تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802350241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشت مکانيزه برنج در سطح 60 هزار هکتار از شاليزارهاي مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ فروردين ۱۳۹۴ (۱۲:۴۳ب.ظ)
کشت مکانيزه برنج در سطح 60 هزار هکتار از شاليزارهاي مازندران موج - رmيس سازمان جهاد کشاورزي مازندران گفت: 10 درصد ارزش توليدات کشاورزي کشور در مازندران است.
به گزارش خبرگزاري موج، دلاور حيدرپور در مراسم اولين نشاي مکانيزه برنج کشور در شهرستان آمل با بيان اينکه مازندران قطب کشاورزي کشور است، گفت: مازندران از 210 هزار هکتار سطح زير کشت زمين هاي کشاورزي، يک سوم برنج مورد نياز کشور را تامين مي کند.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي مازندران با اعلام اينکه 80 درصد سطح زير کشت شاليزارهاي مازندران عمليات شخم و شيار انجام شده است، گفت: امسال عمليات شخم و شيار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش 10 درصدي داشته است.
حيدرپور تصريح کرد: مازندران از ذخيره کم آبي رنج مي برد و جريان آب در زراعت برنج وابستگي به جريان هاي بهنگام رودخانه اي دارد.
وي خواستار دقت لازم در مصرف منابع آبي از سوي کشاورزان شد و اظهار کرد: با توجه به توصيه هايي که شرکت آب منطقه اي به کشاورزان دارد بايد به گونه اي منابع آبي مديريت شود تا بخش کشاورزي در زمان کم بارشي با مشکل مواجه نشود.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي مازندران با بيان اينکه برنجکاري کار پرمشقت و سختي است و انجام آن به صورت سنتي هزينه هاي بالاي کارگري را به همراه دارد گفت: به عنوان نمونه براي هر هکتار کشت برنج به صورت سنتي نياز به 100 نفر روز کارگر است.
حيدرپور ادامه داد: با توجه به هزينه بالاي زراعت برنج و در راستاي کاهش هزينه توليد، توسعه مکانيزاسيون در دستور کار وزارت جهاد کشاورزي قرار گرفته است.
وي يادآور شد: از 6 ماهه دوم سال گذشته اعتبارات خوبي از منابع بانک کشاورزي جهت توسعه مکانيزاسيون در اختيار بخش کشاورزي استان قرار گرفته است.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي مازندران تصريح کرد: در حال حاضر يک هزار و 800 دستگاه نشاکار چهار و شش رديفه و 2 هزار و 200 دستگاه کمباين مستقيم برداشت برنج در بخش کشاورزي مازندران در اختيار متقاضيان قرار گرفته است.
حيدرپور با تاکيد بر اينکه با در اختيار قرار دادن تسهيلات مي توان سطح نشاي مکانيزه را در استان افزايش داد، گفت: 80 بانک نشا در استان فعال است که درصدد توسعه اين تعداد هستيم.
وي با بيان اينکه سطح کشت مکانيزه سال گذشته در استان 45 هزار هکتار بوده است گفت: امسال اين ميزان به 60 هزار هکتار افزايش يافته است.
رييس سازمان جهاد کشاورزي مازندران يادآور شد: در يکسال و نيم اخير بيش از 70 ميليارد تومان تسهيلات از سوي بانک کشاورزي براي مکانيزاسيون بخش کشاورزي به مازندران تخصيص داده شده است که 100درصد آن جذب شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن