تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814721289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثیر مذاکرات لوزان بر دلار


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: کارشناس طلا و ارز گفت: با توجه به اینکه نرخ دلار برای شرکت‌های دولتی دوهزارو٨٠٠تومان است، خیلی معقول نیست که نرخ دلار در بازار آزاد از سه‌هزارو٢٠٠تومان پایین‌تر بیاید. به این دلیل ریزش کم نرخ دلار در اولین روز کاری بازار چندان دور از ذهن نبود.

به گزارش تراز ،محسن قادری، افزود: افرادی که در انتظار اعلام نتیجه مذاکرات لوزان از خرید دلار دست نگه داشته بودند، آغاز به خرید دلار کرده‌اند و این امر سبب شده تا تقاضا برای خرید دلار افزایش یابد و قیمت‌ها چندان پایین نکشد و حتی می‌توان ادعا کرد که دلار نریخت.
وی با بیان اینکه نرخ دلار در این دو‌سال اخیر، نرخ منطقی نبود و همواره بین سه‌هزارو٢٠٠ تا سه‌هزارو٤٠٠تومان خرید‌و‌فروش می‌شد، در‌حالی‌که ارزش واقعی آن بالاتر از این رقم بود، به شرق تصریح کرد: باید در نظر داشت نرخ دلار حدود دو، سه سالی روی این رقم مانده و در واقع نرخ سه‌هزارو٢٠٠تومان کف قیمت دلار محسوب می‌شود، چرا که با در نظر‌گرفتن پایین‌ترین نرخ تورم نیز این رقم چندان منطقی نیست.
دلار تحت‌تاثیر مذاکرات قرار نگرفت
این کارشناس افزود: محدوده قیمتی بین سه‌هزارو١٠٠تومان تا سه‌هزارو٤٠٠تومان با در نظر گرفتن به نتیجه مطلوب‌رسیدن مذاکرات، رقم معقولی است و نباید انتظار بیشتری برای کاهش نرخ آن داشت، به همین سبب دلار تحت‌تاثیر مذاکرات قرار نگرفت، مگر اینکه بانک مرکزی چیزی زیر این رقم را بخواهد که به‌دلیل اینکه درآمدهای دولت با دلار تامین می‌شود، به‌نظر نمی‌رسد دولت نیز تمایلی به کاهش نرخ آن داشته باشد و حتی ممکن است تمایل به افزایش آن نیز داشته باشد. به‌این‌خاطر به نظر می‌رسد دولت نیز نرخ دلار را روی همین محدوده قیمتی تک‌نرخی کند.
وی با بیان احتمال حرکت دلار به سوی نرخ‌های بالاتر با رسیدن به توافق نهایی، تصریح کرد: در آن شرایط وضعیت اقتصادی کشور بهتر شده و مردم نیز التهابات امروز را ندارند، در آن صورت منطقی‌شدن نرخ دلار به سوی بالا دور از ذهن نخواهد بود. قادری همچنین خبر داد نرخ دلار در روزهای تعطیل در بازار غیررسمی به سه‌هزارو١٣٠تومان نیز کاهش یافته بود که این امر سبب شد تا قیمت سکه نیز با این نرخ دلار بریزد. باید در نظر داشت محدود ٩٠٠هزارتومان برای سکه با دلار سه‌هزارو١٠٠ تا سه‌هزارو٢٠٠تومانی محدوده موجهی است.  این‌طور که کارشناسان می‌گویند و بازار نیز آن را تایید می‌کند، نرخ سکه و دلار به کف خود رسیده و نباید انتظار کاهش آن را از این رقم داشت و حتی با توجه به پیش‌بینی‌ها بعید نیست که افزایش این نرخ را در روز‌های آتی شاهد باشیم.




يكشنبه 16 فروردين 1394 ساعت 09:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن