تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802521401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توقف پرداخت تسهيلات مسكن روستايي از سال ۱۴۰۵


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: توقف پرداخت تسهيلات مسكن روستايي از سال ۱۴۰۵
پرداخت تسهيلات براي احداث مسكن در روستاها براساس سهميه‌بندي كه طرح جامع مسكن روستايي در نظر گرفته تا سال ۱۴۰۵ ادامه مي‌يابد و بعد از آن اين روش متوقف مي‌شود.
  پرداخت تسهيلات براي احداث مسكن در روستاها براساس سهميه‌بندي كه طرح جامع مسكن روستايي در نظر گرفته تا سال ۱۴۰۵ ادامه مي‌يابد و بعد از آن اين روش متوقف مي‌شود.
عزيزالله مهديان معاون بازسازي مسكن روستايي بنياد مسكن در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اين سؤال كه روش سهميه‌بندي و پرداخت تسهيلات براي ساخت و نوسازي مسكن روستايي تا چه سالي ادامه مي‌يابد، گفت: در طرح جامع مسكن روستايي پرداخت تسهيلات مسكن روستايي كه همه ساله براساس سهميه‌بندي مشخص(سالانه 200 هزار واحد مسكوني) انجام مي‌شود تا سال 1405 ادامه مي‌يابد و براساس برنامه‌ريزي انجام شده تعداد واحدهاي مسكوني مقاوم در روستاها در سال ياد شده به 75 درصد مي‌رسد. وي با بيان اينكه در سال 1405 تعداد واحدهاي مسكوني روستايي به 6 ميليون واحد مي‌رسد، اضافه كرد: از اين تعداد واحدهاي مسكوني مقاوم در روستاها 75 درصد خواهد بود و بنابراين ساخت و نوسازي مسكن در روستاها بستگي به ضرورت دارد و ديگر نيازي به سهميه‌بندي كه همانا نوسازي سالانه 200 هزار واحد مسكوني روستايي است نخواهد بود. مهديان با اشاره به اينكه در حال حاضر 40 درصد واحدهاي مسكوني روستايي مقاوم است، گفت: انتظار ما اين است كه ديگر بعد از سال 1405 مشكلي به نام مقاوم نبودن واحدهاي مسكوني روستايي نداشته باشيم.

  كمبود 600 هزار مسكن روستايي
معاون بازسازي مسكن روستايي بنياد مسكن خاطرنشان كرد: بر اساس سرشماري نفوس و مسكن تعداد خانوار روستايي حدود 5ميليون و 800 هزار خانوار روستايي است، اما 5 ميليون و 200 هزار واحد مسكوني داريم كه اين آمار نشان مي‌دهد 600 هزار واحد مسكوني در كشور كمبود داريم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه در حال حاضر كه سقف تسهيلات مسكن روستايي 15 ميليون تومان است آيا احتمال دارد مجدداً پيشنهادي در اواخر سال جاري براي بالا رفتن سقف اين تسهيلات ارائه شود، گفت: سقف تسهيلات هر دو سال يك‌بار تغيير مي‌كند و اين سقف نيز به تازگي افزايش يافته است پس فعلاً برنامه‌اي براي تغيير سقف وام نداريم.
  اقساط مسكن روستايي ماهانه 114 هزار تومان
مهديان ادامه داد: بالا رفتن سقف تسهيلات مسكن روستايي به هر حال مشكلاتي را نيز براي روستاييان به همراه دارد، چراكه بازپرداخت اقساط براي روستاييان مشكل است البته تأمين منابع تسهيلات نيز بسيار سخت است.
به گفته وي، در حال حاضر اقساط تسهيلات 15 ميليون توماني مسكن روستايي ماهانه 114 هزار تومان با سود 5 درصد است.
مهديان در پاسخ به اين سؤال كه دليل كند بودن پرداخت تسهيلات مسكن روستايي چيست، آيا بانك‌هاي عامل در اين خصوص كم‌كاري مي‌كنند اظهار داشت: بانك‌هاي عامل تاكنون در خصوص پرداخت تسهيلات براي بازسازي مناطق سانحه ديده و بهسازي مسكن روستايي خوب عمل كرده‌اند اما موضوعي كه مطرح است اين است كه پرداخت تسهيلات سهميه سال 91 با تغيير دولت دهم و يازدهم همراه شد و به همين دليل ابلاغ و پرداخت تسهيلات تا حدودي با تأخير همراه شد.
وي با اشاره به اينكه در اين خصوص بانك‌ها مقصر نبودند، گفت: اما مشكلي كه در حال حاضر در خصوص پرداخت تسهيلات وجود دارد بحث تضمين نامه‌هاست به همين منظور در مصوبه دولت پيش‌بيني شده است كه براي پرداخت تسهيلات سند مسكن روستايي، كارت يارانه يا سفته زنجيره‌اي نياز است تا در اختيار بانك‌ها قرار بگيرد.
  پرداخت 13هزار ميليارد تومان تسهيلات مسكن روستايي از سال 84
مهديان تصريح كرد: از سال 84 كه پرداخت تسهيلات مسكن روستايي با مبلغ 5 ميليون تومان آغاز شد تاكنون 13 هزار ميليارد تومان تسهيلات پرداخت شده است، بنابراين اگر مردم اقساط خود را ندهند بانك‌ها با مشكل مواجه مي‌شوند.
وي ادامه داد: پس گرفتن تضمين از متقاضيان تسهيلات مسكن روستايي يك روش خوب از سوي بانك‌هاست كه خيال آنها از بابت بازپرداخت تسهيلات راحت باشد.
  1300 ميليارد تومان اقساط معوقه
معاون بازسازي مسكن روستايي بنياد مسكن در پاسخ به اين سؤال كه آماري داريم كه نشان دهد چه ميزان اقساط معوقه در تسهيلات مسكن روستايي وجود دارد، افزود: تاكنون 10 درصد از 13 هزار ميليارد تومان تسهيلات پرداخت شده كه بالغ بر 1300 ميليارد تومان مي‌شود اقساط عقب‌افتاده است كه البته اين آمار تخميني است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن