تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804646042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقدامات حوزه سلامت در سال گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



اقدامات حوزه سلامت در سال گذشت
وزیر بهداشت بر نهادینه شدن و توجه به بهداشت عمومی در نسل جدید تاکید کرد ئ دستاوردهای بهداشت و درمان در سال گذشته را برشمرد.
روز نو : وزیر بهداشت بر نهادینه شدن و توجه به بهداشت عمومی در نسل جدید تاکید کرد ئ دستاوردهای بهداشت و درمان در سال گذشته را برشمرد.


به گزاری روز نو، دکتر سید حسن هاشمی یکی از اقدامات مثبت سال ۹۳ در حوزه سلامت را بیمه شدن بیش از ۸ میلیون نفر بیان کرد و گفت: در سال ۹۳ موفق شدیم ۹۰ درصد قیمت دارو که در گذشته حدود ۷۰ درصد بود را پرداخت کنیم.


به گفته وزیر بهداشت، در بخش بستری حدود ۳۷ درصد از جیب مردم پرداخت می شد که در حال حاضر این میزان به ۶ درصد کاهش یافته است.


دکتر هاشمی در ادامه، مقیم شدن پزشکان و توزیع حدود ۳ هزار پزشک در مناطق مختلف کشور، ترویج زایمان طبیعی و رایگان شدن آن و راه اندازی آمبولانس هوایی را از دیگر اقدامات بخش درمان در سال ۹۳ بیان کرد.


وزیر بهداشت همچنین، به همکاری های بین بخشی و توافقات با سایر سازمان ها و وزراتخانه ها اشاره کرد و همکاری با وزارت جهاد کشاورزی به منظور کنترل در استفاده از سموم گیاهان و کنترل قاچاق سموم گیاهی را یکی از اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت در سال ۹۳ بیان کرد و افزود: کنترل بوفه های مدارس به منظور عرضه مواد غذایی سالم و بهداشتی و اجرای طرح بهداشت دهان و دندان از جمله اقدامات صورت گرفته وزارت بهداشت با همکاری وزارت آموزش و پرورش بوده است.


وی در ادامه بر نهادینه شدن و توجه به بهداشت عمومی در نسل جدید تاکید کرد و یکی از راهکارهای کاهش مصرف کالاهای آسیب رسان را اخذ مالیات و عوارض عنوان کرد.


دکتر هاشمی کاهش استفاده از روغن پالم و عدم استفاده از آن در صنایع لبنی را از جمله اقدامات موثر در حوزه غذا در سال ۹۳ عنوان کرد.


افزایش دو برابری اقلام دارویی در روستاهای کشور


وزیر بهداشت همچنین، با اشاره به این که در روستاها میزان اقلام دارویی نسبت به گذشته ۲ برابر افزایش یافته است، افزود: خوشبختانه در سال ۹۳ توانستیم کمبود شدید برخی از واکسن ها مثل فلج اطفال را جبران کنیم و موفق به اضافه شدن واکسن پنجگانه (پنتاوالان) به برنامه واکسیناسیون کشوری کودکان شدیم.


وی همچنین، با بیان این که در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تقریبا کمبود پزشک جبران شده است، افزود: در بیمارستان های شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر توانستیم پزشکان متخصص رشته های پایه را مستقر کنیم.


تحت پوشش قرار گرفتن ۲.۵ میلیون نفر جمعیت حاشیه نشین کشور


دکتر هاشمی یکی از اقدامات خوب دیگر را سرشماری حاشیه نشینان شهرهای بزرگ بیان کرد و گفت: در حال حاضر نزدیک به ۹ میلیون نفر حاشیه نشین داریم.


وزیر بهداشت با بیان این که از این تعداد، حدود ۲.۵ میلیون نفر تحت پوشش شبکه های بهداشتی و درمانی قرار گرفته اند، افزود: به ازای هر هزار نفر یک نفر کارشناس سلامت و به ازای هر ۵۰ هزار نفر، ۳ نفر پزشک، دندانپزشک و کارشناسان سلامت روان و تغذیه در مراکز بهداشتی و درمانی حضور دارند و ارایه خدمت می کنند.


دکتر هاشمی همچنین، با اشاره به این که برای شهرهای بین ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر یک مرکز بهداشتی و درمانی ایجاد شده است، افزود: به ازای هر ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر یک پایگاه بهداشتی و درمانی ایجاد شده است و از مجموع ۳ پایگاه بهداشتی- درمانی، یک مرکز بهداشتی درمانی ایجاد می شود.


وزیر بهداشت در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم در سال ۹۴ همه حاشیه نشینان کشور را تحت پوشش خدمات بهداشتی- درمانی قرار دهیم.


منبع: مهر


تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن