تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802958867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال جهانی از بیانیه مشترک هسته ای/توافق موجب تقویت ثبات و امنیت است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: استقبال جهانی از بیانیه مشترک هسته ای/توافق موجب تقویت ثبات و امنیت است


قرائت بیانیه مشترک مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ در لوزان سوئیس و رسیدن به راه حل های مشترک در شامگاه پنجشنبه ۱۳ فروردین، با استقبال جهانی روبه رو شد تا جایی که بسیاری از مقامات کشورهای مختلف جهان این امر را اتفاقی تاریخی قلمداد کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، برآیند تحلیل های ارائه شده از سوی رسانه های جهان در این باره نشان می دهد که تفاهم نامه یاد شده و رسیدن به راه حل های مشترک برای نگارش توافق نامه نهایی برای طرفین فواید بسیاری داشته و به عبارتی این توافق - یه اتفاق تاریخی برد - برد برای طرفین است.   پادشاه عربستان: امیدوارم توافق نهایی موجب تقویت ثبات و امنیت در منطقه و جهان شود   ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی روز پنجشنبه در تماس تلفنی با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرد توافقنامه ای نهایی با ایران حاصل شود که موجب تقویت امنیت منطقه و جهان شود.
ملک سلمان ابراز امیدواری کرد «دستیابی به یک توافق الزام آور نهایی موجب تقویت ثبات و امنیت در منطقه و جهان شود.»   وزارت خارجه مصر: امیدواریم توافق هسته ای باعث بازگشت ثبات و امنیت به خاورمیانه شود وزارت خارجه مصر اعلام کرد: امیدواریم توافق هسته ای در لوزان باعث بازگشت ثبات و امنیت به منطقه خاورمیانه شود.   چین: تئافق هسته ای ایران برای تقویت روابط چین و آمریکا خوب است   وانگ یی وزیر امور خارجه چین در تماسی تلفنی با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت چارچوب توافق هسته ای که این هفته با ایران به دست آمد، برای تقویت روابط چین و آمریکا نیز خوب است.
وی تاکید کرد: این توافق می تواند به همه طرف هایی که از طریق تلاش های هماهنگ از فرصتی تاریخی استفاده کردند، نسبت داده شود.   استقبال وزارت خارجه قزاقستان از مذاکرات ایران و 1+5

وزارت امور خارجه قزاقستان با صدور بیانیه‌ای با استقبال از حل و فصل دیپلماتیک و سیاسی برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: قزاقستان از پیشرفت حاصل شده در توافق بر سر یک چارچوب سیاسی میان ایران و شش کشور میانجیگر بین‌المللی برای حل برنامه هسته‌ای ایران در تاریخ 2 آوریل در لوزان، استقبال می‌کند.   تاکید وزارت امورخارجه یونان بر لغو تحریم های ایران
وزارت خارجه یونان با استقبال از توافق هسته ای ایران و 5+1، اعلام کرد: معتقدیم که این توافق، گام مهمی برای رسیدن به توافق نهایی است که باعت تقویت امنیت جهانی خواهد شد.
وزارت امور خارجه یونان در بیانیه خود افزود: آنچه در زمان حاضر مهم است، این که بر اجرای توافقات به عمل آمده تاکید و تحریم ها علیه ایران لغو شود.   وزیر دفاع پاکستان: رسیدن به توافق هسته ای جامع عامل تقویت صلح و امنیت منطقه   وزیر دفاع پاکستان دستیابی ایران و گروه 1+5 به راه حل ها و چارچوب لازم برای رسیدن به توافق هسته ای جامع را یک موفقیت بزرگ  و عامل تقویت صلح و امنیت منطقه توصیف و اعلام کرد:
این موفقیت بزرگ تغییرات زیادی در شرایط منطقه به ویژه امنیت آن ایجاد خواهد کرد و عامل تقویت صلح در منطقه خواهد بود. روسیه : لغو تحریم ها فرصت های بیشتری ایجاد خواهد کرد آرکادی دورکوویچ، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد، توافق ها در خصوص برنامه هسته ای ایران و همچنین گام ها برای لغو تحریم های بین المللی، چشم اندازهای جدیدی برای طرح های اقتصادی بین مسکو و تهران ارائه می کند.
دورکوویچ به خبرنگاران گفت:« لغو تحریم ها فرصت های بیشتری ایجاد خواهد کرد».   سوریه : نمایندگان ایران با موفقیت از منافع کشورشان دفاع کردند دولت سوریه روز جمعه از توافق هسته‌ ای میان متحد اصلی خود، ایران و قدرت‌های جهانی استقبال کرد و گفت: این چارچوب توافق "موجب کاهش تنش های منطقه‌ ای و بین‌المللی" خواهد شد.
یک منبع در وزارت امورخارجه سوریه در اینباره گفت: نمایندگان دولت ایران با موفقیت از "منافع کشورشان و حق کشورشان برای استفاده از انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌ آمیز دفاع کرده‌اند."
وی افزود: "سوریه بر اهمیت احترام کشورهای غربی به حقوق کشورهای درحال‌ توسعه درباره پیشرفت‌های علمی و فناوری تاکید می‌ کند." وزارت خارجه عراق: توافق هسته ای ایران و غرب سبب تقویت صلح و ثبات در برابر ترور است وزیر امور خارجه عراق با استقبال از بیانیه لوزان، توافق هسته ای میان ایران و غرب را سبب تقویت جبهه صلح و ثبات در برابر جبهه ترور دانست.
ابراهیم جعفری گفت:« هر اقدامی که بتواند یکی از کانون های تنش در منطقه را آرام سازد بخشی از عوامل موثر در صلح و امنیت به شمار می آید، پرونده هسته ای ایران بار منطقه را سنگین و منطقه را با تهدیدها مواجه کرده بود.» نخست وزیر انگلیس: این توافق جهان ما را امن تر می کند دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس از ان چه که آن را توافق محکم بر سر برنامه هسته ای ایران خواند ،استقبال کرد و گفت: این توافق پتانسیل آن را دارد که جهان ما را امن تر سازد.
وی افزود: ما اکنون باید تلاش زیادی برای تنظیم جزئیات به عمل آوریم. توافق جهان ما را امن تر می کند، بنابراین ما شاهد یک پیشرفت مهم بوده ایم. توافق هسته ای ایران موجب رشد اقتصادی میان ایران و ترکیه می شود وزیر دارایی ترکیه گفت: توافق میان ایران و گروه 5+1 که برنامه هسته ای ایران را محدود می کند، موجب تقویت صادرات ترکیه به کشور همسایه (ایران) می شود.
محمد شیمشک گفت: توافق حاصل شده در لوزان سوئیس همچنین به کاهش قیمت های جهانی کمک خواهد کرد. وزارت خارجه فرانسه: پایان راه، پایان ژوئن است وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد، کشورش بر شرایطی سخت تر در توافق مقدماتی در خصوص برنامه هسته ای ایران پافشاری کرد و در خصوص موفقیت آن محتاط است.
لوران فابیوس گفت: توافقی که بین ایران و شش قدرت جهانی به دست آمد، گامی « بسیار مهم » است؛اما این فقط یک حرکت مقدماتی است و « پایان راه، پایان ژوئن است ». وزارت خارجه الجزایر: توافق هسته ای ایران و 5+1، پیشرفتی در مسیر تلاش ها برای صلح و امنیت جهانی است وزارت امور خارجه الجزایر از بیانیه مشترک ایران و گروه پنج بعلاوه یک در لوزان سوئیس استقبال کرد.
عبدالعزیز بن علی الشریف سخنگوی وزارت امور خارجه الجزایر گفت:« الجزایر به همه آنانی که با حسن نیت زمینه ساز موفقیت در مذاکرات لوزان شده اند، تبریک می گوید، این توافق پیشرفتی در مسیر تلاش ها برای صلح و امنیت جهانی است.»   رئیس پارلمان اروپا با استقبال از بیانیه لوزان، آن را تاریخی خواند
دفتر مارتن شولتز در بیانیه ای اعلام کرد:« چارچوب توافقی که در لوزان حاصل شد سهم بزرگی در پیشبرد امنیت جهانی و تقویت اعتماد میان محافل بین المللی خواهد داشت چنانچه به سود اقتصاد و مردم ایران است.»
شولتز افزود:« این توافق نشان از برتری گفتگو و همکاری در برابر سیاست رویارویی و انزواست... راهکار سیاسی و تلاش برای روابط درست و مفید، همواره در راس فعالیت های اروپا جای دارد و بار دیگر ثمره این سیاست آشکار شده است.» استقبال دولت اتریش از توافق هسته ای ایران و 5+1 رئیس جمهور و وزیر امورخارجه اتریش از توافق هسته ای بین ایران و گروه 5+1 که در مذاکرات روز گذشته در لوزان حاصل شده است، استقبال کردند و آن را به عنوان اولین موفقیت مهم در دیپلماسی بین المللی دانستند.
هاینس فیشر رئیس جمهور اتریش در بیانیه ای با قدردانی از این مذاکرات، توافق در لوزان را به عنوان یک پیشرفت قابل توجه که با مذاکرات سخت بین ایران و گروه 5+1، بدست آمده  است، توصیف کرد.


شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن