تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819802478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه سرگشاده دانشجویان ایرانی ارمنی‌تبار به روحانی


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



نامه سرگشاده دانشجویان ایرانی ارمنی‌تبار به روحانی
"نویسندگان این نامه توجه رییس جمهوری ایران را به سیاست‌های غیر‌سازنده دولت ترکیه در منطقه جلب کرده‌اند. آنان ابراز گلایه کرده‌اند که ترکیه از زیر بار مسئولیت کشتار بیش از 1.5 میلیون ارمنی در دوران امپراتوری عثمانی طفره می‌رود و اکنون نیز از گروه‌های تروریستی در منطقه حمایت می‌کند و سبب شده تا تعداد زیادی از انسان‌های بیگناه در سوریه و عراق کشته شوند."
روز نو : "نویسندگان این نامه توجه رییس جمهوری ایران را به سیاست‌های غیر‌سازنده دولت ترکیه در منطقه جلب کرده‌اند. آنان ابراز گلایه کرده‌اند که ترکیه از زیر بار مسئولیت کشتار بیش از 1.5 میلیون ارمنی در دوران امپراتوری عثمانی طفره می‌رود و اکنون نیز از گروه‌های تروریستی در منطقه حمایت می‌کند و سبب شده تا تعداد زیادی از انسان‌های بیگناه در سوریه و عراق کشته شوند."


به گارش روز نو، همزمان با سفر "رجب طیب اردوغان" رییس‌جمهوری ترکیه به تهران، دانشجویان ایرانی‌تبار نامه‌ای سرگشاده را خطاب به "حسن روحانی" رییس‌جمهوری کشورمان نوشته‌اند و خواستار به‌رسمیت شناختن حادثه تاریخی قتل عام ارامنه توسط ترک‌ها شده‌اند. 
 
به گزارش خرداد، سایت ارمنستانی "هایلی. دات" با انتشار متن این نامه سرگشاده به انتقاد دانشجویان ارمنی‌تبار ایرانی از سیاست‌های منطقه‌ای دولت ترکیه پرداخته و می‌نویسد: "نویسندگان این نامه توجه رییس جمهوری ایران را به سیاست‌های غیر‌سازنده دولت ترکیه در منطقه جلب کرده‌اند. آنان ابراز گلایه کرده‌اند که ترکیه از زیر بار مسئولیت کشتار بیش از 1.5 میلیون ارمنی در دوران امپراتوری عثمانی طفره می‌رود و اکنون نیز از گروه‌های تروریستی در منطقه حمایت می‌کند و سبب شده تا تعداد زیادی از انسان‌های بیگناه در سوریه و عراق کشته شوند." 
 
این سایت در ادامه اشاره کرده که ایران به عنوان یک کشور مسلمان با ترکیه روابط گسترده تجاری و اقتصادی دارد و رویکردی محتاطانه را در قبال موضوع حساس قتل عام ارامنه در طول سال‌های اخیر اتخاذ کرده است. این سایت در ادامه اشاره کرده که یکی از نمادین‌ترین اقدامات ایران در محکومیت این حادثه در دوران مجلس ششم بود و توسط نمایندگان مجلس آن زمان یاد و خاطره کشته‌شدگان گرامی داشته شد. 
 
این سایت با اشاره به توجه ایران به ارمنستان و مسائل آن در دوران دولت اصلاحات می‌نویسد: "رییس دولت اصلاحات ایران در سپتامبر سال 2009 میلادی سفری رسمی به ارمنستان داشت و با مقام‌های آن کشور دیدار داشت. پس از آن نیز در سال 2010 میلادی "حمید بقایی" معاون وقت رییس‌جمهوری ایران در جریان برگزاری کنفرانسی تحت عنوان "ایران پل پیروزی" از لفظ "نسل‌زدایی" برای موضوع حادثه قتل عام ارامنه استفاده کرد." 
 
این سایت در پایان اشاره می‌کند که اکثر نخبگان مذهبی و سیاسی ایرانی که مستقیما نیز از موضوع قتل عام ارامنه یاد نکرده‌اند به این موضوع معترف‌اند که ترکان عثمانی نه تنها مرتکب جنایات گسترده علیه ارامنه، اوسری‌ها و یونانی‌ها بلکه علیه بسیاری از ایرانیان در منطقه ارومیه در سال 1918 میلادی شدند. 




تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن