تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820851796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترزا می: انگلیس افراط گرایی را تحمل نخواهد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: "ترزا می": انگلیس افراط گرایی را تحمل نخواهد کرد لندن - ایرنا - "ترزا می" وزیر کشور انگلیس روز دوشنبه گفت: از این پس رفتار افراطی تحمل نخواهد شد و در صورت پیروزی محافظه کاران در انتخابات عمومی ماه می، مبارزه با افراط گرایی در دستور کار دولت این کشور قرار خواهد گرفت.


به گزارش ایرنا ، "ترزا می" وزیر کشور انگلیس در گفت وگو با خبرنگاران ، با بیان اینکه "هر کس در انگلیس حقوقی دارد، همچنان که مسوولیتی هم دارد" گفت: همه باید به قوانین احترام بگذارند.
وی ادامه داد: شواهدی وجود دارد که تعداد اندکی، اما تاثیر گذار در انگلیس هستند که با وجود اینکه هویت انگلیسی دارند اما ارزش های ما را قبول ندارند.
وزیر کشور انگلیس افزود: بازی تمام شده است. ما اعتقادات نفرت گونه شما را [ازاین پس] برملا خواهیم کرد.
وی همچنین از تصمیم جدید دولت مبنی بر ارزیابی قوانین دینی در دادگاه های انگلیس خبر داد و عنوان کرد: دولت قصد دارد تا این قوانین را مورد بازبینی قرار دهد.
"ترزا می " با بیان اینکه دولت انگلیس قصد دارد تا با پدیده افراط گرایی در تمام عرصه ها مبارزه کند ، مدعی شد: بر اساس شواهد، جدی ترین و شایع ترین نوع افراط گرایی، افراط گرایی اسلامی است.
وزیر کشور انگلیس با اشاره به لایحه "پرونت" که در ماه فوریه میلادی به اجرا درآمد خاطر نشان ساخت : مشارکت مردم و جوامع مدنی باعث خواهد شد که بتوانیم بر این مشکل فائق آییم.
طرح "پرونت" یکی از چهار بخش لایحه مبارزه با تروریسم است که از بودجه ای بالغ بر 40 میلیون پوند برخوردار است. این طرح با هدف مبارزه با افراط گرایی و گرایش انگلیسی ها به تفکرات افراطی و گروه های تروریستی مطرح شده است.
"ترزا می" خاطر نشان ساخت : در صورت پیروزی حزب محافظه کار در انتخابات عمومی ماه می، مبارزه با افراط گرایی در دستور کار دولت انگلیس قرار خواهد گرفت.
وی افزود: بر اساس این تصمیم موضوعاتی همچون: "حکم بسته شدن محافل مرتبط با افراط گرایی"، "تقویت کارزارهای تبلیغاتی برای حفظ ارزش های انگلیسی"، "ارزیابی مدارس برای محافظت از بدام افتادن دانش آموزان در دامن افراط گرایی"، "اصلاح قوانین تغییر تابعیت انگلیسی به نفع آنهایی که به ارزش های انگلیس پایبند هستند" از جمله مواردی خواهد بود که در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت.
بدنبال اظهارات امروز "ترزا می"، کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در بیانیه ای با عنوان: "وزیر کشور می بایست از اصرار بر اسلام هراسی شرمنده باشد"، سخنان وی را محکوم نمود.
در این بیانیه آمده است: اظهارات می که همچنین قرار است در بیانیه انتخاباتی حزب محافظه کار افزوده شود بیانگر بیگانگی وی با فضای جامعه اسلام و مسلمانان است و این سخنان ارتباطی با تلاش برای مبارزه با تروریسم نخواهد داشت.
بعضی از شخصیت های سیاسی در انگلیس نیز معتقدند که افراط گرایی ناشی از جنایات اسراییل علیه مردم فلسطین و اشتباه های غرب از جمله انگلیس در خاورمیانه است.
"لرد جان پرسکات"، یک عضو مجلس اعیان انگلیس در مقاله ای که روز یکشنبه در روزنامه "دیلی میرور" منتشر شد، نوشت: آیا زمان آن فرا نرسیده که با این حقیقت مواجه شویم که ما نقش بزرگی در رفتن 600 جوان انگلیسی به سوریه و پیوستن شمار زیادی از آنها به گروه تروریستی داعش بازی کرده ایم.
پیشتر موسسه حقوق بشری "کیج " مدعی شده بود که اقدامات دستگاه اطلاعاتی انگلیس (ام ای 5) سبب شده است که محمد اموازی، جلاد معروف داعش به طرف افراطی گری سوق داده شود.
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، کیج در گزارشی، مجموعه ای از ایمیل های رد و بدل شده میان محمد اموازی و این نهاد مدنی را منتشر کرده که در آن اموازی نسبت به بازجویی های سازمان "ام آی 5" انتقاد کرده بود.
قریشی با انتقاد از سیاست سازمان های امنیتی انگلیس پس از واقعه 11 سپتامبر، آن را مایه تشدید بیزاری اموازی نسبت به جامعه این کشور دانست و گفت: مادامی که سیاست ما چنین است که مردم احساس بیگانگی کنند، در آن صورت افراد برای جستجوی علایق خود به جای دیگری مراجعه می کنند.
بنا بر اعلام دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی انگلیس، تاکنون 600 انگلیسی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به سوریه و عراق سفر کردند که یکی از این افراد، جان الجهادی معروف به جلاد داعش است که در نوار های ویدیویی مسوولیت قطع سر گروگان ها را به عهده دارد.
اروپام**4**ن **1552



04/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن