تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798554692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار طبیبیان در مورد تحریم ها : پاک کردن هزاران دستورالعمل مالی ضد اقتصاد ایران ماه ها وقت می برد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: هشدار طبیبیان در مورد تحریم ها : پاک کردن هزاران دستورالعمل مالی ضد اقتصاد ایران ماه ها وقت می برد
توافق لوزان هرچند موجی از امید را در اقتصاد ایران ایجاد کرده است ولی همزمان نگرانی هایی در مورد انتظارات ناشی از این توافق نامه را نیز رقم زده است.
به گزارش نامه نیوز، طي هفته هاي گذشته موجي از اظهارنظرهاي اميدورانه در مورد اثرات اين توافق نامه به راه افتاده است درحالي که به گفته فعالان اقتصادي حداقل تا شش ماه آينده و پس از آغاز مذاکرات شرکت ها و بانک هاي بين المللي با طرف هاي ايراني، اثرات رفع تحريم ها در اقتصاد ايران نمايان نمي شود. بررسي ها نشان مي دهد تنها در شرايطي که دامنه مذاکرات به سطح موسسات مالي نزديک شود، امکان بهبود وضعيت اقتصادي کشور ايجاد مي شود. در همين حال محمد طبيبيان در يادداشتي که براي هفته نامه صدا نوشته به اين موضوع اشاره کرده است.

او در مورد اثرات توافقنامه لوزان نوشته است:« حتى اگر در سطح دولت ها نیز توافق به بر داشته شدن تحریم ها جدى باشد، شاید در خوشبینانه ترین حالت و در صورتى که مراحل بعدى با موفقیت پیشرفت داشته باشد، اثر ملموس اقتصادى برداشته شدن تحریم ها در بهترین شرایط از سال ١٣٩٥ ظاهر خواهد شد. علاوه بر این  برچیدن تور و شبکه سیاسی، حقوقى و اجرائى ناشى از این تحریم ها از جمله و به عنوان مثال پاک کردن  هزاران دستور العمل و بخشنامه از شبکه بانکى و مالى جهانى و بر داشتن انواع قیود بار گذارى شده بر نرم افزار هاى این شبکه هاى بانکى، مالى و تجارى براى کنترل و از مسیر خارج کردن معاملات و نقل و انتقالات ایران همراه با مقابله با منافع ویژه اى که این تحریم ها ایجاد کرده بود و با رفع تحریم از دست ذى نفعان خارج مى شود، و نیل به شرایط غیر تحریم مى تواند مدت هاى مدیدى به طول انجامد. براى مثال بخشى از این تحریم ها، که در سال هاى اخیر منجر به جریمه چند صد میلیون دلارى بانک هاى غیر آمریکائى که شبهه معامله با ایران داشته اند شد، یک قانون داخلى آمریکا است که پس از حمله ١١ سپتامبر در سال ٢٠٠١ تصویب شد و جزئى از قوانین تحریم ها نیست.  بنا بر این برخى محدودیت ها مستقیما ربطى به مراحل تحریم ندارد و شایسته است تیم مذاکره کننده در مراحل تدوین جزئیات به این وجه نیز عنایت داشته باشند. این که در مذاکرات جارى با اینگونه پیچیدگى ها چگونه بر خورد خواهد شد مشخص نیست. مى توان تصور کرد که نا امید شدن مردم به دلیل حاصل نشدن احتمالى دست آورد ملموس، براى دولت نیز هزینه سیاسى با ابعاد مختلف در بر خواهد داشت. وجود آن سطح انتظارات و این پیچیدگى ها خود به خود تدوین و اجراى یک برنامه همه جانبه دیپلماسی، حقوقى و اجرائى از طرف دولت را ایجاب مى کند.»
طبيبيان همچنين نوشته است:« حتى در صورتى که  فرض کنیم این پیچیدگى ها در عمل مانع آفرین نبوده و بر داشته شدن تحریم ها به طور کامل عملى شود بازهم مشکلات داخلى کشور بدون اجراى برنامه هاى گسترده اقتصادى و اجتماعى بر طرف نمى شود. زیرا بسیارى از مسائل ریشه داخلى دارد و حل آن نیز نیازمند اقدامات داخلى است. از ١٣مرداد ١٣٩٢ تا کنون به تدریج نزدیک به دوسال از عمر دولت یازدهم مى گذرد لیکن به نظر مى رسد فعالیت دولت در ایجاد تحرک اقتصادى از حد کار کردها و مشغله هاى روزمره تجاوز نکرده و این امر در صورت تداوم به تدریج به عنوان یک نقطه ضعف در عمل کرد دولت به حساب خواهد آمد و موجب نگرانى براى طرفداران دولت خواهد شد.» اين اقتصاددان ادامه داده است:« حیطه هاى مختلفى در نشریات مطرح مى شود که نیازمند توجه و اعمال برنامه هاى اصلاحى هستند. براى نمونه مى توان از شرایط موجود و نیاز به اصلاحات در بخش پولى و بانکى و تقویت نظام مالى، بازار سهام، بودجه دولت و نظام مالیاتى، بازار ارز، عدم وجود کار آفرینى به دلیل مشکلات و مراحل ادارى و نا اطمینانى، افزایش فاصله حاد بین ثروت اقشار رانت جو با سایر اقشار جامعه، رسیدگى به مناطق محروم که اکثرا مناطق مرزى و قومى نیز هستند، مبارزه با فساد گسترده، رسیدگى به مشکل موسوم به خصولتى ها، برنامه ریزى براى باز سازى و سرمایه گذارى در شبکه آب و فاضلاب و برنامه هاى صرفه جوئى آب، همچنین ضرورت باز سازى و تقویت روابط سیاسى و اقتصادى خارجى نام برد.» در حال حاضر يکي از اصلي ترين نگراني هاي دولت به ترويج جو رواني بيش از اندازه مثبت نسبت به توافق لوزان مربوط است. در اين شرايطي در صورتي که طي ماه هاي آينده اقتصاد کشور با تحولي همراه نشود، موج نااميدي به فضاي اقتصادي باز مي گردد. در صورتي که تحليل هاي کارشناسي نشان مي دهد توافقنامه لوزان تنها پايه هاي آغاز دوره تازه اي از مذاکرات اقتصادي به شمار مي آيد.



۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن