تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819163360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خدمات رفاهی بیشتر در گرو مشاغل متعدد


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: یک فعال بازار کار گفت: بخش خدمات قابلیت گسترش بالایی در توسعه اشتغال دارد زیرا مشاغل متعدد در این بخش می تواند به خدمات رفاهی بیشتر منجر شود

به گزارش تراز ،علیرضا حیدری در رابطه با اشتغال زایی و بازار کار گفت: رفاه فراتر از نیاز است و بخش خدمات همواره می تواند با تنوع و ارائه خدمات نوین اشتغال بالایی را در کشور رقم بزند.
وی در خصوص خدمات متنوعی که در شهر تهران می تواند ارایه شود، اظهار داشت: در تهران نیازهای خدماتی مردم بیشتر است و به همین دلیل اشتغال در این استان در زمینه یادشده بیش از سایر استانهای کشور است. اشکال مختلف بسته بندی، تهیه غذاهای آماده، جابه جایی کالا، تهیه و آماده سازی مواد غذایی، ارائه خدمات رفاهی در منزل و بسیاری از مشاغل دیگر می توانند در شهرهای بزرگ فرصت های شغلی زیادی را ایجاد کنند.
حیدری معتقد است: با افزایش اشتغال در کشور می توان تولید ناخالص داخلی را افزایش داد که در نهایت این مهم منجر به افزایش رفاه در جامعه نیز می شود.
این کارشناس بازار کار در خصوص هزینه ایجاد اشتغال در بخش خدمات، گفت: سرانه ایجاد اشتغال در بخش خدمات کمتر از سایر بخش های اقتصادی است. اشتغال خرد و ایجاد بنگاههای کوچک بسرعت شکل می گیرد.
حیدری نیز بر این موضوع تاکید دارد که بخش خدمات در گرو رشد بخش های صنعت و کشاورزی است و باید تعادلی میان سه بخش ایجاد شود تا بتوان فرصت های شغلی متنوع و زیادی را در بخش خدمات ایجاد کرد.
وی ادامه داد: در صورتی که نتوان اشتغال را بسرعت در بخش صنعت شکل داد می توان با تنوع ارائه خدمات، اشتغال بالایی را در کشور ساماندهی کرد.
حیدری با بیان آنکه اگر حتی سطح تولید به یک پنجم ظرفیت اسمی برسد، نمی توان تقاضای القایی ایجاد کرد، افزود: صرف توزیع پول نمی تواند اشتغال ایجاد کند. پولی که به شکل غیرهدفمند توزیع شود نه تنها ایجاد اشتغال نمی کند بلکه می تواند موجب پراکندگی وجوه نقد در جامعه شود.
وی یادآور شد: طرح بنگاههای زود بازده به شکست منجر شد. این شکست به دلیل ماهیت کار نبوده بلکه مدیریت منابع دچار مشکل بود. می توان اشتغال خرد را ایجاد کرد اما لازمه آن مدیریت درست منابع است.




يكشنبه 16 فروردين 1394 ساعت 10:51





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن