تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803885211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بله، مرگ بر آمریکا/همکاری با آمریکای زورگو، هرگز


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه های انگلیسی‌زبان
بله، مرگ بر آمریکا/همکاری با آمریکای زورگو، هرگز
آیت الله علی خامنه ای از فرصت سخنرانی تازه ای در مشهد، دومین شهر بزرگ ایران، برای حمله به آمریکا استفاده کرد.



  به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، خبرگزاری های انگلیسی زبان جهان به پوشش سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری در حرم مقدس رضوی پرداختند.  
در همین رابطه شبکه یورونیوز (euronews) با انتخاب عنوان "مرگ بر آمریکا: رهبر عالی ایران آمریکا را به قلدری متهم کرد"  با استفاده از پوشش منابع خبری از قبیل اسوشیتدپرس و رویترز نوشت:     «ضرب الأجل برای انجام توافق بر روی برنامه هسته ای ایران در حال نزدیک شدن است و به نظر می رسد رهبر عالی این کشور فشار آن را احساس می کند.  
[آیت الله] علی خامنه ای که در موضوعات کشور حرف آخر را دارد و مدتی طولانی به طرف اصلی مذاکره کننده با تهران بی اعتماد است، از فرصت سخنرانی تازه ای در مشهد، دومین شهر بزرگ ایران، برای حمله به آمریکا استفاده کرد.     وی در بیاناتش در حرم امام رضا [ع] واشنگتن را به "قلدری و زورگویی" و تلاش برای قراردادن ایرانی ها بر ضد حکومت اسلامی متهم کرد.»     پایگاه اینترنتی این شبکه نوشت: «فریادهای مرگ بر آمریکا از سمت جمعیت شنیده می شد.  
[آیت الله] خامنه ای ادامه داد: "بله، البته، مرگ بر آمریکا. چون آمریکا منبع اصلی این فشار است. آن ها در تلاش برای زیر فشار قرار دادن اقتصاد مردم عزیز ما هستند. هدف آن ها چیست؟ هدف آن ها قرار دادن مردم ضدنظام است."  
[آیت الله] خامنه ای با حمله به مجازات های اقتصادی سازمان ملل گفت "قدرت های مستکبر" در ماه های اخیر باعث کاهش بیش از 50 درصدی قیمت نفت شده اند.»    

    خبرگزاری فرانسه (AFP) در خبری با عنوان "رهبر ایران همکاری منطقه ای با آمریکا را رد کرد" نوشت: «رهبر عالی ایران آیت الله علی خامنه ای روز شنبه با بیان این که گفتگوها با واشنگتن منحصر در مسائل هسته ای است، هرگونه همکاری با آمریکا در منطقه بحران زده خاورمیانه را رد کرد.     این خبرگزاری نوشت: «[آیت الله] خامنه ای در سخنانی که به مناسبت نوروز سال نوی ایرانی و تحت امنیت شدید بیان می داشت، گام های لازم را برای فرونشاندن گمانه ها در مورد نزدیکی گسترده تر به غرب در صورت وقوع هرگونه توافق برداشت.     او در شهر مقدس مشهد در شمال شرقی رو به جمعیتی پرهیاهو در مورد احتمال وجود معانی سیاسی دیگر در توافق در زمینه برنامه اتمی ایران گفت: "هرگز. مذاکرات با آمریکا تنها درباره موضوع هسته ای است نه چیز دیگر."  
[آیت الله] خامنه ای با متهم کردن واشنگتن به ایجاد بی ثباتی در سوریه، لیبی و مصر گفت: «اهداف آمریکا در مسائل منطقه ای در نقطه مقابل اهداف ماست."»     این خبرگزاری همچنین نوشت: «بیانات وی با فریادهای "مرگ بر آمریکا"ی جمعیت به شدت فشرده هزاران نفری که برای شنیدن سخنانش اجتماع کرده بودند مورد استقبال قرار گرفت.     اظهارات [آیت الله] خامنه ای در رد بی پرده سخنانی بود که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا آغاز کرده بود. اوباما گفته بود یک توافق هسته ای می تواند به همکاری در خاورمیانه و عمدتاً علیه جهادگران دولت اسلامی [عراق و شام] بینجامد.     [آیت الله] خامنه ای در سخنان خود که بیش از یک ساعت به طول انجامید برای بار دیگر تصریح کرد ایران در توافق هسته ای خواستار لغو تحریم هاست و از تیم مذاکره کنندگان خود حمایت کرد و همه ایرانیان را به پشتیبانی از اهداف دولت فراخواند.  
او با اصرار بر اینکه هیچ گونه تأخیری میان اجرای توافق و حذف تحریم ها نمی تواند وجود داشته باشد گفت: "برداشتن تحریم ها قسمتی از گفتگوهاست و نه نتیجه آن."  
او همچنین با فراخواندن کشور به تمرکز بر اقتصاد بومی گفت که تکیه بر کمک خارجی ارزش خطر کردن ندارد و "تحریم ها تنها ابزاری است که دشمن علیه ملت ما در اختیار دارد."»     این خبرگزاری همچنین گزارش داد: «[آیت الله] خامنه ای پیام نوروزی تقریباً پنج دقیقه ای اوباما خطاب به رهبران و مردم ایران را "غیرصادقانه" خواند. اوباما در این پیام آن ها را به برگزیدن "فرصت" به جای "انزوا" فراخونده بود.  
او ضمن رد سخنان اوباما مبنی بر این که "افرادی در ایران وجود دارند که راه حل دیپلماتیک برای موضوع هسته ای را نمی خواهند" گفت: «چیزی که ملت ایران نمیخواهند قبول خواسته های آمریکایی ها بر اساس زور است. مسؤولین، مذاکره کنندگان ما و مردم به هیچ وجه این را نخواهند پذیرفت.»    

    همچنین پایگاه خبری اخبار کنگره آمریکا، هیل (TheHill) در بازتاب خبری این سخنرانی به نقل از صفحه توئیتر دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری نوشت:     «آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران روز شنبه خشم خود به گفتگوها با آمریکا را به دلیل تحقیقات بر روی سلاح های هسته ای ملتش در صفحه توئیتر خود ابراز کرد.»       هیل می نویسد: «[آیت الله] خامنه ای در صفحه توئیتر خود نوشت:    
«ما پیشنهاد متقلبانه توافق با ایران در ابتدا و سپس برداشتن تحریم ها را رد می کنیم.»  
«برداشتن تحریم ها قسمتی از توافق است، نه نتیجه آن.»  
«تحریم های آمریکا بی اثر است. تهدید به تحریم یا اقدام نظامی ایرانی ها را نمی ترساند. خدا پشتیبان مقاومت ملت ایران باشد.»    
این پایگاه خبری همچنین افزود: «[آیت الله] خامنه ای سخنان روز شنبه جان کری را رد کرد. آیت الله [خامنه ای] گفت که مردمش "زورگویی" آمریکا در جریان مذاکرات را نمی پذیرند.    
پایگاه خبری هیل می نویسد: «او در صفحه توئیتر خود نوشت:    
«ایران ترجیح می دهد روی پای خود بایستد. آمریکا به دنبال بی ثباتی منطقه و نابودی بیداری اسلامی به وسیله مسلح کردن گروه های تروریستی مثل داعش است.»  
«آن ها به دروغ ادعای حمایت از مردم ایران می کنند در حالی که از طریق اقتصاد به دنبال گرفتن امنیت ملت ایران هستند که در غرب آسیا بی نظیر است.»
  
  
این پایگاه همچنین به نقل از صفحه توئیتر رئیس جمهور نوشت: «روحانی روز شنبه در توئیتر خود پیام داد:     "گفتگوهای ایران چند روز دیگر از سر گرفته می شود. گام های نهایی همیشه در گفتگوها سخت تر از بقیه هستند چون هر دو طرف برای رسیدن به نتیجه برد-برد مجبور به عقب نشینی و دادن امتیاز هستند."»       505



۰۲/۰۱/۱۳۹۴ - ۰۲:۰۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن