تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820841026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهار، رسانه است - عباس تقی زاده*


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بهار، رسانه است - عباس تقی زاده* بهار، تنها یک فصل نیست. بهار، رسانه ای فراگیر با عمری به درازای تاریخ است. رسانه ای مملو از پیام، پیام هایی لبریز از تفکر و تعقل و سرشار از احساس و عاطفه و تنیده در تدبیر و امید.


زبان بهار، جهانی است و مخاطب آن همه انسان ها؛ از دیروز تا امروز و از امروز تا فردا.
رسانه ای که از یک سو به اندازه جوانه ای تازه و اجزای ریز یک سلول گیاهی، کوچک می شود و از دیگر سو تا همه زمین، تا همه آسمان ها و کهکشان ها و تا همه جهان هستی گسترده می شود.
بهار، اثبات هر ساله هدفمندی آفرینش و آیه ای روشن در اثبات خداست. بهار، کتابی است خدایی که به روی همه ما گشوده می شود تا به سهم ایمانمان، سطرهایی از آن را با عمق وجود بخوانیم و درک کنیم.
بهار، رسانه است. رسانه ای پاک و عارفانه، در دسترس و متعادل، که اعتدال را ترویج می کند و بر زمستان افراطی گری، خط بطلان می کشد.
بهار آمده است تا بگوید ما هم می توانیم امید آفرین باشیم و پویا.
بهار به زبان غنچه های زلالش ما را به ارتباط موثر با مخاطب فرا می خواند. به پیام های ساده اما عمیق، به آشنایی با زبان (تفکر) دیگران و شناخت افکار عمومی تا فعالیت های ما به لایه های درونی و عمیق جامعه راه یابد و تلاش ها در اندیشه ها، ماندگار و در تاریخ جاودانه گردد.
اما بهار فرصتی برای گفت و گوست.
این روزها با رواج فناوری های نوین ارتباطی و بویژه شبکه های اجتماعی مجازی، انسان ها در سکوت و خلوت به شهروندان جامعه شبکه ای تبدیل شده اند.
در کنار فواید ارتباطات مجازی باید از کم شدن گفتگو در فضای جامعه نیز غافل نبود. ارتباطات مجازی اگر در امتداد ارتباطات واقعی و تحکیم آن نباشد به تدریج جامعه را به بی تفاوتی و بی حسی می کشانند.
جامعه ای تماشاچی که اندوه و شادی و احساساتش را در دنیای مجازی جست و جو خواهد کرد و بیش از آنکه زبان بگشاید و حرف بزند و در تعاملات واقعی ارتباط برقرار کند دغدغه عکس و فیلم گرفتن دارد و به اشتراک گذاشتن و لایک خوردن.
جامعه ای که ترجیح می دهد تماشاچی رویدادها باشد و ضبط کننده تصاویر آن تا مشارکت کننده و عنصری فعال.
نوروز، این آغارین روزهای بهار و جشن بزرگ و ملی ایرانیان، فرصتی برای گفت و گو است.
باید از ظرفیت ارتباطی نوروز که بخش زیادی ازآن در دید و بازدیدها نهفته است استفاده کرد و به سمت عقلانیت ارتباطی و گسترش ارتباطات موثر گام برداشت.
نوروز می تواند سهم مهم و پررنگی در ارتباطات چهره به چهره داشته باشد.
در روزهای تعطیل نوروز قرار داریم و دید و بازدیدها به اوج خود رسیده است. بیاییم همه با هم اولویت را در این روزها به گفت و گو کردن با یکدیگر بدهیم و قدری بیشتر در دنیای واقعی زندگی کنیم و دید و بازدیدهایمان را از صوری و ظاهری بودن به واقعی و ملموس بودن سوق دهیم.
در نوروز آنگاه که بر اساس رسمی دیرین به دیدار بزرگ ترها می رویم در زمانی کوتاه می توانیم بین چند نسل ارتباط و گفت و گو برقرار سازیم از پدربزرگ و مادربزرگ گرفته تا فرزندان و نوه ها.
ظرفیت ارتباطی نوروز را باید غنیمت شمرد و گفت و گوها را عمیق، صمیمی، پراعتماد، صادقانه و سرشار از محبت و صمیمیت کرد.
و اینچنین می توان گفت: بهار، رسانه ای است که جامعه را هم به تفکر وامی دارد و هم به تعامل و ارتباطات متقابل و تعاملی می کشاند.
بهاران خجسته باد.
* دانش آموخته دکترای علوم ارتباطات و فعال رسانه ای



14/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن