محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1827197915
بازخوانی قتل مرحوم شمس آبادی به دست مهدی هاشمی
واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
بازخوانی قتل مرحوم شمس آبادی به دست مهدی هاشمی آیتاللَّه شمس آبادی هجدهم فروردین 1355 ش در راهِ رفتن به مسجد جهت اقامه نماز جماعت، توسط گروه مهدی هاشمی ربوده شد و به طرز فجیعی به قتل رسید.
به گزارش فرهنگ نیوز ، آیتاللَّه سیدابوالحسن آل رسول معروف به شمس آبادی در سال 1286 ش (1327 ق) در خانوادهای عالم و روحانی در اصفهان دیده به جهان گشود. وی پس از فراگیری تحصیلات مقدماتی علوم اسلامی در زادگاه خود، در 25 سالگی عازم نجف اشرف شد و از محضر درس خارج بزرگانی همچون سیدابوالحسن اصفهانی، آقاضیاء الدین عراقی، سیدجمال الدین گلپایگانی، سید عبدالهادی شیرازی و سیدمحسن حکیم کسب فیض کرد.
سیدابوالحسن پس از دوازده سال اقامت در نجف و اخذ مدارج عالی علمی، راهی اصفهان شد و به تدریس و ارشاد مردم همت گماشت. آیتاللَّه شمس آبادی از روحانیونی بود که در سال 1342، وفاداری خود را به نهضت حضرت امام اعلام کرد. ایشان در تأسیس و گسترش انجمن مددکاری ویژه ایتام، سازمان ابابصیر ویژه نابینایان و حسینیه اصفهانیها در مشهد و کربلا نقش بسزایی داشت.همچنین شرح صحیفه سجادیه، اشعار در مراثی و مناقب اهل بیت (ع) و موعظه ابراهیم از آثار علمی این عالم ربانی هستند.درگیری گروههای مذهبی در اصفهان ریشه بسیار طولانی داشت، اما همزمان با سیاسی شدن جامعه و حوزههای علمیه این اختلاف بیشتر نمودار شد.یکی از مسائل مهم روحانیت اصفهان در تاریخ معاصر، اختلاف علما بود که در دو جناح بودند؛ عدهای طرفدار حاج آقا رحیم ارباب و دستهای دیگر طرفدار حوزه آقای شمس اردکانی، آقای ابطحی و آقای شمس آبادی بودند. این تضاد به ویژه بعد از کودتای 28 مرداد بیشتر نمایان شد.علمای حوزه اصفهان بیشتر متمایل به حوزه نجف بودند و تحتتأثیر آیتالله خویی، در مسائل سیاسی کمتر دخالت میکردند؛ اما علمای حوزه نجفآباد به حوزه علمیه قم تمایل داشتند و تحت تأثیر اندیشههای حضرت امام بودند.البته این به آن معنا نبود که علمای اصفهان نسبت به حضرت امام بیمهری کنند. در حقیقت شخصیت امام نزد مرحوم شمسآبادی و دیگر بزرگان اصفهان همچون: مرحوم آیتالله خادمی، مرحوم شیخ علی قدیری کفرانی، مرحوم شیخ عبدالجواد سده، مرحوم آقای فیاضی و مرحوم شیخ عباسعلی ادیب، بسیار بزرگ و محترم بود؛ ولی آنها میگفتند که نظر آیتالله خویی اولیتر است و تقلید از ایشان را سفارش میکردند. (1)البته ریشه این تضاد سیاسی بود؛ عقاید حاج آقا رحیم به دیدگاههای امام خمینی(ره) شباهت داشت، مثلاً ایشان نماز جمعه را واجب میدانست. روزهای جمعه بچههای قهدریجان و روستاهای اطراف با دوچرخه به نماز جمعه میرفتند. در مقابل، حاج میرسید علی ابطحی و طرفدارانش به شدت به مرحوم ارباب و مریدانش حمله میکردند و میگفتند که اینها سنی هستند. در واقع ماجرای سیدمهدی هاشمی هم از این اختلاف سرچشمه میگیرد. (2) و این سابقه نقش مهمی در ریشهیابی برخوردهای خشن و حذفی گروه مهدی هاشمی در آینده داشت.خود مهدی هاشمی در اعترافاتش به این مضمون اشاره کرده و مدعی شده است که طیف طرفداران آیتالله شمسآبادی، روحانیت سنتی و مخالف با حضرت امام خمینی(ره) و نهضت روحانیت بودهاند. اعتقادات و برداشت خاص مهدی هاشمی از اسلام، بهویژه تأثیری که محمدجواد غروی بر وی داشت، در کنار دیگر انگیزهها موجب شد تا مهدی هاشمی حساسیت دوستان و شاگردانش را در منابر و جلسات گوناگون فکری و فرهنگی نسبت به این قشر از روحانیت بالا برده و حتی خطر آنان را بیش از خطر ساواک ارزیابی کند. وی در اعترافاتش میگوید: «... در اینکه مسئله روحانیت ارتجاعی و مخصوصاً آقای شمس آبادی در نظر من خیلی حساستر بود و من نیز در جلسات و هیئات مطرح میکردم و حساسیت بچهها را عموماً در آن جهت تحریک میکردم، هیچ بحثی نیست و قبلاً نیز گفتیم یکی از انحرافات دیروز من همین بود که برخی علما را از دولتیها بدتر میدانستم. بنابراین من انکار نمیکنم که از نظر فکری، برادران تحت تأثیر افکار و القائات من بودند، حتی یادم هست موقعی که اخبار و اطلاعات پراکندهی آقای شمسآبادی را ما مطرح میکردیم و ابراز حساسیت میکردیم، همین برادران و سایرین میگفتند شما بیش از حد روی روحانیون ساکت و مرتجع حساس هستید و باید روی عوامل دیگر حساستر باشیم. من از نظر فکری و حساسیت روی بعضی علما من جمله آقای شمس آبادی دارای انگیزه و حساسیت بودم.» (3)البته این ادعاهای مهدی هاشمی درباره شخصیت سیاسی آیتالله شمسآبادی صحیح نبود، زیرا ایشان در زمره روحانیونی بود که به دستگیری حضرت امام خمینی(ره)، آیتالله قمی و آیتالله محلاتی اعتراض و اعلامیه منتشر کرده بود.*مهدی هاشمی از شاگردان غروی اصفهانی بودمهدی هاشمی وابسته به حوزه نجفآباد و از شاگردان محمدجواد غروی اصفهانی بود. این شخص که به قول خود مروج نوعی تشیع اصلاح شده و انقلابی بود، در ایجاد تشنجات افراطی ـ مذهبی در اصفهان نقش عمدهای داشت. او بنا به گفته خودش، اخبار مخالف قرآن و متضاد با مذهب شیعه را جداً رد میکرد و همواره میکوشید که دین اسلام و مذهب تشیع را از آلایش و بدعت و اشتباه و خلل و خطا پیراسته و پاک گرداند. (4)*هدفیها دست به اقدامات حذفی علیه روحانیت زدنداین تفکرات باعث شد تا برخی از علمای اصفهان به مخالفت با او برخاسته و در رد نظریات او مطالبی ارائه کنند. به تدریج پیروان عقاید او، که مهدی هاشمی نیز در رأس آنها قرار داشت، به «هدفیها» مشهور شدند و شروع به اقدامات تبلیغاتی و سپس حذفی با روحانیت سنتی و در رأس آنها آیت الله شمس آبادی کردند.مهدی هاشمی در تداوم انحراف از اسلام اصیل، سیدمحمود جواد غروی را که حضرت امام «حضور او در مجالس و محافل را حرام» میشمردند و به فتوای علما و مراجع دیگر شیعه، مصداق ضال و یضل بود، به استادی برمیگزیند. (5)افراد دیگر باند مهدی هاشمی نیز به همین صورت تحتتأثیر محمدجواد غروی قرار داشتند. محمد حسین جعفرزاده، قاتل مرحوم شمسآبادی، به اندازهای تحتتأثیر غروی است که مطالب دفاعیه او به نوعی حمله به روحانیت و حوزهها به حساب میآید.مهدی هاشمی در اعترافاتش تأثیر اندیشههای محمدجواد غروی برخود و اعضای گروهش را چنین بیان میکند:«... ایشان هم در حوزهی علمیهی اصفهان بر اثر یک سری نظریات و برداشتهایی که از اسلام داشت که بعضیش نظرشان بوده و بعضش بعدها معلوم شد که نظر انحرافی بوده، اینها را ما بهش گرایش پیدا کردیم احساس کردیم که حرفهای جدیدی [از ایشان] میشنویم. از اسلام و قرآن و اینها که با منطق مبارزاتی هم انطباق داشت. این بود که ما این گرایشمان هی محکمتر شد. یک زمانی به اینجا میرسیدیم که خب دیگر این روحانیت سنتی اصفهان که یا ساکتند یا مخالف مبارزه هستند، در مقابلشان به طور جدی موضعگیری بکنیم؛ یعنی مثلاً به حد قتل هم برسد و قتل مرحوم شمسآبادی، که اینها تبعات و پیامدهای تدریجی این منشا تفکر بود.» (6)تحتتأثیر همین اندیشههای «استاد»! بود که مهدی هاشمی به تدریج نتیجه گرفت که خود میتواند از اصول دین استنباط کند. انحراف فکری او اینجا تکمیل شد و پس از آن سعی کرد آن را به دیگران منتقل کند. وی درباره نقطه آغاز لغزشهای اخلاقی و نشنیده گرفتن هشدارهای بزرگان در مراقبت از زبان میگوید: «ما از اول که آمدیم، مخصوصاً که پاتوقمان مدرسه فیضیه بود، عصرها جمع میشدند بچهها دور هم؛ خوب یک مقدار آن زمان من اولین گناهی که مرتکب شدم غیبت بود. یادم هست که مینشستیم در جلوی حجرههای مدرسهی فیضیه دو نفر و سه نفر با دوستان و غیبتهایی که فکر میکردیم که غیبت مجاز هم هست، که غیبت از نوع مبارزه است سرعلما، علمایی که یا نسبت به حرکت امام کوتاهی میکنند یا اعلامیههایشان مثلاً اعلامیههای کممایهای هست. آن زمان و یا برخوردهای مختلفی که از آنها میدیدیم. یک غیبتهای خیلی خفیفی آن ایام شروع شد نه از من تنها، از ما، از همه؛ مینشستیم به غیبت کردن و غیبت شنیدن و خوب همان زمان هم حس نمیکردیم که این کار حرامی است. فکر میکردیم مبارزه شروع شده و باید، طبیعی بود. آن زمان، یادم هست که همان ایام همین آقای مظاهری ما با هم آشنا بودیم دیگر و اینها نه فقط من را، کل دوستان را نهی میکرد از این کارها مذاکره کردن و بحث کردن؛ ایشان هم میآمد تو[ی] فیضیه. توی همان محافل فیضیه شرکت میکرد و هر وقت مثلاً غیبتی چیزی مثلاً مطرح میشد از آقایان و اینها، ایشان نهی میکرد. میگفت نکنید این کار را. خوب ایشان از ما خیلی بزرگتر بود، اما ما بچه طلبهها مینشستیم و اینها. حالا برایمان مهم نبود. بعد مسئلهی دروغ مطرح شد. دروغهای تاکتیکی، دروغهایی که میگفتیم ما هم رازداری بکنیم و سری نگهداری بکنیم که مسائل را کسی نفهمد و به دوستان دروغ میگفتیم....» (7)در مرحلهی بعدی، مهدیهاشمی در مقام آموزشدهندهی سایر طلاب، افکار انحرافی و تک بعدی خود درباره اسلام و قرآن را برای آنان تبیین میکرد. تب اصطلاحاً تطبیق آیات قرآن کریم با نیازهای جامعه و زمان به هر وسیلهی ممکن وتمسک جستن به هرگونه تحلیل و تفسیر، پیامدهایی را در پی داشت که در اعترافات مهدی هاشمی به چشم میخورد. از این پیامدها میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:حذف ملاکها و معیارهای روایی و فقهی در استنباط؛
عدم حجیت برای برخی تفاسیر شیعی؛
ارائه تفسیر سلیقهای و ذوقی از آیات؛
برداشت های التقاطی و انحرافی از مفاهیم قرآنی؛
نگرش نمادین به آیات قرآنی. (8)مهدی هاشمی در درسهای خود بر آن بود تا برداشتی را که خود بدان رسیده بود به نسل جوان منتقل کند. وی که روش علما و بزرگان دین را برای استنباط از احکام، مغایر با پیاده شدن احکام اسلام در جامعه تلقی میکرد، در صدد بود در کوتاهترین مدت شیوه تفسیر قرآن را به طلبهها و دانشجویان بیاموزد. شیوهای که نسل جوان را به نقطهای سوق میداد که جز سطحینگری، برداشت به ظاهر تعقلی، حذف تعبد و در یک کلمه التقاط، نتیجهی دیگری در پی نداشت. در واقع، مهدی هاشمی در اینجا مفهوم ولایت فقیه را هدف میگرفت. بیشتر شعارهای این گروه با مفاهیم عمیق اسلام همچون تعبد، ولایت شیعی، امام عصر و... در تضاد بودند. او بیشتر انحراف خود و همفکرانش را در بخش نگرش به مفهوم «ولایت فقیه» میداند. (9)شاید انحراف فکری و عملی از بحث ولایت فقیه بود که این گروه را همانند بسیاری از گروهکهای فعال سیاسی در اوایل انقلاب، به سراشیبی سقوط و تقابل با مردم و نظام جمهوری اسلامی کشاند؛ اما حاصل آن جز شکست، نابودی و برملا شدن چهرهی منافقانهی آنان نبود که اغلب در زیر پوششی از اسلام، دینداری و انقلاب پنهان شده بودند.انتهای پیام/ارجاعات:
1. خاطرات حجت الاسلام دری نجف آبادی، تدوین حیدر نظری، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تهران 1384، صص 130- 131
2. از نهضت آزادی تا مجاهدین، خاطرات لطفالله میثمی، ج 1، نشر صمدیه، تهران، بی تا، صص 20 ـ 21
3. پروندهی مهدی هاشمی، آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بازیابی 20631
4. رسول جعفریان، جریانها و جنبش های مذهبی ـ سیاسی ایران (57 ـ 1320)، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، تهران 1380، ص 356
5. بنبست، مهدی هاشمی و ریشه های انحراف، انتشارات ادارهی کل اطلاعات اصفهان، مرکز بررسی اسناد تاریخی، اصفهان 1377، ج 1، ص 41
6. پیشین، شمارهی بازیابی 20628
7. همان
8. بنبست، ج 1، پیشین، همان، ص 121- 122
9. همان، ص 128نویسنده: محمدرضا سرابندی 1387/01/20 به نقل از: کتاب داستان یک مرداب
94/1/18 - 12:49 - 2015-4-7 12:49:52
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]
صفحات پیشنهادی
جام جم ایام - بازخوانی جریان قتل مرحوم شمس آبادی به دست مهدی هاشمی
آیتاللَّه شمس آبادی هجدهم فروردین 1355 ش در راهِ رفتن به مسجد جهت اقامه نماز جماعت توسط گروه مهدی هاشمی ربوده شد و به طرز فجیعی به قتل رسید آیتاللَّه سیدابوالحسن آل رسول معروف به شمس آبادی در سال 1286 ش 1327 ق در خانوادهای عالم و روحانی در اصفهان دیدهبازخوانی جریان قتل مرحوم شمس آبادی به دست مهدی هاشمی
بازخوانی جریان قتل مرحوم شمس آبادی به دست مهدی هاشمیآیتاللَّه شمس آبادی هجدهم فروردین 1355 ش در راهِ رفتن به مسجد جهت اقامه نماز جماعت توسط گروه مهدی هاشمی ربوده شد و به طرز فجیعی به قتل رسید به گزارش خبرگزاری فارس آیتاللَّه سیدابوالحسن آل رسول معروف به شمس آمهدی هاشمی به حکم دادگاه اعتراض کرد
مهدی هاشمی به حکم دادگاه اعتراض کرد مهدی هاشمی به حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب در پرونده بینالمللی خود اعتراض کرد به گزارش فرهنگ نیوز یک منبع آگاه با اعلام این خبر گفت حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب در مورد پرونده مهدی هاشمی روز 26 اسفندماه به متهم و وکلای وی ابلاغ شد ویاقدام مهدی هاشمی در مورد حکم دادگاه
تراز مهدی هاشمی به حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب در پرونده بینالمللی خود اعتراض کرد به گزارش تراز یک منبع آگاه با اعلام این خبر گفت حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب در مورد پرونده مهدی هاشمی روز 26 اسفندماه به متهم و وکلای وی ابلاغ شد وی افزود با اعتراض مهدی هاشمی بهاز دستگیری مفتی فتوا دهنده قتل عام تا بهمن مرگبار شیشه
از دستگیری مفتی فتوا دهنده قتل عام تا بهمن مرگبار شیشه نگاهی به عکس های خبری روز از گوشه و کنار ایران و جهان در روز پنج شنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۳۹۴ از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر دستگیری مفتی فتوا دهنده قتل عام اسپایکر نیروهای حشد الشعبی توانستند فائق مصلح حمزه الدوری یکروزنامه جوان: حکم قضایی مهدی هاشمی می تواند برای آیت الله هاشمی بازی برد-برد باشد
روزنامه جوان حکم قضایی مهدی هاشمی می تواند برای آیت الله هاشمی بازی برد-برد باشد سیاست > احزاب و شخصیتها - روزنامه جوان در سرمقاله خود نوشت اگر آیتالله هاشمی را جزء لاینفک نظام جمهوری اسلامی بدانیم – که باید بدانیم –حکم فرزند وی بازی برد &nحکم مهدی هاشمی قاطعیت قوه قضائیه را بار دیگر ثابت کرد
حکم مهدی هاشمی قاطعیت قوه قضائیه را بار دیگر ثابت کرد اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل با صدور بیانیهای درباره حکم مهدی هاشمی تاکید کرد قوه قضائیه بار دیگر ثابت کرد در برخورد با متجاوزین به اموال ملت قاطع بوده و اغماض نخواهد کرد جوانآنلاين اتحادیه انجمنهای اسلامی داآیا قتل عام اسپایکر عراق به دستور یک زن بود
آیا قتل عام اسپایکر عراق به دستور یک زن بود بغداد-ایرنا- تعدادی از عناصر داعش که در عملیات اخیر نیروهای الحشد الشعبی دستگیر شدند گفتند که فرمان قتل عام جوانان پایگاه آموزشی اسپایکر را یک زن صادر کرده بود کاظم الرکابی از مسوولان تبلیغات تیپ منتظر از مجموعه الحشد الشعبی گفت که برتردید مهدی هاشمی برای اعتراض به رای دادگاه
تردید مهدی هاشمی برای اعتراض به رای دادگاهتاریخ انتشار دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲ ۰۳ وکیلمدافع مهدی هاشمی گفت که موکلش هنوز تصمیمی برای اعتراض به حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب نگرفته است سیدمحمود علیزادهطباطبایی در گفتوگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهارمهدی هاشمی اعتراض کرد/ کذب است
درباره حکم صادره مهدی هاشمی اعتراض کرد کذب است مهدی هاشمی به حکم دادگاه انقلاب مبنی بر محکومیت خود اعتراض کرد به گزارش جام نیوز یک منبع اگاه قضایی در گفتوگو با تسنیم اظهار داشت حکم پرونده روز ۲۶ اسفنده ماه سال گذشته به متهم و وکلای وی ابلاغ شده است وی ادامه دادپایان مهلت مهدی هاشمی برای اعتراض به حکم دادگاه
یک منبع آگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد پایان مهلت مهدی هاشمی برای اعتراض به حکم دادگاه یک منبع آگاه از پایان مهلت مهدی هاشمی برای اعتراض به حکم دادگاه خبر داد یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران از پایان مهلت مهدی هاشمی برای اعتراض به حکم داهاشمی رفسنجانی: دستاورد لوزان افتخار آمیز است/ مواظب باشید در مسیر توافق نهایی کارشکنی نشود
هاشمی رفسنجانی دستاورد لوزان افتخار آمیز است مواظب باشید در مسیر توافق نهایی کارشکنی نشود سیاست > احزاب و شخصیتها - رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت شاید بعضیها منافع ملی را نادیده بگیرند و به خاطر اهداف سیاسی و باندی حرفهای سرد کننده بزنند اما آنچه تاکنون به دغضنفرآبادی به فارس خبر داد دیدار اعضای کمیسیون قضایی مجلس با آیتالله لاریجانی/ رئیس دستگاه قضا:وعدهها دربار
غضنفرآبادی به فارس خبر داددیدار اعضای کمیسیون قضایی مجلس با آیتالله لاریجانی رئیس دستگاه قضا وعدهها درباره بودجه قوه قضائیه عملیاتی نشدنایبرئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی از دیدار اعضای این کمیسیون با رئیس قوه قضائیه خبر داد حجتالاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردبررسی پدیده مهدی هاشمی از سه نگاه متفاوت
بررسی پدیده مهدی هاشمی از سه نگاه متفاوتتاریخ انتشار چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹ ۲۴ درباره این پرونده قوه قضاییه بایستی حکم دقیق و عادلانهای صادر کند و همة موافقان و مخالفان نیز باید به این حکم تمکین کنند جریان محاکمه مهدی هاشمی یکی از جنجالی ترین دادگاه هایمهدی هاشمی هنوز اعتراض نکرده است
سید محمود علیزادهطباطبایی مهدی هاشمی هنوز اعتراض نکرده است وکیل مدافع مهدی هاشمی گفت برای اعتراض به حکم پرونده موکلم هنوز تصمیمی نگرفتیم به گزارش جام نیوز سید محمود علیزادهطباطبایی در گفتوگو با تسنیم در پاسخ به این سؤال که آیا به حکم پرونده موکلش اعتراض کروزارت اطلاعات بهدلایل نامعلوم گزارشات مهدی هاشمی را پس گرفت
وزارت اطلاعات بهدلایل نامعلوم گزارشات مهدی هاشمی را پس گرفت عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت وزارت اطلاعات گزارشی در خصوص فعالیتهای مهدی هاشمی در انگلستان ارائه میدهد که پس از مدتی این گزارش پس گرفته میشود باید از وزیر فعلی اطلاعات بپرسیم که چرا این اتفاق افتاده استمهدی هاشمی به حکم حبس اعتراض نکرد
مهدی هاشمی به حکم حبس اعتراض نکرد وکیل مدافع مهدی هاشمی گفت برای اعتراض به حکم پرونده موکلم هنوز تصمیمی نگرفتیم به گزارش فرهنگ نیوز سید محمود علیزادهطباطبایی در پاسخ به این سئوال که آیا به حکم پرونده موکلش اعتراض کردند یا خیر به تسنیم گفت هنوز تصمیمی برای اعتراض-
سیاسی
پربازدیدترینها