تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803856326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شروع طوفانی بازار سرمایه در هفته اول فروردین ماه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش/
شروع طوفانی بازار سرمایه در هفته اول فروردین ماه
بازار سرمایه که سال 93 را با روندی منفی پشت سر گذاشت سال 94 را طوفانی آغاز کرد به طوری که شاخص در 3 روز کاری شروع سال به کانال 65 هزار واحدی بازگشت که یکی از دلایل این رشد احتمال تغییر و بهبود در شرایط سیاسی و بین المللی کشور می باشد.


محمد رضا گیوکی فعال بازار سرمایه در گفتگو  با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص روند شاخص در هفته اول فروردین ماه گفت:شاخص کل سال 94 را با رشد آغاز کرد و در اولين شنبه كاري سال جديد با رشد 740 واحد به 63،625 واحد رسيد. بيشترين تاثير مثبت بر شاخص را نماد تاپيكو بر جاي گذاشت.


وی ادامه داد: هرچند بازار با ترس و احتياط شروع شد، اما با گذشت زمان و در اواسط ، تعادل بر بازار حكم فرما شد اما در دقايق پاياني بازار تقاضا به شدت افزایش یافت كه باعث رشد قابل توجه شاخص و ارزش معاملات شد. شاخص فرابورس نیز با 17،70 واحد افزایش به 698 واحد رسید که مارون بیشترین تاثير مثبت را بر ايفكس بر جاي گذاشت.


فعال بازار سرمایه با اشاره به گروه پالایشی‌ها اظهار داشت:در گروه پالایشی حمايت همچنان ادامه دارد و  نمادهای این گروه  بعد از بازگشایی پر ابهام خود بعد از یک سال، همچنان با اقبال خوبی از طرف سهامداران همراه شده است و هر روز با صف خرید به کار خود خاتمه می دهند. شبندر که نقش لیدری این گروه را بر عهده دارد روزانه در حدود حجم مبنا معامله می شود تا همچنان شاهد روند صعودی قیمت سهم ادامه داشته باشد.


گیوکی در توضیح گروه بانکی‌ها گفت:درگروه بانکی بیشتر نمادها شاهد معاملات مثبت در بازار بودند اما در اواسط هفته تحت تاثیر جوی منفی قرار گرفتند.


در گروه دارویی حجم معاملات پایین بود، اما درکل با توجه به جو مثبت بازار این گروه روند مثبتی را تجربه کردند اما در اواخر با معاملات منفی به کار خود پایان بخشیدند.


وی تصریح کرد: در گروه کانه های غیرفلزی شرکت فرآورده های نسوز آذر (کاذر) در جدیدترین گزارش خود بر اساس عملکرد واقعی 9ماهه سود هر سهم منتهی به اسفند 93 را 199 ریال اعلام کرد و شرکت در 9 ماهه توانسته است 47 درصد از سود خود را پوشش دهد که از جمله خبرهای مهم این گروه می باشد.


فعال بازار سرمایه در خصوص تاثیر گروه خودرویی‌ها بیان کرد:خودرویی ها نیز معاملات خود را مثبت آغاز کردند و در آستانه مثبت معامله شده و به صف خرید رسیدند ولی از اواسط هفته به نسبت، از معاملات مثبت نمادهای این گروه کاسته شد و در درصدهای منفی نیز معامله شدند.


گیوکی با اشاره به روند شاخص در هفته جاری گفت:بازار سرمایه که سال 93 را با روندی منفی پشت سر گذاشت سال 94 را طوفانی آغاز کرد به طوری که شاخص در 3 روز کاری شروع سال به کانال 65 هزار واحدی بازگشت که یکی از دلایل این رشد  احتمال تغییر و بهبود در شرایط سیاسی و بین المللی کشور می باشد. البته به رسم سنت با نزدیک شدن به فصل مجامع که در تیرماه برگزار می شود.


فعال بازار سرمایه افزود: حجم خرید سهام (با توجه به تقسیم سود) افزایش پیدا می کند و اکنون ارزنده بودن قیمت سهام ها نیز مزید بر این علت گشته تا سهامداران برای خرید سهام راغب باشند. البته با توجه به بازگشایی نمادهای پالایشگاهی در پایان سال گذشته و وضعیت مثبت این نمادها،تعادل نسبی قیمت های نفت،انتظار می رود که ریسک سیستماتیک بازار نسبت به سال گذشته روند کاهشی ای را در پیش گیرد.


وی در پایان خاطر نشان کرد: البته شایان ذکر است که بازار تا به حال چندین مرتبه تحت تاثیر هیجانات حاصل از پیش خور کردن برخی امیدواری ها قرار گرفته است و باید منتظر ماند و دید که آیا این بار هم تاوان خواهد داد یا به سمت روندی مثبت حرکت خواهد کرد. 




انتهای پیام/





اخبار مرتبط

عرضه ورق‌های فولادی در بورس کالا
فرصت یک ماه برای نقل و انتقال اوراق تسهیلات مسکن
بورس بهترین مکان برای شفاف‌سازی قیمت‌ کالا
ضرورت ایجاد تحولات اساسی در ساختار بورس
دید حمایتی بانک ها به بازار سرمایه رونق می بخشد /بهبود بازار سرمایه با حمایت دولت




۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن