تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803725401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف: برخورد باید جدی باشد چون موضوع بسیار جدی است/کریمی قدوسی:حتی یک نفر هم نیست که با مذاکره مخالف باشد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حواشی حضور ظریف در خانه ملت؛
ظریف: برخورد باید جدی باشد چون موضوع بسیار جدی است/کریمی قدوسی:حتی یک نفر هم نیست که با مذاکره مخالف باشد
وزیر امور خارجه با حضور در مجلس در جمع خبرنگاران گفت: برخورد باید جدی باشد چون موضوع بسیار جدی است.

روایت کریمی قدوسی از حضور ظریف در کمیسیون امنیت ملی/ درگیری لفظی ظریف و کریمی‌قدوسی در کمیسیون امنیت ملی
"جواد کریمی قدوسی" نماینده مردم مشهد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، جلسه عصر امروز یکشنبه 16 فروردین ماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه را تشریح کرد. 


وی افزود: علاوه بر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حدود 50 نفر دیگر از نمایندگان در این جلسه حضور داشتند و علت حضور آنها دغدغه شدید نسبت به توافق لوزان است. 


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آقای ظریف در این نشست توضیحات مختصری دادند که عمدتا همان توضیحات تکراری در صدا و سیما و نشست‌های مطبوعاتی بود و محور بحث هم همان متنی است که آمریکایی‌ها نیم ساعت بعد از اعلام توافق بیرون دادند. 


نماینده مشهد تصریح کرد: بنده سوالاتم را ابتدا از فرمایش رهبر معظم انقلاب شروع کردم مبنی بر اینکه در این کشور حتی یک نفر هم نیست که با مذاکره مخالف باشد من هم جزء آنها هستم و هرگز با مذاکره مخالف نبوده و نیستم و روی مذاکره حساسیت دارم. 


وی افزود: خطاب به آقای ظریف گفتم یک سال قبل در همین کمیسیون از شما سوال کردم قرار است توافقی امضا کنید که براساس آن شش هزار سانتریفیوژ را قبول می‌کنید، آب سنگین اراک به آب سبک تبدیل می‌شود،  فوردو را تعطیل می‌کنید، پروتکل الحاقی را می‌پذیرید ولی شما در آن جلسه همه را تکذیب کردید و گفتید صحت ندارد، در حال حاضر که توافق بیرون آمده همه آن مطالبی که یکسال پیش گفتم در این توافق وجود دارد. 


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: من علم و غیب نداشتم ولی مستندات و اطلاعاتی داشتم که با استناد به آنها گفتم. 


وی ادامه داد: سوال بعدی من از آقای ظریف این بود که ما براساس عرف دیپلماتیک و سیستم‌های قابل قبول در نظام بین‌الملل و تجارب بدست آمده اگر شما متن آمریکا را قبول ندارید متن (متن مذاکره سوئیس) راه آن مصاحبه و سخنرانی نیست بلکه راه آن طبق قانون صدور یک بیانیه توسط وزارت امورخارجه است که متن یا فکت شیت آمریکایی‌ها را تکذیب کند. 


وی افزود: این بیانیه جنبه بین‌المللی و حقوقی هم برای داخل و هم برای خارج خواهد داشت و نمایندگان هم دیگر نمی‌توانند خلاف آن اظهار نظر کنند و برای مردم ما نیز اطمینان آور است. 


کریمی قدوسی گفت: خطاب به آقاتی ظریف گفتم شما سخنرانی نکنید بلکه امروز یک بنیانیه 5 سطری صادر کنید مبنی بر اینکه توافق گفته شده آمریکایی‌ها توافق ما نیست و وقتی آن را تکذیب نکنید یعنی قبول می‌کنید.


نماینده مردم مشهد اظهار داشت: برداشت ما این است توافق لوزان همان متن اصلی است که به عنوان توافقنامه امضا خواهد شد و پیوست‌ها هم در جزئیات آماده شدند. 


وی ادامه داد: نکته بعدی که به آقای ظریف گفتم اینکه فهرستی از بحث‌های تهدید امنیت ملی قریب به 20 سند، عنوان، کلمات و واژه‌هایی که در متن آمریکایی‌ها آمده که تهدیدی برای امنیت ملی ماست.


وی خاطر نشان کرد: این طرح طرحی است که در دراز مدت می‌تواند انقلاب را تهدید کند و کلیت امنیت جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرد. 


درگیری لفظی ظریف و کریمی‌قدوسی در کمیسیون امنیت ملی


به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ ظریف وزیر امور خارجه ساعتی قبل در جلسه عصر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یافته است.


جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت درخصوص موضوعات مورد بحث در این جلسه به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، گفت:آقای کریمی‌قدوسی بحث‌هایی را در رابطه با فوردو و نطنز داشتند.


وی افزود: آقای کریمی‌قدوسی نگرانی‌هایی را مطرح کرد که قبلاً به آقای ظریف تذکر داده شده بود.


نماینده مردم رشت گفت: آقای کریمی‌قدوسی به آقای ظریف گفت حضرت آقا به شما تذکر داده است؛ولی آقای ظریف به آقای کریمی‌قدوسی گفت شما دروغ می‌گویید به آقا تهمت می‌بندید و به آقا ظلم می‌کنید و آقا به من تذکر ندادند.


محمدجواد ظریف که سرپرستی تیم هسته‌ای کشورمان را برعهده دارد، اخیراً از سوئیس بازگشته که در آن یک بیانیه مطبوعاتی مشترک منتشر شد.


همچنین چارچوب دستیابی به توافق نهایی مشخص شده که برخی از نمایندگان به آن انتقاد دارند.


سوال نمایندگان را در جلسه غیرعلنی روز سه شنبه پاسخ خواهم داد




ظریف پس از حضور در جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران این جلسه را خوب ارزیابی کرد. 


وی افزود: من سوالات نمایندگان محترم را شنیدم و حتما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حق دارند که در مسائل مهم کشور نظرات خودشان را مطرح کنند. 


وزیر امورخارجه گفت: بسیار خوشحال شدم که این سوالات را شنیدم انشاءالله در جلسه غیرعلنی روز سه شنبه مجلس حضور خواهم یافت و تلاش خواهم کرد که در حد توانم پاسخ بدهم. 


وی تصریح کرد: امروز چون باید در جلسه دولت حاضر شوم، فرصت بیشتری نبود توضیحات مختصری دادم ولی توضیحات بیشتر را در جلسه غیرعلنی مجلس ارائه خواهم کرد. 


ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برخورد با شما جدی بود گفت: برخورد باید جدی باشد چون موضوع بسیار جدی است. 


محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه به همراه تخت روانچی و قشقاوی دوتن از معاونان خود در جلسه عصر امروز یکشنبه 16 فروردین ماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر شد. 


انتهای پیام/






اخبار مرتبط

تصاویر حضور ظریف در برنامه نگاه یک
چرا غربی‌ها از به نتیجه نرسیدن مذاکرات ما خوشحالند؟
تثبیت بین‌المللی غنی‌سازی صنعتی و چرخه‌ سوخت هسته‌ای ایران دستاورد مهم مذاکرات لوزان بود
اگر یک کتاب هسته ای بنویسم.../فردو: تلاش دانشمندان ما مخصوصا کسانی که هشت ساعت زیر زمین کار می‌کنند/مصدق یا یادآور آن...؟
ظریف در برنامه نگاه یک/ طرف مقابل ایران تنها در بیانات خود توانایی زورگویی دارد/ فعالیت بیش از 5 هزار سانتریفیوژ در نطنز و هزار سانتریفیوژ در فردو/ ادامه مذاکرات از هفته آتی/ مذاکرات دور بعدی نخواهد داشت/ هیچ تعهد اضافی به کشور بار نخواهیم کرد + فیلم
مناظره هسته‌ای، "صادق زیباکلام" و "حمید رسایی" صبح فردا برگزار می‌شود




۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن