تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820256292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چمران: آژانس‌هاي مسافربري بايد تحت نظارت شهرداري فعاليت كنند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چمران: آژانس‌هاي مسافربري بايد تحت نظارت شهرداري فعاليت كنند
بحث جمع‌آوري دكل‌هاي مخابراتي، نابساماني در حوزه نظارت بر افزايش كرايه تاكسي‌ها و ضرورت حضور شهرداري تهران در هيئت عالي نظارت بر اصناف و مباحث سلامت شهروندان در جلسه شوراي شهر مورد بررسي قرار گرفت و رئيس شوراي شهر بر فعاليت آژانس‌هاي مسافربري تحت نظارت شهرداري تأكيد كرد.
نویسنده : بيژن يانچشمه 
بحث جمع‌آوري دكل‌هاي مخابراتي، نابساماني در حوزه نظارت بر افزايش كرايه تاكسي‌ها و ضرورت حضور شهرداري تهران در هيئت عالي نظارت بر اصناف و مباحث سلامت شهروندان در جلسه شوراي شهر مورد بررسي قرار گرفت و رئيس شوراي شهر بر فعاليت آژانس‌هاي مسافربري تحت نظارت شهرداري تأكيد كرد.
در جلسه علني روز گذشته شوراي شهر تهران دوستي، عضو كميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران در تذكر پيش از دستور خود با بيان اينكه شهر صاحب دارد و اعضاي شورا از حقوق شهروندان دفاع مي‌كنند، به جمع‌آوري دكل‌هاي مخابرات اشاره كرد و گفت: چندي پيش مردم منطقه گيشا توماري در خصوص خطرآفرين بودن دكل‌هاي مخابرات به شورا آوردند و پس از بررسي‌هاي انجام شده، دكل‌هاي اين منطقه جمع‌آوري شد اما شركت همراه اول به جاي دفاع از حقوق مردم از عملكرد خود كه شايسته نبوده، دفاع كرد.
وي با بيان اينكه شهر صاحب دارد و ما از حقوق شهروندان دفاع مي‌كنيم، گفت: از شركت‌ها درخواست مي‌شود براساس هماهنگي‌ها اقدام كنند و در غيراين صورت دكل‌ها را جمع‌آوري مي‌كنيم.
 
 تذكر نسبت به نظارت برافزايش نرخ كرايه‌ها
همچنين اين عضو كميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران در ادامه سخنان خود تذكري را نيز به سازمان تاكسيراني داد و گفت: بارها هشدارهايي را در خصوص عدم نظارت بر تاكسي‌ها ارائه كرديم اما چاره‌ساز نبوده و لذا مجدداً اعلام مي‌كنم كه سازمان تاكسيراني از نظارت خوبي برخوردار نيست.
در ادامه جلسه حقاني، عضو ديگر شورا با بيان اين مطلب تأكيد كرد: صدور پروانه كسب و نظارت بر عملكرد اصناف مهم‌ترين ابزار مديريتي شهرداري‌ها براي اصناف است آن هم در شهري به وسعت تهران كه يك‌چهارم اصناف كل كشور در تهران هستند و بيش از 400 الي 500 هزار واحد صنف داراي پروانه و 200 تا 300 هزار صنف بدون پروانه در تهران مشغول فعاليت هستند.
 وي افزود: هم اكنون ارتباط تنگاتنگي كه بايد بين مديريت شهري و حوزه اصناف وجود داشته باشد به چه صورت است؟ اين موضوع در بند 20 قانون هم پيش‌‌بيني شده و حتي شهرداري سازمان ساماندهي اصناف و مشاغل را براي ساماندهي و كاهش آلودگي فعاليت كارگاه‌ها ايجاد كرده است.   وي تأكيد كرد: . شهرداري تهران كه به نمايندگي بيش از هزار و 500 شهرداري در هيئت عالي نظارت وجود داشت، ديگر نظارت ندارد و حتي در كميسيون‌هاي نظارت شهرستان‌ها نيز كسي از شهرداري و شوراي شهر وجود ندارد.
اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: چطور در شهري كه اين ميزان واحد صنفي وجود دارد و مسائل و مشكلات اصناف ارتباط تنگاتنگي با مديريت شهري دارد، در اصلاح قانون 92 بايد اسم شهرداري تهران از هيئت عالي نظارت و قانون نظام صنفي حذف شود؟
مهدي چمران، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز در تأييد تذكر حقاني ابراز داشت: اين مسئله براي صنف آژانس‌هاي مسافربري هم وجود دارد كه تحت نظارت شهرداري و اصناف نيستند و خودشان به صورت مستقل فعاليت مي‌كنند.  به گفته چمران، براساس مصوبه شوراي عالي ترافيك قرار است آژانس‌هاي مسافربري تحت نظارت شهرداري تهران فعاليت خود را ادامه دهند و اين موضوع در دست بررسي در كميسيون مربوطه به آن است.
 
 220 هزار مرگ در سال، ناشي از سموم در بخش كشاورزي
معصومه آباد، عضو ديگر شوراي شهر با اشاره به آمار تكان‌دهنده‌اي از بيماري‌هاي سرطاني ناشي از استفاده بي‌رويه سموم شيميايي در توليد مواد غذايي گفت: 220 هزار مرگ در سال، ناشي از اين سموم در بخش كشاورزي كشورهاي در حال توسعه است كه متأسفانه ايران نيز از اين قاعده مستثني نيست و بر اين اساس ضروري است تا شاخص‌هاي بهداشتي و ايمني مواد غذايي به سمت سياست‌هاي سختگيرانه‌تري سوق داده شود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن