تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820342616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از نخستین سفارت در دریا تا بیماری داعشی ها


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: از نخستین سفارت در دریا تا بیماری داعشی ها


نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در ۱۷ فروردین ۱۳۹۴.کشف انگشتر هزار ساله‌ مزین بنام الله/ بیماری مرگبار داعشی‌ها/راه اندازی اولین سفارت شناور جهان/کشف ساندویچ های بستنی درمریخ/حمام آفتاب شیرهای دریایی/کشف فسیل ۳نوع انسان و ...
راه اندازی خستین سفارت شناور جهان
راه اندازی اولین سفارت شناور جهان
کره جنوبی سفارت خود را در یمن به عرشه یک فروند ناوشکن ارتش کره جنوبی نزدیک آب های سرزمینی یمن منتقل کرد.این اقدام با هدف حمایت از شهروندان کره جنوبی است که انتخاب کرده اند در یمن باقی بمانند صورت گرفته است. ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد دفتر دیپلماتیک ویژه ای را در روز یکشنبه گذشته در کشتی جنگی «وانگ جیون» برپا کرده تا از 23 شهروند کره جنوبی که انتخاب کرده اند در یمن باقی بمانند حمایت شود. این افراد پس از خارج کردن همه شهروندان کره جنوبی از یمن همچنان به انتخاب خود تصمیم گرفته اند در این کشور باقی بمانند.این نخستین بار است که کره جنوبی هیئت نمایندگی دیپلماتیک خود را در یک کشتی جنگی مستقر در دریا برپا می کند. مقامات دولت کره جنوبی درخواست کرده اند در این کشتی جنگی فضا و تجهیزات ارتباطی لازم برای فعالیت دفتر دیپلماتیک فراهم شود. دو تن از دیپلمات های کره جنوبی نیز هفته گذشته به عرشه این ناوشکن رفتند تا فعالیت ها برای ایجاد این سفارت موقت را آغاز کنند. این ناوشکن نیروی دریایی ارتش کره جنوبی در چند سال اخیر با هدف بخشی از تلاش های بین المللی برای حمایت از امنیت عبور و مرور کشتی های تجاری در خلیج عدن و باب المندب مستقر شده بود. سالانه 500 کشتی کره جنوبی از تنگه باب المندب می گذرد. از زمان آغاز جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن تا کنون 13 شهروند کره جنوبی از یمن خارج شده اند که دو تن از آنان از کادر دیپلماتیک سفارت کره جنوبی در دفتر کنسولگری در عدن بودند. آنان به وسیله هواپیمای سازمان ملل متحد از یمن خارج شدند. کشورهای سودان، اردن، مصر، مغرب، قطر، بحرین، کویت و عربستان سعودی در ائتلاف نظامی و عملیات طوفان کوبنده علیه مشارکت دارند. عربستان سعودی هدایت این ائتلاف را برعهده دارد.
بیشتر...
حمام آفتاب شیرهای دریایی

حمام آفتاب شیرهای دریایی


حمام آفتاب شیرهای دریایی

در آستوریا ایالت اورگون آمریکا بیش از 2300 شیر دریایی در اسکله ها و چوب های روی آب، زیر نور خورشید دراز کشیدند و حمام آفتاب گرفتند.
بیشتر...
  جشن ازدواج برای زوج تازه مسلمان شده چینی

 جشن ازدواج برای زوج تازه مسلمان شده چینی

یانگ ژو( داماد ۲۶ ساله ) و چا وو شی یو ( عروس ۲۴ ساله ) زوج چینی که پس از تشرف به دین مبین اسلام نامهای خود را به صالح و سلیمه تغییر داده اند جشن ازدواج خود را در روستای قلعه خان از توابع شهرستان مانه و سملقان برگزار کردند. مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد روستای قلعه خان استان خراسان شمالی با بیان اینکه این مراسم با همراهی ومشارکت جمع زیادی از اهالی روستا برگزار شد گفت: مهریه این زوج جوان 7 هزار و 500 یوآن چین برابر با 15 میلیون تومان است.به گفته مکرمی، این زوج  دانشجو  6 سال است که در ایران زندگی می کنند و جمعی از همکلاسی هایشان به پاس مسلمان شدنشان جشن ازدواج آنان را به سبک سنتی و بومی برگزار کردند.روستای قلعه خان با 2 هزار و 500 نفر جمعیت در 18 کیلومتری شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان قرار دارد.
بیشتر...

یک ایرانی نخستین خلبان پیشرفته ترین هواپیمای مسافربری جهان شد

یک ایرانی اولین خلبان مدرن‌ترین هواپیمای مسافربری جهان شد

کمتر کسی در ایران وجود دارد که تبحر و مهارت بالای خلبانان کشورمان را در هدایت و راهبری انواع هواپیماهای مسافربری نشنیده باشد؛ خلبانانی که با وجود تحریم های ظالمانه و غیر قانونی غرب با کمک متخصصان فنی، روزانه هزاران تن از مردم کشورمان را در مقاصد مختلف جابجا می کنند و خوشبختانه صنعت حمل و نقل کشورمان را در وضع خوبی نگه داشته اند. همین چند ماه پیش بود که نخستین بار هواپیمای پهن پیکر ایرباس 380 در 30 سپتامبر برابر با 8 مهرماه 93 در فرودگاه امام خمینی با صدها مسافر به زمین نشست و خلبان این پرواز کاپیتان کامبیز پورقناد بود که از خلبانان برجسته شرکت هواپیمایی امارات محسوب می شود. اکنون نیز رسانه های جهان از پرواز جدیدترین هواپیمای مسافربری جهان یعنی «ایرباس ای ۳۵۰» (Airbus A 350) با هدایت خلبان «وازریک ساهاکیان» خبر می دهند. این ایرباس یک هواپیمای مسافربری پهن‌ پیکر و دو موتوره است که ساخت شرکت ایرباس است و کاربرد اصلی این هواپیما جابجایی تعداد زیادی مسافر در مسافت‌ های طولانی است. ای۳۵۰ نخستین هواپیمای ایرباس است که در ساخت بدنه آن بجای آلیاژهای آلومینیوم سبک رایج در صنعت هواپیمایی، از پلیمر تقویت شده با فیبر کربن استفاده شده است. این هواپیما برای رقابت با هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ و بوئینگ ۷۸۷ طراحی شده است و شرکت هواپیمایی قطر نخستین نمونه تجاری ایرباس آ-۳۵۰ را دریافت کرده است. مدل a350-1000 دارای ظرفیت ۳۵۰ نفر برای مسیرهای بیش از ۸۰۰۰ ناتیکال مایل (۱۴۸۱۶ کیلومتر) طراحی شده است. خلبان وازریک ساهاکیان که سال ها قبل از مسئولان هواپیمایی ایران ایر محسوب می شد، پس از آنکه شرکت هواپیمایی قطر ایرویز نخستین هواپیمای a350 xwb را در فرودگاه بین ‌المللی حمد در دوحه تحویل گرفت تا نخستین شرکت مالک و استفاده کننده این هواپیما در جهان باشد؛ به همراه کمک خود خلبان ایوانف، مسئولیت انتقال مسافران را با پیشرفته ترین هواپیمای کنونی مسافربری در جهان بر عهده گرفته است.
بیشتر...

کشف ساندویچ های بستنی در مریخ!

کشف ساندویچ های بستنی در مریخ!

«مریخ نورد کنجکاوی» موفق به تصویربرداری از صخره هایی در سیاره مرموز شده که شباهت ساختاری بسیاری به بستنی دارند! مریخ نورد کنجکاری که این روزها مهم ترین سامانه روباتیکی فعال در این سیاره به شمار می آید، همچنان به حرکت خود ادامه می دهد که در آن به عوارض جالب توجهی می رسد. صخره هایی که در تازه ترین تصویر به دست آمده از کنجکاوی دیده می شود دارای لبه های عجیبی به ارتفاع حدود ۶ سانتیمتر هستند که در دل آنها رگه های معدنی روشن و تیره دیده می شود.«لیندا کا»، از اعضای تیم مأموریت مریخ نورد کنجکاوی از دانشگاه تنسی، در این باره گفت: بسیاری از این صخره ها شبیه ساندویچ های بستنی هستند، لبه هایی تاریک با محتویاتی روشن در میان آنهاست. به گفته این پَژوهشگر این مواد گویای نکات بسیلری هستند. به عقیده وی می توان آنها را برجای مانده از مایعات نسل دومی دانست که پس از شکل گیری صخره های اطراف آنها در این سیاره پدید آمده است.مریخ نورد کنجکاوی که ابعادی درحدود یک خودرو دارد در آگوست ۲۰۱۲ سطح مریخ را لمس کرد. هدف اصلی این مأموریت تشخیص دقیق این نکته بود که آیا در مریخ حیات میکروبی وجود دارد یا نه؟حفاری هایی که این مریخ نورد در سیاره مرموز انجام داده کمک زیادی به دانشمندان در دستیابی به درک بهتری از ساختار مریخ کرده است. آنها امیدوارند در آینده باز هم این حفاری ها ادامه یابد.
بیشتر...   کشف انگشتر هزارساله‌ مزین به نام الله

کشف انگشتر هزارساله‌ مزین به نام الله

در حفاری‌ های باستان‌ شناسی در سوئد انگشتری از مزار یک زن کشف شد که نشان می‌ دهد بین جهان اسلام و شبه جزیره اسکاندیناوی روابط نزدیکی بوده است. در اواخر سده ۱۸۰۰ میلادی، یک مرکز تجاری با نام «بریکا» که متعلق به وایکینگ‌ها بود، در حفاری‌های باستان‌شناسی موفق به اکتشاف این انگشتر شد.
کشف انگشتر هزارساله‌ مزین به نام الله

احتمالاً این انگشتر که مزین به کلمه جلاله «الله» است، از طریق تجارت به این منطقه رسیده باشد. از دید باستان‌شناسان نگین این انگشتر مزین به نام مبارک «الله» یا «بالله» یا «الا‌الله» به خط کوفی، نشان‌دهنده‌ آن است که روابط نزدیکی میان شبه جزیره اسکاندیناوی و جهان اسلام وجود داشته است. قدمت این انگشتر را ۱۲۰۰ سال برآورد کرده‌اند. گفتنی است نخستین روابط تجاری میان شبه جزیره اسکاندیناوی و منطقه خاورمیانه به ۳۴۰۰ سال پیش باز می‌گردد.
کشف فسیل 2 میلیون ساله 3 نوع انسان در کنیا

کشف فسیل 3 نوع انسان 2 میلیون ساله در کنیا

کشف فسیل 3 نوع انسان 2 میلیون ساله در کنیا

دانشمندان آمریکایی بقایای مربوط به سه نوع انسان اولیه منقرض شده را در کشور کنیا یافتند.
دانشمندان موفق به کشف سه نوع انسان عصر قدیم با نام علمی Homo در شرق آفریقا شدند. این کشف موجب اضافه شدن تیره جدیدی به انسان­‌های اولیه مرتبط با سرده بزرگ مغزهای آفریقایی که شامل انواع گونه‌­ها و مشخصه بدنی مختلف هستند، می‌شود. در سال‌های 2012 و 2013، یک گروه پژوهشی به سرپرستی «میو لیکی» از دانشگاه استونی بروک نیویورک در حال حفاری در کنیا یک دندان از فک پائینی یک انسان بالغ پیدا کردند. دانشمندان براساس قدمت لایه ­‌های خاک موجود تخمین زدند که این انسان حدود 2 میلیون سال پیش زندگی می­‌‌ کرده است. تکه‌ هایی از یک انسان بالغ دیگر شامل استخوان­‌های بازو، کتف و استخوان S شکلی مشابه استخوان ترقوه انسان نیز در این منطقه یافت شد. استخوان­‌‌های نمونه بالغ سوم که قدمت 1/85 میلیون سال دارد شامل قسمتی از استخوان بازو و تقریبا استخوان کامل پای راست می­‌شود. این دندان باستانی بزرگترین دندان نیش کشف شده انسان عصر قدیم به شمار می‌­رود. دانشمندان براساس تجزیه و تحلیل­‌های صورت گرفته بر این دندان آن را متعلق به یک «انسان ماهر» می‌­دانند. انسان ماهر با نام علمی هومو هابیلیس یکی از گونه­‌های سرده انسان بود که نزدیک به 2 میلیون سال پیش در شرق آفریقا می‌‌زیست.   این گونه انسان به یقین 1/9 میلیون سال پیش از باشندگان آن منطقه بود و شاید که 2/3 میلیون سال پیش نیز آنجا می‌‌زیسته‌ است. آخرین سنگواره‌‌ های به دست آمده از وی از آن 1/6 میلیون سال پیش است. دانشمندان احتمال می‌­ دهند که یافته‌ ­ها از دو گونه دیگر متعلق به «انسان راست قامت» است. انسان راست‌ قامت با نام علمی Homo erectus یکی دیگر از انواع سرده انسان بود. این انسان در آفریقا تکامل یافت و نخستین انسانی بود که در حدود 1/8 میلیون سال پیش به بیرون آفریقا مهاجرت کرد. بنا به گفته­ دانشمندان، فسیل 1/85 میلیون ساله کشف شده در کنیا مشابه فسیل انسان راست قامت به قدمت 1/77 میلیون سال است که در غرب آسیا یافت شده است. آنالیزهای انجام شده بر پای این فسیل 1/85 میلیون ساله حاکی از آن است که قد این فرد 4 فوت و 7 اینچ بوده است.
بیشتر...
  بیماری مرگبار داعشی‌ ها

 بیماری مرگبار داعشی‌ها

یک روزنامه انگلیسی از همه گیری نوعی بیماری مرگبار میان تروریست های داعش در مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی خبر داد.این بیماری مرگبار پوستی به علت آلودگی و رعایت نشدن مسائل بهداشتی در مناطق تحت کنترل داعش به سرعت در حال گسترش است. این بیماری زخم های بزرگی روی پوست ایجاد می‌ کند و با وجود آنکه درمان آن با داروهای ساده امکان پذیر است، در صورت درمان نشدن فرد مبتلا مرگبار خواهد بود. برابر این گزارش با اشاره به ابتلای حدود 100 هزار نفر به این بیماری در مناطق تحت کنترل داعش، ساکنان رقه با خطر بیشتری رو به رو هستند. فعالان سازمان پزشکان بدون مرز سعی کردند در ابتدا مانع گسترش این بیماری در رقه شوند، اما پس از کنترل داعش بر این استان و بسته شدن مراکز درمانی، کادر پزشکی از ترس اقدامات خشونت آمیز داعش از این منطقه خارج شدند.این بیماری که خطرناک ترین نوع از «لیشمانیاز» است، به علت برخوردار نبودن پزشکان محلی از دانش کافی برای درمان آن گسترش یافته است. عامل به وجود آمدن این بیماری نوعی پشه خاکی است و بیشتر در مناطقی دیده می شود که مردم از فقر، سوء تغذیه و رعایت نشدن بهداشت رنج می برند.
بیشتر...

 


دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن