تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820222822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گردشگران نوروزی از بردن منقل آتش در چادرهای مسافرتی خودداری کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: گردشگران نوروزی از بردن منقل آتش در چادرهای مسافرتی خودداری کنند یاسوج - ایرنا -رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسافران و گردشگران نوروزی در مناطق سردسیری این استان از استفاده ذغال و آتش در چادرهای مسافرتی برای گرم کردن خودداری کنند.


جلال پوران فرد چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی از گردشگران نوروزی برای گرم نگه داشتن فضای چادرهای مسافرتی از ذغال استفاده می کنند که این امر خطرناک بوده و موجب انتشار گاز سمی منواکسید کربن و گازگرفتگی افراد می شود.
وی با بیان کرد: سرگیجه، خواب آلودگی، تاری دید، تنگی نفس، سرفه های مکرر و خارش گلو از علایم گازگرفتگی است .
پوران فرد اظهار کرد: در برخورد با فرد دچار گازگرفتگی ابتدا باید وی را به محیط آزاد انتقال داد و به پهلوی راست یا چپ خواباند.
وی درآوردن لباس های اضافی فرد دچار گازگرفتگی را از دیگر راهکارها دانست و گفت: تماس با شماره 115برای انجام فوریت های پزشکی نیز باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.
پوران فرد ابراز داشت: از خوراندن مایعات،مواد غذایی و یا ریختن آب بر روی فرد مسموم باید پرهیز کرد.
وی عنوان کرد:در سال جاری بیش از ۳۲نفر مسمومیت با گاز منواکسید کربن در این استان مورد مداوای امدادگران ۱۱۵ قرار گرفته و سپس برای دریافت خدمات درمانی بیشتر به بیمارستان ها و یا مراکز درمانی انتقال یافتند.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به ماموریت های این مرکز نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون این مرکز 296 فقره ماموریت تصادفات جاده ای انجام داده است.
پوران فرد افزود: در 24 ساعت گذشته نیز کارکنان این مرکز 18 مورد تصادف را پوشش داده اند که در این تصادف ها 32 نفر مصدوم و سه تصادف نیز فوتی داشته است.
6162/7533



12/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن