تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820083727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ژاپن؛افزایش مخالفتها با پایگاه امریکا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: ژاپن؛افزایش مخالفتها با پایگاه امریکا خبرگزاری پانا : مقامات دولتی جزیره اوکیناوای ژاپن بار دیگر مخالفت خود را با استقرار پایگاه هوایی «فوتنما» آمریکا در سواحل «هنوکو» اعلام کردند.
۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ فروردين ساعت 22:46

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس سیاسی پانا به نقل از پرس تی وی، در پی تشدید مخالفت‌ها با استقرار پایگاه هوایی آمریکا در اوکیناوا، یوشیدی سوگا، دبیر اول کابینه ژاپن برای مذاکراه با تاکشی اوناگا، فرماندار اوکیناوا به این جزیره سفر کرده است.
فرماندار اوکینوا، استقرار این پایگاه در «هنوکو» را کاملا غیرقابل قبول دانست و افزود: این پایگاه باید در محلی خارج از این جزیره مستقر شود.
به رغم مخالفت ساکنان محلی و مقام‌های دولتی اوکیناوا، سوگا استقرار این پایگاه هوایی را در هنوکو «تنها راه» حفظ ائتلاف میان ژاپن – امریکا دانست.
فرماندار اوکیناوا در عین حال خواهان آن است تا شخصا درباره این موضوع با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن گفتگو کند.
فرماندار اوکیناوای ژاپن، اوایل فروردین ماه نیز دستور توقف طرح بحث‌برانگیز جابه‌جایی پایگاه هوایی آمریکا در این منطقه را صادر کرده بود.
تاکشی اوناگا، در یک نشست خبری در شهر ناها، مرکز استان اوکیناوا، گفت وی مجوز حفاری برای جابه‌جایی پایگاه هوایی فوتنما نیروی دریایی آمریکا را لغو خواهد کرد.
آمریکا می‌خواهد با هدف تقویت حضور نظامی خود در ژاپن، پایگاه هوایی فوتنما را به منطقه ساحلی دورافتاده‌تری به نام هنوکو در شهر ناگو منتقل کند.
واشنگتن و توکیو نخستین بار در سال 1996 با انتقال این پایگاه به شهر ناگو موافقت کرده بودند، اما مخالفت ساکنان محلی و گروه‌های فعال محیط زیست مانع عملیات ساخت و ساز در این شهر کوچک 60 هزار نفری شد.
حدود نیمی از نیروهای نظامی آمریکا در ژاپن در استان اوکیناوا مستقر هستند. بسیاری از ساکنان نیز از جرایم نظامیان آمریکا، آلودگی صوتی و خطر تصادفات ناشی از وجود این پایگاه در اوکیناوا شکایت دارند.
موارد زیادی از تجاوز جنسی سربازان آمریکایی در اوکیناوا، خشم اهالی این منطقه را بر انگیخته است.
بر اساس اسنادی که خبرگزاری آسوشیتد پرس به آن دست یافته است، نیروهای ارتش آمریکا بین سال‌های 2005 تا 2013 در بیش از 1000 مورد جرایم جنسی در ژاپن دست داشتند.
این درحالی است که بسیاری از این سربازان مجازات نمی‌شوند یا مجازات بسیار خفیفی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن