تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798662490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقدمات احياي خانه احزاب شروع شده است/کاهش 6.5 درصدي ازدواج وافزايش 5.3 درصدي طلاق


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ فروردين ۱۳۹۴ (۱۱:۳۷ق.ظ)
وزير کشور اعلام کرد: مقدمات احياي خانه احزاب شروع شده است/کاهش 6.5 درصدي ازدواج وافزايش 5.3 درصدي طلاق موج - وزير کشور امروز در طي يک نشست خبري گزارشي از بخش هاي سياسي، امنيتي، اجتماعي و اقتصادي را ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، نشست خبري دکتر رحماني فضلي وزير کشور با حضور رسانه هاي داخلي و خارجي تحت عنوان " 600 روز براي همدلي و هم زباني " امروز در وزارت کشور برگزار شد.
وزير کشور در ابتداي اين جلسه ضمن خير مقدم به رسانه ها و تبريک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: اين جلسه به مناسبت فعاليت بيست ماهه همکاران ما در ستاد وزارت کشور برگزار شده است در مورد فعاليت استانداران در جلسه ديگري به طور مفصل جلسه اي خواهيم داشت.
رحماني فضلي با تاکيد بر برنامه هاي دولت در تعامل با مجلس و تاکيد بر اصل سياست داخلي، وحدت، فعاليت هاي قانوني احزاب، وحدت بين اقوام و اقليت ها ، مباحث توسعه اي، امنيت پايدار گزارشي از عملکرد برخي حوزه ها اعم از استان ها، اجتماعي، سياست داخلي را مطرح کرد.
وزير کشور عنوان کرد: گام اول در انتخاب همکاران اين بوده است که با سياست هاي اعلامي دولت و برنامه هاي وزير همگرايي داشته باشند. در مرحله دوم انتخاب استانداران در استان ها مطرح بود که با همکاري و پيگيري نظر بر اين بود که افرادي انتخاب شوند که تجربه کاري در حوزه سياسي و نگاه اعتدالي و توسعه اي داشته باشند.
رحماني فضلي گفت: مرحله بعد انتخاب فرمانداران در دستور کار بوده است که با توجه به لزوم دقت در انتخاب فرمانداران فرآيند مشکلي بوده است.
وزير کشور در تاکيد و توضيح اين مسئله بيان کرد: ما 429 فرماندار در کل کشور داشتيم از اين ها 192 مورد يعني 91 درصد تغيير پيدا کرده اند 37 مورد در مرحله استعلام و بررسي است.
وي در ادامه افزود: در دولت دهم يکي از ويژگي هاي فرمانداران فعاليت در کادر وزارت کشور بوده است که دليل آن نيز همگرايي و تجربه کار اعلام شده است که 164 فرماندار يعني 38 درصد در دولت دهم جزء کادر وزارت کشور بوده اند. الان در دولت يازدهم 38 مورد يعني 79 درصد از کادر وزارت کشور هستند و 84 نفر نيز يعني 21 درصد از ساير دستگاه ها انتخاب شده اند.
رحماني فضلي با بيان اين آمار گفت: اين آمار نشان دهنده حجم تغييرات در دولت يازدهم بوده است.
وي در ادامه متذکر شد: در دولت دهم فرماندار زن نداشتيم ولي در دولت يازدهم چهار فرماندار زن داريم.
وي در ادامه صحبت هاي خود گفت: در دولت يازدهم ما بحث خانه احزاب را پيگيري کرده ايم جلسات متعددي با دوستان و احزاب مختلف گذاشته شد.
رحماني فضلي تصريح کرد: ما از احياء خانه احزاب حمايت مي کنيم ولي احزاب هم بايد موضوعات داخلي خودشان را برطرف کنند. در هر صورت ما توانستيم نظرات احزاب را با هم نزديک کنيم.
وزير کشور در ادامه گفت: الان هم کار و مقدمات احياء خانه احزاب را شروع کرده ايم.
وي در مورد قانون احزاب نيز گفت: اين قانون در کميسيون مجلس مطرح بوده ما تلاش کرديم با جلسات متعددي که با احزاب، مرکز پژوهش هاي مجلس و اعضاي کميسيون ها گذاشتيم قانون احزاب را نوشته و تهيه کنيم.
رحماني فضلي در ادامه مباحث خود گفت: ما در حوزه امنيتي بيش از 650 مورد جلسه گذاشتيم الان هم از شرايط مناسب و پايداري در حوزه امنيتي برخوردار هستيم اميدواريم با همکاري و همدلي مردم هيچ مشکل امنيتي به جز برخي اقدامات موردي که در مرزها به وجود مي آيد نداشته باشيم.
وي در ادامه اظهار کرد: اقدامات زيادي در دستگيري و کشف جرم در بهمن ماه داشتيم قبل از 22 بهمن مقداري سلاح منفجره کشف کرديم همچنين همه کساني که در ترور معلمان نقش داشتند دستگير کرديم.
وي در مورد حوادث به وقوع پيوسته در گذشته نيز گفت: بحث گروگان ها را در سال پيش داشتيم که متاسفانه يکي از آنها به شهادت رسيد.
وي در مورد اسيدپاشي اصفهان نيز گفت: هنوز کميته بررسي در اين زمينه فعال است.
وزير کشور با اشاره به حادثه شيراز تصريح کرد: يک بررسي دقيق به صورت ميداني، اسنادي و مصاحبه اي در اين زمينه صورت گرفته است و 10 نفر دستگير شده اند که هشت نفر به عنوان متعرض و دو نفر به عنوان مقصر شناخته شده اند.
رحماني فضلي در رابطه با مسئله اتباع بيگانه نيز گفت: تعدادي از برادران افغانه ما چه به صورت قانوني و چه به صورت غيرقانوني در کشور بودند که 900 هزار نفر از افاغنه را از کشور خارج کرديم.
وي با اشاره به اهميت عرصه اجتماعي و فرهنگي گفت: شوراي اجتماعي وزارت کشور فعال شده است ما آخرين وضعيت با آسيب شناسي را با حضور اساتيد و صاحب نظران دانشگاه ها شناسايي کرده ايم متاسفانه يکي از ضعف هاي حوزه اجتماعي عدم رصد تحولات است چون مسائل مانند مسائل اقتصادي کم نيست و قابل اندازه گيري نيستند. در اين راستا مرکز رصد مطالعات اجتماعي در وزارت کشور ايجاد شده است.
وزير کشور با اشاره به تعامل مجلس و اين وزارتخانه گفت: 36 سوال از وزارت کشور از سوي نمايندگان مجلس پرسيده شده است همچنين 1356 تذکر از سوي مجلس داده شده است 550 نطق و 1430 مورد مکاتبات با نمايندگان مجلس صورت گرفته است که مي توانم بگويم بنده رکورد دار بوده ام و اين آمار نشان از تعامل مجلس و وزارت کشور است که بي نظير است.
وي با اشاره به اهميت اقتصاد و توسعه اقتصادي نيز گفت: براي اولين بار معاونت توسعه اقتصادي ايجاد شده است که مباحثي چون ايجاد شوراهاي سرمايه گذاري استان ها، توسعه اقتصادي در استان ها و آمايش سرزمين را دنبال مي کند.
رحماني فضلي افزود: در اين زمينه اولين نشست با سفراي کشورها و نمايندگان اتاق بازرگاني برگزار کرديم اميدواريم ارتباطات ما با استانهاي مرزي هم بيشتر شود. همچنين بررسي ها براي حل مشکلات توليد و رفع موانع توليد را پيگيري مي کنيم.
وزير کشور در ادامه با ارائه آماري از ولادت ها، وفات ها، ازدواج و طلاق آمار طلاق را نسبت به ازدواج بيشتر بيان کرد.
وي بيان کرد: ازدواج منفي 6.5 درصد کاهش و طلاق 5.3 درصد افزايش يافته است.
وزير کشور در ادامه مباحث خود افزود: در بحث مطالعات راهبردي پژوهش هايي را داشته ايم همچنين فعال کردن ظرفيت ها و آموزش ويژه براي فرمانداران جديد النتصاب را انجام داده ايم.
رحماني فضلي اضافه کرد: در بحث زنان سند امنيت زنان و کودکان آماده شد همچنين سند راهبردي زنان و کارگروه ها و جلسات متعددي در اين مدت صورت گرفت که در اين زمينه خانم دکتر فرهمندپور با فعالين و مسئولين در ارتباط بودند.
وزير کشور با اشاره به انتخابات الکترونيک نيز گفت: تلاش ما بر اين بود که امسال در تمام استان ها انتخابات را به صورت الکترونيکي برگزار کنيم ولي چون اعتبار لازم فراهم نشد در نظر داريم در شهرهاي بزرگ و اصلي انتخابات را به صورت الکترونيک اجرا کنيم. شوراي نگهبان هم در اين زمينه آمادگي کامل خود را اعلام کرده است.
رحماني فضلي افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتي هم گام هاي خوبي برداشته شد.
وي با اشاره به نامگذاري امسال گفت: امسال سال سياست داخلي است چرا که بحث انتخابات مجلس و خبرگان را در پيش داريم. قطعا رقابت هاي سياسي به صورت آرام و پنهان در دو ماه ديگر به مطبوعات مي رسد. اميدواريم با حمايت کامل از فضاي باز و سياسي و ايجاد بسترهاي لازم انتخابات باشکوه و موثر و مطلوبي انجام گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن