تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798380820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم تقویت تعامل بخش خصوصی با حوزه تعمیرات و نگهداری/ صیانت از سرمایه های نفت با فعال شدن مدیریت خوردگی در صنعت نفت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش/
لزوم تقویت تعامل بخش خصوصی با حوزه تعمیرات و نگهداری/ صیانت از سرمایه های نفت با فعال شدن مدیریت خوردگی در صنعت نفت
مدیرکل راهبردی نظام نگهداری و تعمیرات صنعت نفت، از مجوز مشاوران مهندسی در صنعت خوردگی برای تشخیص صلاحیت افراد برای نخستین بار در این صنعت خبر داد و گفت: برنامه ریزی کردیم که نظارت بر عملکرد مدیریت در سطح خوردگی توسط مشاوران و مهندسان باتجربه صورت گیرد همچنین دبیرخانه داده خوردگی در صنعت نفت برای اولین بار تشکیل شده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ یکی از مهمترین عوامل تخریب تجهیزات صنعتی، پدیده خوردگی است که به عنوان یکی از زیانبارترین آفت های صنایع مطرح می شود. این زیانها به حدی اهمیت دارد که تحقیق در حوزه های مربوط به فناوری های کنترل خوردگی، بخش عظیمی از پژوهش ها و تحقیقات کشورهای پیشرفته را به خود اختصاص داده است.


این مطالعات به تدوین استراتژی ها، قوانین، آیین نامه ها و روشهای مؤثری در زمینهٔ پیشگیری و رفع اثرات خوردگی منجر شده که تحت عنوان "مدیریت خوردگی" مورد مطالعه قرار می گیرند. در ایران نیز به دلیل جایگیری صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در مناطق مستعد پدیدهٔ خوردگی، بررسی این پدیده و مدیریت آن، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.


براساس این گزارش بحث مدیرت کلان خوردگی در صنعت نفت هنوز در کشور جا نیفتاده در این زمینه باید توجه ویژه ای صورت گیرد درغیر این صورت موضوع خوردگی در صنعت نفت مغفول خواهد ماند بنابراین ارگان های مختلف نظام باید با سیاست ها و برنامه ریزی های کلان این صنعت را دریابند.


علیرضا اصل عربی مدیرکل راهبردی نظام نگهداری و تعمیرات صنعت نفت ، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به اینکه تکنیک های نوینی در عرصه خوردگی وارد کشور می شود گفت: برای کاهش خوردگی در صنعت نفت نیاز است بحث های کلانی صورت گیرد تا این تکنیک های جدید در کشور بهینه و نهادیه شود.


وی  افزود: مدیریت خوردگی از 12 سال پیش در کشور شروع شده و با دست اندازهای مختلفی روبروست بنابراین برای گذر از این محدوده مسئولان وزارت نفت برنامه های ویژه ای را اجرا می کنند آنچه که در حال حاضر در این صنعت نیاز داریم مدیریت خوردگی و هدایت مهندسی است.


عربی با تأکید بر اینکه شاهد 4.5 درصد هزینه ناشی از خوردگی در کشور روبرو هستیم گفت: باید روش های مختلفی را برای کاهش و کنترل خوردگی در عرصه های مختلف از جمله نفت و گاز و پتروشیمی در نظر بگیریم که این امر نیازمند شناخت دقیق و علت ها و مکانیزم های پدیده خوردگی است.


وی بررسی و حل مسائل مشکلات کلان خوردگی در صنعت نفت را نیازمند رویکرد برنامه با محوریت توسعه دانش و فناوری خواند و افزود: باید راه حل های علمی و منطقی جهت کاهش خسارات در نظر گرفته شود همچنین با کاهش تعمیرات برنامه ریزی شده در این صنعت هزینه های عملیاتی و شناخت بیشتر و پیروی قانونی از خط مشی این صنعت را از عوامل مؤثر برای کاهش حوادث ناگوار جانی و همچنین هزینه ناشی از منابع مالی عنوان کرد.


وی گفت: برای اینکه به هدف اصلی خود برسیم باید برنامه ریزی مدونی در این زمینه تدوین شود که وزارت نفت با همکاری سایر ارگان ها سیاست گذاری و برنامه ریزی های مداومی را جهت مدیریت اجرایی خوردگی اجرا می کند.


اصل‌عربی تصریح کرد: در همین راستا پیرومذاکراتی که در خصوص موضوع مدیریت خوردگی صورت گرفته هم اکنون به نتایج مثبتی در این زمینه رسیدیم و نتایج در حال ارزیابی و  بررسی است به طوری که ما در این زمینه مهندسی خوردگی و بازرسی فنی داریم. ولی متاسفانه مدیریت خوردگی در این صنعت هنوز شکل نگرفته است.


 وی افزود: نگاه به حوزه مدیریت خوردگی نگاه تکنیکال صرف نیست بلکه نگاه سازمانی است که در آن حوادث HSE و توانمندیهای نیروی انسانی در ان لحاظ شده است. برداشتی که از این مدیریت خوردگی به عمل آمده تقریبا حدود 50درصد است بایستی در این خصوص کار شود.


اصل عربی از مجوز مشاوران مهندسی در صنعت خوردگی برای تشخیص صلاحیت افراد برای نخستین بار در این صنعت خبر داد و گفت: برنامه ریزی کردیم که نظارت بر عملکرد مدیریت در سطح خوردگی توسط مشاوران و مهندسان باتجربه صورت گیرد همچنین دبیرخانه داده خوردگی در صنعت نفت برای اولین بار تشکیل شده است.


وی با اشاره به اینکه باید پژوهش های هدفمند در این صنعت شکل بگیرد گفت: متأسفانه هنوز قطب های پژوهشی در زمینه خوردگی صنعت نفت در کشور  فعال نشده است و مراکزی در این زمینه فعالیت نمی کنند که باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.


وی خاطرنشان کرد: دستیابی به دانش و توانمندی علمی مورد نیاز در زمینه خوردگی و ایجاد دستورالعمل ها و استانداردهای خوردگی در صنعت نفت باید بازنگری شود تا بتوانیم از عوارض ناشی از صنعت نفت جلوگیری شود.


اصل عربی تصریح کرد: دو اقدام جدی را در دستور کار خود قرار دادیم که در حال نهایی شده یکی اینکه تهیه سند اجرایی برای شرکت ملی گاز ایران است هم اکنون با پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت گاز سند اجرای راهبردی را تدوین خواهیم کرد اگر سند راهبردی سند سیاستی باشد یک سند اجرایی و مدیریتی برای شرکت گاز به عنوان پایلوت اماده و در حال نهایی و تصویب است.


 مدیرکل راهبردی نظام نگهداری و تعمیرات صنعت نفت از برگزاری سومین کنگره خوردگی در صنعت نفت در سال آینده خبر داد و گفت: کنگره خوردگی نفت از سالها قبل متوقف شده بود و بعد از 10 سال توقف قرار است که در سال آینده برگزار شود.


اصل عربی افزود: حدود 35 پروژه را که مرتبط با مدیریت خوردگی در صنعت نفت شناسایی شده که در حال بررسی است همچنین دستورالعمل آر بی آر برای اولین بار آماده شده که روش اجرایی مدیریت بازرسی فنی را برمبنای ریسک منتشر  کنیم.


وی ادامه داد: هم اکنون برای طراحی الگوی مدیریت دارایی در پارس جنوبی با دانشگاه شریف در حال انعقاد قرارداد هستیم و این مهم به درخواست خود دانشگاه شریف از وزیر نفت پس از ابلاغ مدیریت دارایی وزارت نفت اعلام شد تا فاز استقرار را مدل سازی کنند.


 مدیرکل راهبردی نظام نگهداری و تعمیرات صنعت نفت خاطر نشان کرد: حفظ تأسیسات صنعت نفت با الگوی نظام کارآمد نگهداری و تعمیرات موضوع مهمی است که در پیشنهاد دانشگاه شریف مدل سازی فاز استقرار با الگوی مدیریت دارایی بر اساس استانداردهای روز جهان مورد توجه قرار گرفته است.


 اصل عربی با اشاره به موافقت وزیر نفت در کار مشترک با دانشگاه شریف و شرکت گاز، گفت: این یک الگوی نمونه خواهد بود و انتظار داریم برای تمام مجموعه های صنعت نفت چنین برنامه ریزی مدیریتی داشته باشیم که بی تردید انجمن های علمی دانشگاهی همچنین انجمن خوردگی نیز در این مسیر همکاران خوب ما خواهند بود.


وی همچنین در مورد تعامل بخش خصوصی با حوزه تعمیرات و نگهداری عنوان کرد: استفاده از مشاور در مجموعه ها به نوعی الزامی است و در بخش حاکمیتی چنین کارکردی وجود ندارد و در بخش خصوصی که بیشتر بدنه دانشگاهی و علمی بر آن غالب است امکان مربی گری در تأسیسات نفت وجود دارد.
 مدیرکل راهبردی نظام نگهداری و تعمیرات صنعت نفت افزود: ساز و کار  مشخص در حوزه نگهداری که ترکیبی از خبرگان صنعتی و دانشگاهی است می تواند به ارزیابی گزارش های خود ارزیابی پالایشگاه ها بپردازند و این موارد را در مسیری راهگشا پیش ببرند.


اصل عربی با اعلام اینکه در انجمن مهندسان مشاور جامعه مهندسان نگهداری و تعمیرات ایجاد خواهد شد، گفت: جایگاه و توافق های لازم در این تأسیس جدید به وجود آمده و همزمان جامعه مهندسان مشاور فضای فعالیت مشاوران نگهدای و تعمیران را ایجاد کرد و این نشانگر آن است که بخش خصوصی از دولت پیشگام تر است.


 وی در تشریح اهمیت مشاوره در تعهمیرات و نگهداری پروژه های صنعت نفت، تأکید کرد: ایجاد یک پروژه نفتی حدود سه سال زمان نیاز دارد تا به نتیجه برسد اما حداقل تا 40 سال مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد که با درک این مهم دریافت خدمات فنی و مشاوره  همچنین در حوزه تعمیرات و نگهداری موجب افزایش بهره وری و طول عمر تأسیسات و حفظ سرمایه های اولیه خواهد بود.


مدیرکل راهبردی نظام نگهداری و تعمیرات صنعت نفت افزود: تولد یک بخش جدید در حوزه تعمیرات و نگهداری به نوعی مدیون کارآفرینان و بخش خصوصی است که تا کنون در این عرصه حضور نیافته بودند و با تشکیلاتی تخصصی می توان شاهد پیشرفت روز افزودن این حوزه کاری بود.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

شرکت چینی واردات ميعانات گازی از ایران را 50 درصد افزایش داد
امیدوارم تفاهمها هرچه زودتر اجرایی شود
ساخت ایستگاههای تقویت فشار گاز خط هشتم سراسری
بهای نفت خام در بازارهای جهانی کاهش یافت
انحصار دانش فنی فرآیند تولید آمونیاک در کشور شکست
بزرگترین خط تولید شیلنگ هیدرولیک در سال 93 راه اندازی شد
آمادگی ١٤ کنسرسیوم داخلی برای سرمایه گذاری در خط صادرات گاز به عراق




۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن