تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801704775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مستشار دیوان عالی کشور: نباید نسبت به بحران یمن بی‌تفاوت باشیم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مستشار دیوان عالی کشور:
نباید نسبت به بحران یمن بی‌تفاوت باشیم
مستشار دیوان عالی کشور گفت: در بحران یمن و حمله نظامی سعودی‌ها که با همراهی بعضی از کشورهای عربی منطقه صورت گرفته است نباید بی‌تفاوت باشیم و باید موضع سیاسی خود را اعلام کنیم.

خبرگزاری فارس: نباید نسبت به بحران یمن بی‌تفاوت باشیم



به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید حسن شریعتی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید به محض پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 1357 و سرنگونی رژیم ستم‌شاهی، حضرت امام (ره) مقرر فرمودند که در نخستین فرصت مردم عزیز ایران اسلامی با شرکت آزادانه و آگاهانه در رفراندوم نوع حکومت را انتخاب کنند.
 
مستشار دیوان عالی کشور افزود: لذا گروه‌های مختلف سیاسی انواع حکومت‌ها را اعم از دینی و غیر دینی معرفی کردند، با این دید امام (ره) فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد نام دارد و انتظار می‌رود همه مردم ایران با هر اندیشه‌ای در این رفراندوم شرکت کنند لذا در دوازدهم فروردین ماه سال 58 بیش از 98 درصد افراد واجد شرایط پای صندوق‌های رای حاضر شدند و تعداد 97 درصد این رای دهندگان جمهوری اسلامی را به عنوان نوع حکومت انتخاب کردند.
 
وی ادامه داد: لذا رأی دادن به جمهوری اسلامی رای دادن به نظام متکی به ملت است و بعد از اعلام نتیجه انتخاب حضرت امام فرمودند من روز 12 فروردین را برای همیشه عید اعلام می‌کنم و به مردم این نوع انتخاب را تبریک می‌گویم چرا که امروز ایام‌الله است.
 
وی عنوان کرد: بعد از این انتخاب تدوین و تصویب قانون اساسی از سوی امام (ره) اعلام شد و یک بار دیگر مردم پای صندوق‌های رأی آمدند تا قانون اساسی متکی بر اسلام تدوین شود، لذا مردم در سال 1358 نمایندگان خود را انتخاب کردند و بسیاری از بزرگان حوزه علمیه این قانون را تدوین کردند و برای بار سوم انتخابات قانون اساسی شروع شد و مردم با اکثریت آرا این قانون اساسی را تصویب کردند و بنابر این ما امروز دارای مترقی‌ترین قانون اساسی در جهان هستیم.
 
مستشار دیوان عالی کشور بیان کرد: استحضار دارید در این قانون چهار اصل وجود دارد که قابل تغییر نیست که نخست اصل جمهوریت نظام است که همچنین اصل دوم اصل اسلامی بودن این حکومت است و اصل بعدی می‌گوید مذهب اصلی کشور حقه جعفری اثنی‌عشری است و چهارم اصل ولایت مطلقه ولایت‌فقیه است.
 
وی  خطاب به جمع حاضر خاطر نشان کرد: بنابر این با حضور ملت در پای صندوق‌های رای قانونی اساسی مترقی در این کشور تصویب شد، در ان ایام باید توجه به این داشته باشیم که این مناسبت‌ها مانند تعیین نوع حکومت از نعمت‌های بزرگ الهی است.
 
شریعتی تاکید کرد: ما باید به نامگذاری دقیق و سنجیده مقام معظم رهبری توجه کنیم که همدلی و همزبانی ایستادگی در شعار آرمان انقلاب اسلامی است لذا در سال همدلی و همزبانی به عنوان شکر عملی نظام مقدس جمهوری اسلامی، همه آحاد ملت و کارگزاران نظام باید در راستای اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند.
 
مستشار دیوان عالی کشور تصریح کرد: امروز در کشور به روز تکریم مقام مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است لذا یکی از ویژگی‌های حضرت ام‌البنین معرفت بالای این بانوی بزرگوار به مقام عصمت اهل‌بیت(ع) است و خودش را وقف دوستی خاندان اهل‌بیت کرد.
 
وی اظهار داشت: از این بانوی بزرگوار باید درس بگیریم چرا که حضرت ام‌البنین (ع) همواره یاد و نام شهدا را زنده می‌کردند همچنین از ویژگی دیگر بزرگ ایشان این است که همواره به رویدادهای سیاسی زمان توجه داشتند لذا در نظام جمهوری اسلامی روز رحلت ایشان را تکریم از مقام مادران و همسران شهدا نامگذاری کرده‌اند.
 
وی بیان داشت: در بحران یمن و حمله نظامی سعودی‌ها که با همراهی بعضی از کشورهای عربی منطقه صورت گرفت نباید بی‌تفاوت باشیم چراکه شاهد حمله به اماکن عمومی و تاسیساتی و مردم بی دفاع این کشور از سوی سعودی‌ها هستیم و باید موضع سیاسی خود را اعلام کنیم.
 
وی خاطر نشان کرد: همانگونه که مردم عزیز اطلاع دارند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردم سراسر کشور دعوت کرده است امروز بعد از نماز جمعه با شرکت در راهپیمایی، حملات ددمنشانه آل سعود و آمریکا را محکوم کنند و حمایت خود را از مردم یمن اعلام کنند.
انتهای پیام/3138/صا30

94/01/14 - 13:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن