تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820358071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار ۱۵۰۰‌ ميليارد تومان اوراق مشارکت براي ساخت آزادراه و خط‌ آهن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ فروردين ۱۳۹۴ (۱۰:۱۵ق.ظ)
انتشار ۱۵۰۰‌ ميليارد تومان اوراق مشارکت براي ساخت آزادراه و خط‌ آهن موج - مديرعامل شرکت ساخت گفت: امسال بر اساس قانون بودجه ۱۵۰۰ ميليارد تومان اوراق مشارکت براي اجراي آزادراه‌ها و خط‌ آهن به فروش مي‌رسد و در اين صورت مشکل جدي براي تامين منابع مالي آزادراه‌ها نداريم.
به گزارش خبرگزاري موج، علي نورزاد، مديرعامل شرکت ساخت، بيان کرد: توان فني و مهندسي داخل براي توسعه زيرساخت‌ها در حد مطلوبي است و انجام کار براساس آخرين استانداردها و روش‌هاي فني امکان‌پذير است و با تقويت تأمين منابع مالي ساخت پروژه‌ها مي‌توان شتاب ساخت را چندين برابر کرد.
وي ادامه داد: در همين راستا و براي تسريع اجراي زيرساخت‌هاي آزادراهي و ريلي، امسال از محل بند ل تبصره ۶ حدود يک‌هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان اوراق مشارکت براي کل آزادراه‌ها و شبکه ريلي به فروش مي‌رسد و اميدواريم عملياتي شود که در اين صورت مشکل جدي براي تأمين منابع مالي آزادراه‌ها نداريم.
مديرعامل شرکت ساخت اضافه کرد: آزادراه‌هاي تهران-شمال، باقي‌مانده رشت-قزوين، تبريز-بازرگان، انديمشک-اهواز و حرم تا حرم تا مشهد از پروژه‌هاي داراي اولويت در ساخت آزادراه‌هاي کشور است و تلاش مي‌شود با استفاده از درآمد حاصل از فروش اوراق مشارکت، عمليات اجرايي ساخت آن‌ها تسريع شود.
معاون وزير راه و شهرسازي بيان کرد: تکميل کريدورهاي اصلي راه‌آهن از اولويت‌هاي اساسي شرکت ساخت و توسعه در راستاي تحقق سياست‌هاي دولت است که با گسترش آن ميزان قابل‌توجهي بار و مسافر در کمترين زمان و با ايمن‌ترين روش ممکن جابه‌جا خواهد شد.
نورزاد افزود: قيمت تمام‌شده احداث خطوط ريلي در دراز مدت نسبت به ساخت ساير انواع حمل‌ونقل، کم‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.
مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور اضافه کرد: در همين راستا دولت در حال حاضر اجراي هشت طرح مهم ريلي کشور را در دستور کار دارد که قرار است سرمايه‌گذاري اين پروژه‌ها از محل فاينانس تأمين شود.
وي به پروژه راه‌آهن غرب کشور به طول ۶۰۵ کيلومتر اشاره کرد و گفت: اين مسير ريلي به‌عنوان بخشي از کريدور شرق به غرب، به صـورت يک خطه بـا سرعت طرح ۱۶۰ کيلومتر بر ساعت براي بخش مسافري و ۱۲۰ کيلومتر بر ساعت براي بخش باري است.
معاون وزير راه و شهرسازي اضافه کرد: اين پروژه مشتمل بر محورهاي اراک (سمنگان)، کرمانشاه به طول ۲۶۷ کيلومتر، کرمانشاه - خسروي به طول ۲۶۳ کيلومتر و همدان - ملاير (جوکار) به طول ۷۵ کيلومتر است.
مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور بيان کرد: تلاش مي‌کنيم با استفاده از ساز و کارهاي مختلف ازجمله فاينانس، فروش اوراق مشارکت، ماده ۵۶ قانون اساسي، صندوق پروژه، صندوق توسعه ملي، روش BLT و ساير روش‌ها، براي اين پروژه تأمين اعتبار کنيم.
بنابراين گزارش راه‌آهن غرب کشور حدفاصل کرمانشاه - خسروي به طول ۲۶۰ کيلومتر و اراک تا کرمانشاه به طول ۲۷۴ کيلومتر، غرب کشور را به مرکز و شرق متصل مي‌کند که بااتصال مرکز و شرق کشور به راه‌آهن غرب و مرز خسروي، سفر به عتبات عاليات آسان‌تر شده و ايران از طريق بندر لازقيه سوريه به درياي مديترانه و اروپا متصل مي‌شود؛ راه‌آهن غرب کشور از مسير کرمانشاه به سمت اسلام آباد غرب رفته و در ادامه از شهرستان سرپل ذهاب عبور مي‌کند و به سمت مرز خسروي پيش مي‌رود.
نورزاد همچنين به احداث محور ريلي چابهار - مشهد به طول تقريبي ۱۳۴۲ کيلومتر اشاره کرد و گفت: اين مسير در قالب دو محور چابهار-زاهدان و زاهدان-بيرجند-مشهد اجرا مي‌شود.
معاون وزير راه و شهرسازي بيان کرد: تقويت کريدور شمال-جنوب و نزديک‌تر شدن به آب‌هاي آزاد، توسعه شبکه ريلي، کاهش ريسک‌پذيري حمل‌ونقل تجاري، تحت پوشش قرار دادن مراکز جمعيتي و باري در مناطق شرقي از مزاياي احداث اين خط ريلي است.
مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور اظهار داشت: سرعت طراحي‌شده براي راه‌آهن چابهار-زاهدان ‌۱۶۰ کيلومتر بر ساعت براي قطارهاي مسافري و ۱۲۰ کيلومتر بر ساعت براي قطارهاي باري است.
وي اظهار داشت: راه‌آهن قزوين-رشت هم در صورت تأمين به‌موقع منابع مالي، تا دو سال آينده تکميل‌شده و خط آهن به رشت مي‌رسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن