تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798276571




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موسویان در گفتگو با سی.ان.ان : اگر توافقی انجام نشود ایران برنامه هسته ای خود را ادامه خواهد داد /رهبر ایران زیربار درخواست‌های غیرمنطقی قدرتهای جهانی نخواهد رفت


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: موسویان در گفتگو با سی.ان.ان : اگر توافقی انجام نشود ایران برنامه هسته ای خود را ادامه خواهد داد /رهبر ایران زیربار درخواست‌های غیرمنطقی قدرتهای جهانی نخواهد رفت
سید حسین موسویان مذاکره کننده هسته ای ارشد پیشین ایران گفت : اگر توافقی انجام نشود، ایران به برنامه هسته ای خود در چارچوب معاهده ان.پی.تی ادامه خواهد داد و هیچ محدودیتی فراتر از ان.پی.تی را هم نخواهد پذیرفت.
به گزارش نامه نیوز وی در گفت و گویی زنده با شبکه سی.ان.ان آمریکا، در پاسخ به این سوال که آیا رهبری ایران مخالف توافق است؟ اظهارکرد: رهبری ایران با توافق هسته ای موافق است؛ قدرت های جهانی به خوبی می دانند که رهبری از مذاکرات و تیم هسته ای قاطعانه حمایت کرده است.


او با تاکید بر اینکه رهبری ایران با همه تعهدات ایران در قالب معاهده ان.پی.تی موافق است، اظهارکرد: حتی برای اثبات حسن نیت ایران و اعتماد به جامعه جهانی، با برخی اقدامات فراتر از ان.پی.تی برای یک دوره مشخص هم مخالفت نکرده است اما رهبری ایران زیر بار زیاده خواهی ها و درخواست های غیر منطقی قدرت های جهانی که خارج از چهارچوب مقررات بین المللی باشد، نخواهد رفت.


موسویان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر توافق انجام شود، آیا جهان میتواند به ایران برای اجرای این توافق اعتماد کند؟ گفت: به آمریکا، قدرت های جهانی و آژانس بین امللی انرژی اتمی ثابت شده است که بعد از توافق هسته ای نوامبر 2013، ایران کامل و دقیق به تمام تعهدات خود عمل کرد؛ امروز هم آنها مطمئن هستند که اگر ایران توافقی را امضا کند، آن را کامل اجرا خواهد کرد.


وی درباره وضعیت کنونی مذاکرات گفت: از نظر من مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی به "نقطه غیر قابل بازگشت" رسیده و دیر یا زود، توافق هسته ای انجام خواهد شد. 


او افزود: طرفین در حال تهیه یک بیانیه مشترکی هستند که بر پیشرفت ها ی حاصله صحه گذاشته و ادامه مذاکرات تا حصول توافق جامع هسته ای در جوئن - جولای 2015 را تایید کند؛ توافق هسته ای آغازی برای شروع روند ختم خصومت های کهنه ایران و آمریکا خواهد بود و این توافق به ثبات منطقه و صلح و امنیت بین المللی کمک می کند.


موسویان همچنین در گفت و گو با رادیو سراسری "تیک وی" آمریکا با ابراز خوشبینی نسبت به نتایج مذاکرات گفت: هم برنامه هسته ای ایران و هم مذاکرات، هر دو به "نقطه غیر قابل بازگشت" رسیده است. 


وی افزود: دو طرف روی اصول اساسی به تفاهم رسیده اند و آن اینکه ایران حداکثر شفافیت و راستی آزمایی روی برنامه هسته ای خود را خواهد پذیرفت، اطمینان های لازم در مورد عدم ساخت بمب هسته ای را خواهد داد و قدرت های جهانی هم رفع تدریجی تحریم ها و انجام غنی سازی در داخل خاک ایران را خواهند پذیرفت و در مورد کم و کیف جزییات مذاکره می کنند.


او در پاسخ به پرسشی در خصوص زمان گریز اظهارکرد: برداشت من این است که دوره اعتماد سازی احتمالا یک دوره 10 ساله و زمان عدم گریز به سمت بمب هسته ای هم یکساله خواهد بود.


موسویان درباره اینکه آیا ایران به عدم ساخت بمب متعهد خواهد بود؟ گفت: ایران همیشه به عدم ساخت بمب هسته ای متعهد بوده است، حتی بعد از انقلاب، ایران برنامه های گسترده هسته ای شاه و آمریکا را لغو کرد اما یک نیروگاه نیمه ساخته داشت که آمریکا هم با نیروگاه ایران و هم با تامین سوخت از بازارهای جهانی مخالفت کرد.


وی با بیان اینکه آمریکا ایران را مجبور به خود کفایی و انجام غنی سازی برای تامین سوخت مورد نیازش کرد، افزود: ایران برای ختم خصومت با غرب و همکار برای صلح و ثبات و امنیت منطقه اولویت قائل است و آرزوی ساخت بمب هسته ای و ورود به داخل کلوپ هسته ای جهان را ندارد.




منبع: ایرنا


۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 378]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن