفهان برگزار شد گفت: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با عنوان یکی از شرکت‌های تابع شرکت ملی پالایش و پخش وظیفه انتقال نفت خام از مبادی تولید به پالایشگاه و دریافت فرآورده‌های نفتی از پالایشگاه‌ها و مبادی واردات و انتقال آنها به مخازن شرکت ملی پخش سراسر کشور، تأمین سوخت نیروگاه‌ها، فرودگاه‌ها و خوراک صنایع پتروشیمی از طریق 14 هزار کیلومتر خط لوله تا 175 مرکز انتقال و تأسیسات و ایستگاه‌های فشارشکن و 215 ایستگاه مخابراتی در سراسر کشور را بر عهده دارد.


وی تصریح کرد: مدیریت مخابرات با ارائه کارآمدترین خدمات مخابرات صنعتی و برخورداری از ضریب اطمینان 99.99 درصد ضمن برقراری ارتباط مستمر، داخلی، صوتی و تصویری و ارتباطات کامپیوتری بر عهده دارد.


بشارتیان گستره فعالیت این شرکت را در سه استان خوزستان، چهار محال بختیاری و استان اصفهان عنوان کرد.


وی مسیر انتقال نفت خام از امیدیه خوزستان را روزانه 55 هزار بشکه نفت خام از میدان نفتی مارون (امیدیه) به اصفهان عنوان کرد و گفت: 375 هزار بشکه به اصفهان انتقال می‌یابد و حدود 175 هزار بشکه نفت خام مازاد بر نیاز پالایشگاه اصفهان به تهران و تبریز انتقال داده می‌شود.


گفتنی است خط لوله مارون اصفهان به دلیل عبور از ناهمواری‌های رشته‌کوه زاگرس، رودخانه‌ها و دریاچه سد کارون سه و چهار به عنوان صعب‌العبورترین خط لوله انتقال نفت جهان پس از آلاسکا است.


بشارتیان تصریح کرد: انتقال فرآورده‌های مازاد تولیدی پالایشگاه اصفهان و دریافتی از خطوط بندرعباس به اصفهان و تهران ارسال می‌شود همچنین نفت کوره به نیروگاه اسلام‌آباد و پایانه صادراتی آب‌نیل انتقال می‌یابد.


وی با اشاره به اینکه 32 میلیارد نیز انتقال فرآورده در سال گذشته از مارون به اصفهان صورت گرفته است گفت: از این میزان 21 میلیارد لیتر به پالایشگاه اصفهان و 11 میلیارد لیتر به پالایشگاه تهران و تبریز انتقال داده شده است.


وی تأکید کرد: بالغ بر 7 میلیارد لیتر انواع فرآورده از مارون به اصفهان انتقال داده شده که از این میزان 3.752 میلیارد لیتر نفت و گاز، 663 میلیون لیتر نفت سفید، 1.764 میلیارد لیتر بنزین معمولی، 129 میلیون لیتر بنزین سوپر و 439 میلیون لیتر سوخت هوایی بوده است.


مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اضافه کرد: حوزه معاونت مخابرات با توجه به لزوم برخورداری از یک ارتباط ایمن، پایدار و با ضریب اطمینان بسیار بالا جهت انتقال مواد نفتی و تأمین خوراک پالایشگا‌ها با بهره‌گیری از 27 ایستگاه مخابراتی راه دور وظیفه تأمین ارتباطات صنعتی شرکت را بر عهده دارد.


وی تصریح کرد: نگهداری و بهره‌برداری از 10 مرکز انتقال نفت، تأسیسات و حدود 800 کیلومتر خطوط انتقال از اقطار 8 تا 36 اینچ با بهره‌گیری از نیروی انسانی کارآمد در شرایط سخت در تلاش است تا عملیات انتقال نفت خام و فرآورده‌ را به نحو مطلوب انجام دهد در همین راستا و به منظور افزایش توانمندی و مهارت کارکنان طی سال گذشته در مجموع بالغ بر 26 هزار نفر ساعت آموزش ضمن خدمت در منطقه برگزار کرده است.


بشارتیان با تأکید بر اینکه امکان ذخیره‌سازی بیش از 5.5 میلیون بشکه انواع فرآورده را در مخازن داریم گفت: در صورت بروز مشکل خط انتقالی به هیچ وجه متوقف نمی‌شود و ظرفیت مخازن در مراکز 500 هزار بشکه است به طوری که بزرگترین مخزن ذخیره‌سازی به ظرفیت 1.33 میلیون بشکه در اصفهان قرار دارد.


وی ادامه داد: در سال گذشته 550 کیلومتر پیکرانی هوشمند انجام شده و در سال جاری برنامه‌‌‌ای برای پیکرانی نداریم و قرار است حدود 5 کیلومتر از خط لوله مارون به اصفهان در سال جاری تعویض شود.


بشارتیان بحث مخابرات ایستگاه مراکز انتقال از آنالوگ به دیجیتال مسیر مارون، نصب 12 دستگاه دیزل ژنراتور نفت مارون به جای توربین ، نصب و راه‌اندازی شش دستگاه توربین سولار در مراکز نفت مارون شماره یک، سه و شش و احداث حوضچه مرکز انتقال نفت شماره پنج ده دز، تعمیر اساسی سه دستگاه مخازن در مراکز انتقال نفت شماره دو ، شش، هفت، راه‌اندازی سیستم میترینگ مرکز شماره هفت، بکارگیری گوشی Ip phone در مراکز، تجهیز و تکمیل ایستگاه‌های فاز دو، استقرار مدیریت انرژی ایزو 500001، تعمیر و ترمیم نقاط خوردگی پیکرانی هوشمند را از برنامه‌ای اولویت‌دار این شرکت در سال جاری ذکر کرد.


ادامه دارد...



اخبار مرتبط

رفت و آمد امروز نمادهای تالار شیشه‌ای
از درآمد 1500 میلیارد تومانی عربستان از حجاج ایرانی تا جایگزین کارت هوشمند سلامت با دفترچه بیمه




۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن