تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819890529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالانه ۳۰۰ میلیون نفر مشهدی می‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
سالانه ۳۰۰ میلیون نفر مشهدی می‌شوند
سالانه ۳۰۰ میلیون نفر مشهدی می‌شوند سرپرست اداره‌کل روابط عمومی آستان قدس رضوی از تشرف سالی بالغ بر 300 میلیون زائر به حرم مطهر رضوی از سراسر ایران اسلامی و دیگر کشورها خبر داد.


به گزارش فرهنگ نیوز، سید احمد هاشم‌آبادی، ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه در پرتو خورشید در کتابخانه وزیری در جمع خبرنگاران یزد بااشاره به حجم بسیار بالای حضور زائران در حرم رضوی اظهار داشت: سالانه بالغ بر 300 میلیون زائر به مشهد مقدس سفر کرده و به زیات ثامن‌الحجج، حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) می‌آیند.

وی بیان کرد: بیش از 30 هزار خادم نیز در آستان قدس رضوی، خدمات مختلفی به زائران ارائه می‌دهند که این خدمات بالغ بر 30 نوع است.

هاشم‌آبادی همچنین یادآور شد: سالانه 2میلیون و 500 هزار نفر نیز در مهمان‌سرای امام‌رضا (ع) پذیرایی می‌شوند و آمار قابل‌توجهی از زائران نیز در ایام مختلف سال مهمان سفره رضوی هستند که حدود 360هزار نفر از این تعداد، مهمانان ماه مبارک رمضان هستند.

وی بااشاره به حضور این حجم زائر رضوی به‌ویژه از کشورهای مختلف و گردشگران خارجی تاکید کرد: این حضور فرصت مناسبی برای نشر فرهنگ و سیره ائمه اطهار (ع) به‌ویژه حضرت امام رضا (ع) است.

سرپرست اداره‌کل روابط عمومی آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود بااشاره به برپایی نمایشگاه در پرتو خورشید در یزد به فارس اظهار داشت: در این نمایشگاه تصاویری از تعویض ضریح پنجم و چهار ضریح قبلی به‌نمایش گذاشته شده است.

هاشم‌آبادی خاطرنشان کرد: کار طراحی ضریح جدید توسط استاد محمود فرشچیان انجام شده و کار قلم‌زنی آن نیز از سال 1375 توسط استاد خدادادزاده آغاز شد.

وی، ضریح اول حرم رضوی را مربوط به دوره صفویه دانست و عنوان کرد: این ضریح از جنس چوب، طلا و نقره بوده اما از آن فقط کتیبه‌های طلا و نقره برجای مانده و ضریح دوم و سوم نیز مربوط به دوره افشاریه و قاجاریه بوده است که جنس آنها از فولاد مرصع نگین‌نشان و ساده بوده است که ضریح دوم اکنون در سرداب امام‌رضا (ع) نصب شده و ضریح سوم نیز به‌علت فرسودگی به موزه انتقال یافته است.

هاشم‌آبادی یادآور شد: در ساخت ضریح جدید از 47 کیلوگرم طلا و بیش از سه تن نقره و از هنر خاتم‌کاری اساتید برجسته استفاده شده است.

وی بیان کرد: در نمایشگاه پرتو خورشید، مراحل ساخت و نصب ضریح چهارم و پنجم و تصاویری از ضریح‌های قبلی به نمایش گذاشته شده که جذابیت‌های بسیاری برای علاقمندان دارد.

این نمایشگاه از امروز در کتابخانه وزیری یزد در جوار مسجد جامع کبیر یزد افتتاح شده و تا 27 فروردین ماه همه روزه صبح و عصر آماده میزبانی از علاقمندان به امام رضا (ع) است.

این نمایشگاه امروز با حضور سرپرست اداره‌کل روابط عمومی آستان قدس رضوی، معاون حقوقی موقوفات و اراضی آستان قدس رضوی، معاون عمران و فنی آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان یزد و اصحاب رسانه این استان افتتاح شد.



94/1/22 - 18:58 - 2015-4-11 18:58:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن