تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804809826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش قيمت مسکن در سال ۹۴ بيشتر از ميانگين تورم سالانه نخواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ فروردين ۱۳۹۴ (۱۳:۱۹ب.ظ)
افزايش قيمت مسکن در سال ۹۴ بيشتر از ميانگين تورم سالانه نخواهد بود موج - وزير راه و شهرسازي در نخستين اظهاراتش در يک برنامه تلويزيوني در سال جديد به تشريح وضعيت فعلي حمل و نقل و مسکن پرداخت و گفت:افزايش قيمت مسکن در سال ۹۴ بيش از ميانگين تورم سالانه نخواهد بود.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي در گفتگوي تلويزيوني با حضور در برنامه «اقتصاد ايران» ويژه نوروز که از شبکه پنجم سيما پخش شد گفت: يکي از مشکلاتي که به طور جدي طي سال‌هاي اخير اقتصاد کشور با آن مواجه شد ناکارآمدي بسيار مهمي بود که در حوزه پولي و مالي کشور ايجاد شد. البته شايد گفته شود اين موضوع چه ارتباطي با حوزه راه و شهرسازي دارد؛ واقعيت اين است که پول مانند خون در رگ‌هاي آدمي، در اقتصاد جريان دارد و تا زماني که نظام مالي کشور دچار سوء عملکردهاي بنيادي مي‌شود نمي‌توان انتظار داشت مسکن، صنعت، پتروشيمي و ساير بخش‌هاي اقتصادي به خوبي فعاليت کند.
وي با تاکيد بر اينکه اصلي ترين مسئله اقتصاد ايران ناکارآمدي نظام پولي، بانکي و مالي است که از اواخر دهه 80 دچار مشکلات بسياري شد و ساماندهي آن نيز بسيار زمان بر است، افزود: زماني غرب در سال 2007 با مشکلات بحران مالي مواجه شد که اکنون بعد از گذشت 8 سال که در سال 2015 قرار داريم هنوز نتوانسته از اين بحران مالي خارج شود. ضمن اينکه مشکلات ما از غرب در حوزه مالي بسيار پيچيده‌تر است؛ به نظر من اساسا نظام بانکي کشور با يک نوع گرفتاري‌هاي ساختاري از درون مواجه شد که غلبه کردن بر آن‌ها کار بسيار سختي است.
وزير راه و شهرسازي ادامه داد: بزرگ‌ترين قدمي که در سال 93 برداشته شد ايجاد انضباط مالي بود به طوريکه ميزان مداخلات دولت در بانک کاهش پيدا کرد که گام بزرگي بود. در گذشته انديشه‌اي به تدريج رايج شده بود گويي که بانک حيات خلوت دولت است و منابع بانکي که سپرده‌هاي مردم بود و بانک‌ها امانت دار مردم بودند که بايد از اين سپرده‌ها به بهترين شکل استفاده مي‌شد و به بهترين پروژه‌ها با کمترين ريسک‌ها اختصاص مي‌يافت اما کاملا معکوس عمل شد اين منابع به پروژه‌هايي با کمترين کارايي و بيشترين ريسک اختصاص داده مي‌شد و هر وقت دولت با کسري بودجه مواجه مي‌شد از خزانه بانک‌ها برداشت مي‌کرد که همه اين گونه اقدامات طي چند سال اخير متوقف و باعث شد بلافاصله نرخ تورم شتابان کشور کنترل شود که اقدام بسيار مهمي بود.

بخش قابل توجهي از منابع بانک‌ها، دارايي‌هاي سمي هستند

آخوندي تاکيد کرد: نحوه تخصيص منابع بانکي نکته بسيار مهمي بود که مطمئن شويم منابع بانکي به پروژه‌هاي درست اختصاص پيدا مي‌کند و مداخلات سياسي و تصميمات فردي در تخصيص اين منابع تاثيري ندارد؛ البته هنوز راه بسيار طولاني را در پيش داريم زيرا به نظر من هنوز بخش قابل توجهي از منابع و دارايي‌هاي بانک‌ها، دارايي‌هاي سمي هستند و اين دارايي‌ها نياز به يک تصفيه جديد در درون دارند چرا که مانند خون مسموم است که خون جديد را نيز مسموم مي‌کند. اين‌ها دارايي‌هايي هستند که در مقابل آن در بانک ارزش واقعي وجود ندارد، البته اراده اصلي براي توقف اين روند در دولت بسيار قوي است.
اين عضو کابينه دولت يازدهم گفت: واقعيت اين است که وقتي يکسري منابع در اختيار برخي افراد قرار مي‌گيرد که اين منابع را از کشور خارج مي‌کنند و در برابر آن دارايي قابل دسترسي براي بانک ايجاد نمي‌کنند قاعدتا بانک با مطالبه‌اي مواجه مي‌شود که در برابر آن دارايي واقعي وجود ندارد لذا اين منابع بايد بررسي شوند؛ در مرحله اول ميزان اين منابع بايد کم شود و سپس بايد پشتوانه‌هاي لازم براي اين مطالبات ايجاد شود.
وزير راه و شهرسازي ادامه داد: بنابراين بانک‌ها و موسسات مالي ما در اواخر دهه 80 و اوايل دهه 90 دچار مشکلات بنيادي شدند؛ البته قبل از آن هم اين مشکلات وجود داشت اما به اين ميزان نبوده است؛ اين مشکلات باعث شده قدرت وام دهي و تسهيلات دهي بانک‌ها به اقتصاد نيز به شدت کاهش يابد و لذا سرمايه گذاران در حوزه مسکن، حمل و نقل، صنعت، پتروشيمي و ساير بخش‌ها با مشکل تامين تسهيلات مواجه شدند.

حمل و نقل ريلي در صدر برنامه‌هاي حمل و نقلي کشور قرار داد

آخوندي در بخشي از اظهاراتش درباره ميزان تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل و نقل گفت: بر اساس اين قانون قرار بود تا پايان سال 94 سهم ريل از حمل و نقل مسافر و بار به 18 درصد افزايش يابد در حالي که اکنون سهم ريل از جابجايي مسافر حداکثر 10 و در حوزه بار حدود 5 درصد است. بنابراين در حوزه ريلي نسبت به برنامه پنجم توسعه بسيار عقب هستيم.
وي افزود: از زماني که مسئوليت وزارت راه و شهرسازي را بر عهده گرفتم جهت گيري‌هاي خوبي در حوزه حمل و نقل صورت گرفته به طوريکه حمل و نقل ريلي را در صدر برنامه‌هاي حمل و نقلي کشور قرار داديم و اولويت تخصيص منابع ما به اين بخش است.

حمل و نقل روزانه حومه‌اي بايد با قطار انجام شود

وزير راه و شهرسازي با تاکيد بر توسعه حمل و نقل حومه‌اي ريلي ادامه داد: حومه شهرهاي بزرگ از نظر حمل و نقل ريلي وضعيت مناسبي ندارد اما در آينده بايد حمل و نقل روزانه در حومه شهر‌ها با ريل انجام شود.
آخوندي تصريح کرد: در کلانشهر تهران روزانه 120 هزار خودرو بين تهران و کرج و در مسير تهران قم روزانه حدود 52 هزار خودرو در حال تردد است که ميزان کمي نيست. بخش عمده‌اي از اين تردد قابل انتقال به ريل است که ايمن‌تر و ارزان‌تر است و همچنين به ميزان قابل توجهي در مصرف انرژي صرفه جويي مي‌شود.
وي با با بيان اينکه ناوگان ريلي کشور در بخش مسافري بسيار پير است گفت: حدود 2600 واگن مسافري در کشور فعال است که تقريبا 2000 واگن از اين تعداد قابل قبول است و بيش از 600 واگن رضايت بخش نيست و طي چند سال آينده بايد بيش از 2000 واگن مسافري و بيش از 50 هزار واگن باري به ناوگان ريلي کشور اضافه شود.

روش‌هاي تامين مالي جديد براي سرمايه گذاري در بخش هوايي در حال بررسي

آخوندي ادامه داد: بنابراين سرمايه گذاري در بخش حمل و نقل هوايي منابع بسياري مي‌خواهد؛ البته در حال بررسي مدل‌هاي فاينانس و روش‌هاي تامين مالي جديد هستيم تا بتوانيم از منابع بين‌المللي براي سرمايه‌گذاري در بخش هوايي استفاده کنيم.
اين عضو کابينه دولت يازدهم گفت: البته فرودگاه‌هاي کشور هم بايد تجهيز شوند؛ در حال حاضر حدود 59 فرودگاه در کشور داريم که فقط حدود 8 فرودگاه اقتصادي هستند و ساير فرودگاه‌ها به دليل پروازهاي کم و محدوديت ناوگان اقتصادي نيستند که اگر تعداد ناوگان را افزايش دهيم مي‌توانيم از ظرفيت اين فرودگاه‌ها استفاده بيشتري کنيم.

ظرفيت فرودگاه امام خميني (ره) از 5 ميليون نفر بايد به 30 ميليون نفر برسد

وزير راه و شهرسازي درباره دو فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) و مهرآباد نيز گفت: ظرفيت اعزام و پذيرش مسافر در اين فرودگاه سالانه حدود 5 ميليون نفر مسافر است که حداقل بايد به 30 ميليون مسافر برسد. همچنين فرودگاه مهرآباد نياز به يک نوسازي دارد زيرا باندهاي اين فرودگاه از بيش از 40 سال گذشته نوسازي نشده ضمن اينکه دسترسي اين دو فرودگاه به شهر و اتصال به شبکه مترو نکته بسيار مهمي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن