تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815353176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند خبر کوتاه از افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چند خبر کوتاه از افغانستان کابل- ایرنا- مرگ سالیانه 12 هزار نفر بر اثر ابتلا به سل ، کشته شدن 6 عضو گروه طالبان در نقاط مختلف افغانستان، تخریب 55 هکتار زمین تحت کشت خشخاش در نیمروز و کشته شدن یک سرکرده طالبان در جوزجان از جمله خبرهای کوتاه روز چهارشنبه افغانستان است.


**مرگ سالیانه 12 هزار نفر بر اثر ابتلا به سل
فیروز الدین فیروز وزیر بهداشت افغانستان اعلام کرد که سالیانه 12 هزار نفر براثر ابتلا به بیماری سل در این کشور جان خود را ازدست می دهند.
فیروز روز چهارشنبه به خبرنگاران در کابل گفت: در سال گذشته 58هزار مورد ابتلا به بیماری سل در این کشور به ثبت رسیده که از این میان 12 هزار نفر که بیشتر آنان زن هستند جان خود را ازدست دادند.
وی از افزایش چشم گیر ابتلا به این بیماری در افغانستان ابراز نگرانی کرد و از سازمان جهانی بهداشت خواست که برنامه هایی را برای مبارزه با این بیماری تدارک بیند.
پیش از این نیز سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده بود که افغانستان از لحاظ مرگ و میر بیماران مبتلا به سل در حوزه کشورهای مدیترانه در جایگاه نخست قرار دارد.
افغانستان از جمله کشورهایی است که بر اثر ادامه جنگ های داخلی نتوانسته است با بیماری های مسریی به صورت جدی مقابله کند و در این کشور بیمارهایی مانند سل، فلج کودکان، سیاه سرفه سالیانه قربانیان بسیاری می گیرد.

**کشته شدن 6 عضو گروه طالبان
وزارت کشور افغانستان روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در عملیات نیروهای پلیس در استان های ننگرهار، تخار، قندوز، فاریاب، سرپل، قندهار، غزنی، هرات، فراه و هلمند 6 عضو گروه طالبان کشته، 4 نفر زخمی و 3 نفر از آنان بازداشت شدند.
در این بیانیه آمده است که در این عملیات هم چنین تعدادی سلاح و مهمات به دست نیروهای پلیس افتاد.

**تخریب 55 هکتار زمین تحت کشت خشخاش در نیمروز
رحمت الله ناصر رییس امنیت پلیس استان نیمروز افغانستان به رسانه های این کشور گفت: 55 هکتار زمین تحت کشت خشخاش در هفته گذشته در این استان تخریب شد.
وی گفت: این زمین ها درشهرستان چهاربرجک استان نیمروز به دست نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر از بین برده شد.

**کشته شدن یک سرکرده طالبان در جوزجان
سائیره شکیب سادات فرماندار شهرستان فیض آباد استان جوزجان افغانستان اعلام کرد که یک سرکرده گروه طالبان با 2تن از افرادش به دست نیروهای خیزش مردمی کشته شدند.
وی گفت: نیروهای طالبان شب گذشته به یک پاسگاه پلیس حمله کردند که با واکنش نیروهای مردمی مواجه شدند و 3 تن از آنان از جمله یک سرکرده طالبان در درگیری کشته شدند.
آساق*1*291*1446



05/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن