تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803193286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت تسهیلات مسکن روستایی کُند شد؛بانک‌ها بهانه‌گیری می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب از کُند شدن روند پرداخت تسهیلات مسکن روستایی خبر داد و گفت:بانکی‌ها مانند سابق در بحث پرداخت تسهیلات روستایی عمل نمی‌کنند و به جای ضامن زنجیره‌ای از روستائیان سفته و ضامن معتبر می‌خواهند.

به گزارش تراز ،عزیزالله مهدیان در نشست خبری در پاسخ به تسنیم، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات سخت شده و بانکی‌ها مانند سابق در این باره عمل نمی‌کنند، روستائیان نمی‌توانند وام مسکن روستایی را دریافت کنند.
وی با بیان این‌که سالانه 8 درصد مسکن روستایی مقاوم‌سازی می‌شود، تصریح کرد: همه بانک‌های عامل تسهیلات را ابلاغ کرده‌اند ولی با این حال بعضی بانک‌ها 50 درصد سهمیه و بعضی بانک‌ها مانند بانک تجارت 100 درصد سهمیه خود را ابلاغ کرده‌اند.
وی با بیان این‌که تا قبل از سال 93 دولت بازپرداخت تسهیلات مسکن روستایی را تضمین می‌کرد، اظهار کرد: اما این در حالی است که امسال دولت فقط یارانه سود تسهیلات مسکن روستایی را تضمین کرده است.
معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب با بیان این‌که تا قبل از سال 93 بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ضامن زنجیره‌ای را قبول می‌کردند، بیان کرد: اما بانک‌ها الان از روستاییان سفته و ضامن معتبر می‌خواهند، البته در مصوبه دولت پیش‌بینی سفته زنجیره‌ای هم شده است.
مهدیان در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم در خصوص میزان بدهی دولت به بانک‌ها بابت یارانه سود تسهیلات مسکن روستایی، گفت: در حال حاضر حدود 1400 میلیارد تومان یارانه سود به بانک‌ها بدهکار است که البته اواخر سال گذشته بخشی از بدهی دولت به بانک‌ها پرداخت شد.
وی یادآور شد: اولین نهاد سازندگی پس از انقلاب بنیاد مسکن است که طی فرمانی از سوی امام خمینی تاسیس شد در راستای ساخت و ساز مسکن برای قشر محروم و بی سرپناه فعالیت داشته است.
وی تصریح کرد: در کنار مسکن شهری بیشترین مسئله را در مسکن روستایی داریم، در این مناطق کمبود مسکن نداریم اما بد مسکنی داریم و این واحدها عموما آسیپ پذیر بوده‌ و هستند.
وی افزود: به همین دلیل هر جایی زلزله‌ای روی می‌دهد بیشترین آسیب را در مناطق روستایی داشته‌ایم. از ابتدای برنامه دوم توسعه دولت پیش‌بینی کرد با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت خانه‌های روستایی نوسازی شود. در اوایل دهه هفتاد سقف تسهیلات 150 هزار تومان بود که در طول دو برنامه دوم و سوم این روال ادامه داشت.
وی ادامه داد: در برنامه چهارم توسعه میزان نوسازی را به سالانه 200 هزار واحد رساندیم و سقف تسهیلات نیز به 5 میلیون تومان افزایش یافت که با همکاری خوب بانک‌های دولتی خوشبختانه در طول دو برنامه چهارم و پنجم توسعه تقریبا سالانه 200 هزار واحد تحقق پیدا کرده است.
معاون بازسازی بنیاد مسکن یادآور شد: در حال حاضر حدود 40 درصد واحدهای مسکن روستایی نوسازی شده و در برابر حوادث مقاوم هستند. بر اساس برنامه‌ریزی شده تا پایان سال 1405 بیش از 75 درصد از خانه‌های روستایی نوسازی می‌شود و آمار مسکن روستایی به 6 میلیون و 200 هزار واحد می‌رسد.
مهدیان با بیان این‌که سقف تسهیلات 15 میلیون تومان با کارمزد 15 درصد است، گفت: در حال پرداخت تسهیلات سال 93 هستیم و در تلاشیم تا پایان نیمه اول امسال 200 هزار واحد سهمیه سال گذشته را پرداخت کنیم و پس از آن دولت سهمیه سال جاری را ابلاغ کند تا بتوانیم کار نوسازی مسکن روستایی را ادامه دهیم.
وی افزود:‌ تاکنون یک میلیون و 641 هزار واحد مردم با بانک‌ها عقد قرارداد کرده‌اند که از این رقم یک میلیون و 573 هزار واحد کار نوسازی آنها شروع شده است.
به گفته وی، تاکنون مردم در یک میلیون و 457 هزار واحد مسکن روستایی نوسازی شده ساکن شده‌اند.
معاون بازسازی بنیاد مسکن با بیان این‌که در حال حاضر 5 میلیون و 200 هزار واحد مسکن روستایی در روستاهای کشور داریم، بیان کرد:‌ از سال 94 تا سال 1405 حدود یک میلیون واحد به مسکن روستایی کشور افزوده می‌شود.
مهدیان با بیان این‌که 600 هزار واحد کمبود مسکن در روستاها داریم، گفت: از سال 84 تاکنون یک میلیون و 800 هزار واحد مسکن روستایی نوسازی و بازسازی شده است.




دوشنبه 17 فروردين 1394 ساعت 12:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن