تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802755066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابلاغ برچسب انرژي ساختمان توسط سازمان ملي استاندارد ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ فروردين ۱۳۹۴ (۱۶:۷ب.ظ)
ابلاغ برچسب انرژي ساختمان توسط سازمان ملي استاندارد ايران موج - معاون آموزش و بهينه سازي مصرف انرژي سابا از ابلاغ برچسب انرژي ساختمان توسط سازمان ملي استاندارد ايران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، امير دودابي نژاد گفت: ما بايد رويۀ خود را از حساس سازي صرف در بهينه سازي مصرف انرژي به سمت آموزش عمومي ببريم و بايد راهکارهاي عملي که منجر به صرفه جويي مصرف انرژي مي شود به مردم آموزش دهيم.
وي افزود: بسياري از هموطنان متوجه اين هستند که بهينه سازي مصرف انرژي منافع ملي و بين نسلي دارد، ولي از راهکارهاي آن آگاه نيستند که بايد آگاهي عمومي مردم را ازطريق شيوه هاي جديد افزايش دهيم.
دودابي نژاد از برنامه ريزي براي اجراي طرح آموزش مجازي براي بهينه سازي مصرف انرژي در کشور خبر داد و گفت: مجموعه اي از آموزش هاي عمومي ازطريق اينترنت به مردم ارائه داده مي شود که براساس آن هر مشترکي که مصرف برق خود را در مقايسه با سال گذشته آن کاهش دهد، مورد تشويق قرار گيرد.
معاون آموزش و بهينه سازي مصرف انرژي سابا يادآور شد: باتوجه به امکانات در نظر گرفته شده، اين طرح در سال 94 در يک مقياس کوچک و آزمايشي انجام مي شود.
وي با تاکيد بر لزوم توسعه تکنولوژي لوازم برقي، گفت: برخي لامپ ها و لوازم برقي که از نظر ميزان مصرف انرژي در حد استاندارد نيستند، طبق مقررات کشور نبايد توليد و توزيع شوند که نمونۀ بارز آن لامپ رشته اي است.
دودابي نژاد با بيان اينکه هم اکنون سالانه حدود 60 ميليون لامپ رشته اي در کشور توليد مي شود، اظهار داشت: متأسفانه برخي از توليدکنندگان لامپ رشته اي نتوانستند در زمان مقرر شده تغييرات لازم را به عمل آورند و تکليف قانوني شان را انجام دهند؛ لذا با هماهنگي به عمل آمده با وزارت صنعت، معدن و تجارت، برنامه ريزي لازم براي مساعدت به اين توليدکنندگان براي توقف توليد لامپ رشته اي انجام شده است.
وي با اشاره به اينکه سابا از احداث خط توليد R600 براي توليد يخچال فريزر حمايت مي کند، گفت: ميزان مصرف انرژي يخچال و فريزري که با تکنولوژي R600 ساخته مي شود، حداقل دو رتبه بالاتر از تکنولوژي R134 است.
دودابي نژاد با اشاره به اينکه سالانه يک ميليون و 400 هزار دستگاه يخچال و فريزر در کشور توليد مي شود، گفت: در تلاش هستيم که همۀ يخچال فريزرهاي ساخت داخل از تکنولوژي جديد بهره مند شوند.
معاون آموزش و بهينه سازي مصرف انرژي سازمان بهره وري انرژي ايران از ابلاغ برچسب انرژي ساختمان هاي مسکوني و غيرمسکوني توسط سازمان استاندارد خبر داد و گفت: برچسب انرژي ساختمان فعلاً لازم الاجرا نيست، اما ابزار بسيار خوبي براي تشخيص ميزان مصرف انرژي ساختمان ها است.
وي افزود: اين موضوع خود عامل تشويقي است تا سازندگان به مباحث بهينه سازي مصرف انرژي و مبحث 19 توجه کنند.
دودابي نژاد با بيان اينکه فرآيند برچسب گذاري بر ساختمان ها را در سال 94 آغاز مي کنيم، گفت: ما قصد داريم که طي سال 94 در چند استان به صورت داوطلبانه اين برچسب بر تعدادي از ساختمان هاي اداري نصب شود.
معاون سازمان بهره وري انرژي سابا، تأکيد کرد: فرآيند برچسب گذاري بر ساختمان ها اقدامي کوتاه مدت نيست و نياز به برنامه ريزي، بازنگري و هدف گذاري مستمر دارد.
دودابي نژاد افزود: براساس محاسبه هاي انجام شده ميزان مصرف انرژي ساختمان داراي برچسب انرژي با رتبۀA در مقايسه با ساختمان داراي برچسب انرژي با رتبۀ G تا 5 برابر تفاوت دارد.
وي با اشاره به اهميت استقرار سامانه هاي مديريت انرژي در ساختمان هاي اداري، گفت: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته يک پکيج مديريتي براي مديريت مصرف انرژي در ساختمان هاي دولتي در حال تدوين است.
معاون آموزش و بهينه سازي مصرف انرژي سابا، اضافه کرد: مصرف انرژي ساختمان ها ازطريق اين پکيج مشخص و با ابزارهاي درنظر گرفته شده قابل مديريت است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن