تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818756774




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنگنه: مردم منطقه خواستار کمک ایران برای مبارزه علیه تروریسم هستند /اتکای کشورهای منطفه به قدرت‌های خارجی تاریخ مصرف دارد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: زنگنه: مردم منطقه خواستار کمک ایران برای مبارزه علیه تروریسم هستند /اتکای کشورهای منطفه به قدرت‌های خارجی تاریخ مصرف دارد
یک کارشناس مسائل خاورمیانه معتقد است که ایران از ابتدا حامی ملت ها بوده و از برگزاری انتخابات و حق تعیین سرنوشت مردم منطقه حمایت می کرده است.
به گزارش نامه نیوز، سال 93، ایران و نقش کلیدی تهران در منطقه بخش عمده ای از تحلیل کارشناسان و رسانه های جهان را به خود اختصاص داده است. 


حضور بلامنازع ایران در عراق برای مقابله با داعش با حضور شخصیت های برجسته و شناخته شده ای همچون سردار سلیمانی و موفقیت در جبهه های عقب نشینی داعش، ادامه حضور بشار اسد در قدرت با وجود حمایت های تهران و مخالف منطقه و غرب، ادامه رایزنی های ایران در لبنان و پیروزی های نیروهای مورد حمایت تهران در یمن همگی نشانه هایی از بالا بودن دست ایران در منطقه بحران زده خاورمیانه را داشت.


بسیاری از تحلیل های رسانه ای بر تلاش ایران برای احیای امپراطوری پارسی و ایران قدیم متمرکز شده بود؛ تحلیل هایی که قدرت گرفتن ایران در منطقه را برای همسایگان عرب و جهان خطرناک توصیف و تهران را به دخالت در امور داخلی کشورها متهم می کردند. در این بین، تهران اما همواره تاکید داشت که ایران به خواست دولت های منطقه در این کشورها حضور دارد و هیچ خطری از سوی این کشور متوجه کشورهای منطقه و همسایه نخواهد شد.


در این باره، صباح زنگنه، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره تبدیل شدن ایران به قدرت شماره یک منطقه و نقش کلیدی ایران در مبارزه با تروریسم در خاورمیانه گفت: آنچه که ما امروز در منطقه شاهد هستیم نتیجه سیاست های غلط غرب به ویژه آمریکا در سال های گذشته است.

وی افزود:بی ثباتی، نفوذ تروریسم، طرح ها و توطئه ها تا به حدی گسترش یافته است که جمهوری اسلامی ایران ناگزیر شده است که نظر مشورتی و راهنمایی لازم را بدهد تا از کشتار در منطقه جلوگیری شود.

زنگنه در ادامه تاکید کرد: ما شاهد ظهور پدیده شوم و زشتی در منطقه با نام داعش هستیم که به کشتار انسان ها و به تخریب آثار و فرهنگ و تمدن منطقه مبادرت می ورزد و جنایت های هولناکی را علیه مردم بی گناه انجام می دهد و البته مردم هم در برابر این غارتگری ها و این جنایات عکس العمل ها قابل توجهی داشتند.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران باتوجه به توان اجتماعی و نفوذی که دارد، از سوی ملت های منطقه برای ارائه و یا ارسال کمک و ارائه مشورت های لازم در این زمینه دعوت شده است. با وجود کمک های تهران و مشورت های کارشناسان ایرانی طبعا موفقیت های مردم منطقه چه در عراق و چه در سوریه باعث عقب نشینی دشمنان در منطقه شده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: عقب نشینی تروریست ها در منطقه به خشم و عصبانیت حامیان آنها چه در منطقه و چه در غرب منجر شده است؛ کسانی که پشتیبانی مالی و لجستیکی از داعش به عمل می آورند و اهداف کوتاه و طولانی مدتی در برهم ریختن ثبات منطقه و ناامن کردن آن در نظر دارند که بدیهی است با احتمال شکست داعش و مشاهد عقب نشینی این گروه نگران هم باشند.

زنگنه همچنین با اشاره به اینکه از برخی از صحبت های مقامات کشور درباره عراق و حضور و نفوذ ایران در منطقه سوء تعبیر شده است، گفت: موضوع قابل توجه این است که در خصوص این موضوعات نباید غافل ماند چرا که از اهمیت و تاثیرگذاری قابل توجهی برخوردارند.

وی تاکید کرد: باید یادآور شد که حضور ایران در برخی کشورهای منطقه هرگز نشانه از تعرض به حاکمیت و حق مردم در تعیین سرنوشت نبوده است.

وی افزود: مردم ایران همواره از حق انتخاب ملت ها برای تعیین سرنوشت دفاع کرده است؛ مثال آن عراق است که ایران از ابتدای سقوط حکومت صدام حامی برگزاری انتخابات در این کشور بود در حالی که برخی از کشورهای منطقه و غرب مدافع کشتار بودند و اعتقادی به برگزاری انتخابات در این کشور نداشتند.

زنگنه گفت: ایران همواره مدافع و حامی ملت ها بوده است، این در حالی است که طرف مقابل معتقد به ضرورت استفاده از دولت های خارجی برای تسلط بر کشورهای منطقه است. کشورهای مخالف حق تعین سرنوشت از سوی ملت ها باید به این نتیجه رسیده باشند که نمی توان با اراده ملت ها جنگید و باید بدانند که اتکا به قدرت های خارجی هم تاریخ مصرف دارد.





۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن