تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821011223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت ها از ایران الگو بگیرند، مشکلات منطقه حل می شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: دولت ها از ایران الگو بگیرند، مشکلات منطقه حل می شود


محسن رضایی گفت: جمهوری اسلامی چراغ هدایت سیاسی در منطقه خاورمیانه و بهترین الگو برای دولت هاست؛ اگر دولت ها از الگوی ما استفاده کنند مشکلات منطقه حل می شود. حمله به یمن و عراق بهانه برای جلوگیری از شکل گیری مردم سالاری در این کشورهاست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محسن رضایی در جمع خبرنگاران گفت: الگوی جمهوری اسلامی ترکیب دین با مردم است و هر الگویی که بخواهد بماند باید ترکیبی از مردم و دین باشد.

رضایی گفت: حمله به یمن و عراق به خاطر بحت شیعه و سنی نیست بلکه بهانه ای برای جلوگیری از شکل گیری مردم سالاری در این کشورهاست، نمی خواهند مردم این کشورها برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند این جنگ ها ضد دموکراسی و ضد مردم سالاری است.
 
وی با بیان اینکه در حوزه های علمیه شیعه و اهل تسنن  فردی که بخواهد به حد اجتهاد برسد سال ها درس می خواند اظهار کرد: هر فردی با خواندن چند کتاب، نمی تواند گردن مردم را بزند و حکم صادر کند.

رضایی افزود: اگر دولت ها دین را در مقابل مردم و مردم را در مقابل دین قرار دهند الگوی سیاسی درستی در منطقه شکل نمی گیرد.

 وی تاکید کرد: جنگ های صورت گرفته در منطقه خاورمیانه ضد مردم سالاری و دموکراسی است.

رضایی افزود: ما باید در عمل به ارزش های انقلاب جدی باشیم و به دنبال افراط و تفریط نباشیم و اقتدار ملی را حفظ کنیم.
 
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: طرح جبهه مقاومت مردم سالاری استقلال و آزادی در چارچوب دین است که در مقابل جبهه تجاوز قرار دارد.

رضایی افزود: جبهه مقاومت با کارشناسی همراه با رای مردم الگویی درست ارائه داده و توانایی و اقتدار خود را به اثبات رسانده است. بنابراین باید از این فرصت استفاده کنیم و مردم سالاری را جدی بگیریم ونهادی که به اسم شوراها شکل گرفته به آن شان و منزلت دهیم.
 
وی گفت: دولت ایران که برخاسته از رای مردم است باید بر روی ارزش های اول انقلاب جدی باشد.

رضایی افزود: کاری که امام خمینی  در 35 سال پیش انجام داد موفق  ترین مدل سیاسی موجود در قرن حاضر است که باید آن را حفظ کنیم.

رضایی افزود: از زمانی که شوراها ایجاد شده دستاوردهای خوبی داشته ایم و یک ظرفیت مطلوبی به دولت اضافه شده و بخشی از اداره شهرها به عهده شوراهای شهر و روستاست.

وی با بیان اینکه باید مسیری که آغاز شده مراحل تکمیلی خود را طی کند، گفت: شوراها می توانند لوایحی را با توجه به سیاست های کلی نظام تنظیم و به مجلس ارسال کنند.

رضایی با بیان اینکه موارد بسیار زیادی در سیاست های کلی وجود دارد که مربوط به شوراهاست، افزود: شوراها می توانند در بخش های کلی مانند شهرسازی تامین منابع پایدار برای اداره شهرها و حفظ و هویت تاریخی در توسعه موزون شهرها لایحه تنظیم کند و به مجلس ارائه دهد.   وی تاکید کرد: شورای عالی استان ها با ظرفیتی که دارد می تواند به مجمع تشخیص مصلحت نظام در بعد توجیه و گسترش سیاست های کلان کشور کمک کند.
 


پنج شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن