تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801631256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سایت منطقه حفاظت شده بیجار بطور محدود آماده پذیرش گردشگر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سایت منطقه حفاظت شده بیجار بطور محدود آماده پذیرش گردشگر است سنندج- ایرنا- فرماندارشهرستان بیجار، گفت: سایت نگهداری حیوانات منطقه حفاظت شده بیجار از زیباترین مناظر طبیعی برخوردار است که در روز طبیعت بطور محدود با همکاری اداره محیط زیست آماده پذیرش گردشگران است.


بیژن زندیه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اداره حفاظت محیط زیست بیجار برای هدایت و راهنمایی بازدیدکنندگان برای دیداری محدود از سایت نگهداری از حیوانات بیجار آماده همکاری است.
وی اظهار کرد: درحال حاضر حیوانات مورد حفاظت در سایت، در وضعیت بسیار خوب وعادی زندگی می کنند و نباید کاری کرد که این آرامش طبیعی آنان آسیب ببیند.
وی از وجود قوچ و میش ارمنی، گوزن، آهو، کبک و عقاب در این سایت، خبرداد و خاطرنشان کرد: فصل بهار ایام زاد و ولد جانداران مختلف است و حتی الامکان از نزدیک شدن به آنها باید خودداری کرد.
به گفته زندیه یکی از قوچ هایی که در سایت نگهداری می شود به انسان حمله می کند و می تواند برای بازدیدکنندگان در صورت عدم رعایت امور توصیه شده، خطرناک باشد.
فرماندار شهرستان بیجار در خصوص ورود روباه به داخل سایت و تلف شدن یکی ازبره های تازه متولد شده، گفت: از سال گذشته امکانات حفاظتی خوبی از جمله جان پناه، بهینه سازی محل تغذیه، ایجاد آبشخور و بهبود استحکام و افزایش ارتفاع فنس بندی انجام شده که امید است با نظارت مستمرمدیریت سایت، از تکرار ورود روباه و دیگر مشکلات جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه سه گوزن نر موجود در سایت در آینده ای نزدیک به سایت نگهداری اهواز منتقل می شوند، افزود: به نظر کارشناسان منطقه، بیجار برای حیات این نوع گوزن مناسب نیست، کار از اول اشتباه بوده است و نتیجه آن نیز، تلف شدن گوزن های ماده در زمستان سال قبل بود.
زندیه در پایان در مورد برخورد با متخلفین شکار در منطقه نیز، اظهار کرد: همکاری مردم و شکارچیان داری مجوز بسیار خوب است و چندی پیش در منطقه چنگ الماس یکی ازافراد متخلف که اقدام به شکارقوچ نموده بود شناسایی، دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.
وی در خصوص صعب العبور بودن جاده ارتباطی سایت، گفت: فعلا تردد با خودروهای شاسی بلند ممکن است و افرادی همچون کوهنوردان و جوانان می توانند از سایت دیدن کنند.
وی همچنین اضافه کرد: در نظرداریم پس از بهتر شدن وضعیت آب و هوا، نسبت به شن ریزی و بهبود جاده اقداماتی انجام دهیم.
در حال حاضر حدود 36 راس قوچ و میش، سه راس گوزن و حدود 21راس آهو با تعدادی کبک و عقاب در سایت نگهداری حیوانات بیجار وجود دارد. این سایت در ابتدا برای نگهداری و تکثیر گوزن زرد ایرانی ایجاد شده بود که پس از مرگ تمامی گوزن های ماده و تعدادی از گوزن های نر، این پروژه با شکست مواجه شد و سایت نیز در عمل به محلی برای نگهداری دیگر حیوانات تبدیل شده است.
شهرستان بیجار درشرق استان کردستان واقع شده است.ک/3
7350/6108






13/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن