تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819281630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزاران ایتالیایی خواهان خروج از حوزه یورو


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


راشا تودی؛
هزاران ایتالیایی خواهان خروج از حوزه یورو
گفته می‌شود یک حزب سیاسی ایتالیا با جمع آوری بیش از 100 هزار امضا خواهان تنظیم یک لایحه قانونی است که زمینه را برای برگزاری همه‌پرسی درباره خروج این کشور از حوزه یورو فراهم می‌کند.




به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز به نقل از راشا تودی، کارلو سیبیلا، قانون‌گذار ایتالیایی هم‌پیمان حزب «جنبش 5 ستاره» گفت این درخواست تاکنون تعداد امضاهای مورد نیاز برای ابتکارعمل قضایی را پشت سر گذاشته است. وی پیش بینی کرد حزبش تا اوایل ماه می 50 هزار امضای دیگر نیز جمع آوری کند.

این نماینده پارلمان ایتالیا افزود وی پیش بینی می‌کند همه‌پرسی درباره خروج ایتالیا از واحد پولی اتحادیه اروپا (یورو) اوایل سال آینده میلادی برگزار شود.

 در این گزارش به نقل از سیبیلا آمده است: «چه کسی خواهان باقی ماندن در یورو است؟ سوال اصلی همین است اما ما نمی‌خواهیم به این نحو این واحد پولی را کنار بگذاریم ما می‌خواهیم با برنامه و بحث و بررسی پیش برویم و سپس بگذاریم شهروندان در این باره تصمیم بگیرند.»
 

به گفته وی، بدهی‌های ایتالیا در پی عضویت در یورو به میزان چشمگیری افزایش یافت. سیبیلا خاطرنشان کرد میزان بیکاری در ایتالیا حدود 12.7 درصد است که نشان می‌دهد این کشور از لحاظ نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا در رتبه ششم قرار دارد.

    وی افزود: «امروزه این اقدام واقعا ضروری است چرا که وضعیت مشاغل و اقتصاد در ایتالیا از بد به بدتر کشیده می‌شود.»

با این وجود، طبق این گزارش قانون اساسی ایتالیا لغو توافقات بین‌المللی پیش از برگزاری همه‌پرسی را مجاز نمی‌داند.

سیبیلا با اشاره به اینکه حزب وی در پی خروج کشورش از اتحادیه اروپا نیست بلکه صرفا قصد دارد واحد پولی مشترک (یورو) را کنار بگذارد تاکید کرد: «ما اکنون نمی‌توانیم سیاست پولی خودمان را داشته باشیم اما بدون یورو این مساله در ایتالیا امکان پذیر می‌شود.»

وی افزود: «ضروری است شهروندان ایتالیایی بتوانند تصمیم بگیرند که در این اتحادیه پولی باقی بمانند یا نه. ما اتحادیه اروپا را زیر سوال نمی‌بریم بلکه فقط به واحد پولی این اتحادیه می‌پردازیم.»

حزب جنبش 5 ستاره که بپه گریلو، فعال و کمدین ایتالیایی آن را در سال 2009 بنیان نهاد در انتخابات 2014 پارلمان اروپا با کسب 21 درصد از آراء در جایگاه دوم قرار گرفت.

ایتالیا در سال 1999 به حوزه یورو پیوست و 3 سال بعد نیز واحد پولی خود را به یورو تبدیل کرد./پرس تی وی/110



۲۳/۰۱/۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن