تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803923048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرنخ های پلیس برای تعقیب دزدان جواهرات لندن |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سرنخ های پلیس برای تعقیب دزدان جواهرات لندن
با انتشار خبر و تصاویری از تنها گاف سارقان خزانه جواهرات لندن در سایت‌های مختلف، اسکاتلندیارد در نشست با خبرنگاران قول دستگیری اعضای این باند تبهکار را در روزهای آینده داد.
کد خبر: ۴۹۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ - 13 April 2015


با انتشار خبر و تصاویری از تنها گاف سارقان خزانه جواهرات لندن در سایت‌های مختلف، اسکاتلندیارد در نشست با خبرنگاران قول دستگیری اعضای این باند تبهکار را در روزهای آینده داد.
این سرنخ مهم از دزدان که از یک منبع ناشناس به روزنامه «دیلی میرر» انگلیس رسیده بود، همزمان با انتشار در رسانه‌ها در اختیار پلیس نیز قرار گرفت.


به گزارش ایران، «پل جانسون» بازرس ویژه تیم تحقیق با افشای این فیلم با هجمه گسترده‌ای از سؤالات روبه‌رو شد و در نشست با خبرنگاران قول دستگیری اعضای این باند بزرگ را داد. این مقام گفت: «مطمئناً دزدان هم از انتشار این فیلم باخبر می‌شوند اما این موضوع اصلاً اهمیتی ندارد و ما با استفاده از اطلاعات اندک به دست آمده و بررسی هر مخفیگاه محتملی آنها را پیدا خواهیم کرد.»


پلیس مدعی است در این تحقیقات ویژگی‌های ظاهری، اندازه قد، رنگ مو و حتی لباس‌های سارقان مورد بررسی قرار می‌گیرد و امیدوار است با استفاده از فیلم به دست آمده از شماره پلاک خودروی «ون» سفیدرنگ سارقان، به مرحله تازه‌ای دست پیدا کنند.


طبق اسناد پلیس دو سال پیش خانه «مانیش باویشی» مدیر اجرایی خزانه جواهرات «هاتون گاردن» در شمال لندن هدف حمله قرار گرفت و با وجودی که پرونده این سرقت بسته شده، اما پس از این دستبرد حیرت‌انگیز به صندوق امنیتی خانه جواهرات لندن، این پرونده نیز بازگشایی شده و دوباره مورد بررسی قرار گرفته است.


نکته دیگری که این روزها تحقیقات گسترده‌ای روی آن انجام می‌گیرد، وقوع آتش‌سوزی زیرزمینی در چند کیلومتری محل سرقت است و با توجه به اینکه در سیستم برق‌رسانی منطقه اختلال ایجاد کرده بود، به نظر می‌رسد با این سرقت بی‌ارتباط نباشد. از طرف دیگر یکی از سارقان با جلیقه‌ای در تصاویر دیده شده که پشت آن کلمه «گاز» دیده می‌شد و مخصوص کارگران تأسیسات گازرسانی است.


تصاویر ویدئویی تعداد سارقان را شش نفر نشان می‌دهد اما با توجه به حجم سرقت، بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی گروه گسترده‌تری را دارند که البته این ادعا همچنان در حد فرضیه است.
انتقاد به جا ماندن پلیس از رسانه‌ها «گری لاندر» 71 ساله از «ایسکس» که یکی از مالباختگان در این سرقت است، از انتشار این سرنخ مهم به وسیله یک روزنامه انگلیسی متعجب شده است و عقب‌ماندگی پلیس را در جریان سرقت جواهرات غیر‌قابل توجیه می‌داند.


«جان اوکانر» رئیس سابق تیم ویژه تحقیق اسکاتلندیارد در این‌باره می‌گوید: «در طول این سال‌ها هرگز سابقه نداشته که در جرایم بزرگ، رسانه‌ها روند تحقیقات را این‌گونه دنبال کنند و حتی مدارک مهم پرونده را پیش از پلیس به صورت اختصاصی به دست بیاورند.» اسکاتلندیارد همچنین به بی‌توجهی پلیس به زنگ خطر خزانه جواهرات «هاتون گاردن» در شامگاه جمعه 14 فروردین اعتراف کرده و این موضوع را در دست بررسی قرار داده است.


خزانه جواهرات «هاتون گاردن» لندن شامگاه پنجشنبه 13 فروردین و بلافاصله پس از رفتن کارکنان به تعطیلات سه روزه هدف حمله سارقان حرفه‌ای قرار گرفت و با دسترسی این افراد به جعبه‌های امنیتی جواهرات، 72 صندوق گشوده شد و حدود 60 میلیون پوند طلا و جواهر و الماس به غارت رفته است. بسیاری از کارشناسان و کارآگاهان پلیس معتقدند این سارقان با الماس‌های سرقتی از کشور خارج شده‌اند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن