تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802813858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیطنت در ژن دولتمردان آمریکایی نهفته است/ ایران از تمامیت ارضی عراق حمایت می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:
شیطنت در ژن دولتمردان آمریکایی نهفته است/ ایران از تمامیت ارضی عراق حمایت می‌کند
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به کارشکنی غرب و آمریکا در مذاکرات هسته‌ای گفت: شیطنت در ژن دولتمردان آمریکایی نهفته است.

شیطنت در ژن دولتمردان آمریکایی نهفته است
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه تهران گفت: در خطبه اول به مناسبت این که در آستانه سال جدید قرار داریم به سبک زندگی دینی در زندگی اجتماعی می‌پردازیم. وی با اشاره به کلمه قصار 280 نهج البلاغه از حضرت علی(ع) تصریح کرد: مولا علی(ع) فرموده‌اند اگر کسی یادش باشد که سفری طولانی در پیش دارد خودش را آماده خواهد کرد و معنای این جمله آن است که در این دنیا همه رفتنی هستیم و تنها خداوند است که ماندگار است. خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: سفر انسان از دنیا طولانی است و در آیه 197 سوره بقره به این موضوع اشاره شده است که تنها توشه برای ابدیت تقواست پس برای این راه باید توشه خود را آماده کنیم. آیت‌الله خاتمی با بیان این که اصل مواسات یکی از اصول مهم در اسلام است، ادامه داد: در آستانه سال نو توجه به اصل مواسات بسیار ضروری است و این اصل به معنی همدردی و کمک به دیگر مسلمان‌ها است. وی بیان داشت: در عرصه دگراندیشی و دگر دوستی 3نوع آدم وجود دارد که یک نوع از آن‌ها آدم‌هایی هستند که فقط به خود می‌اندیشند و این مناسب جامعه اسلامی نیست. خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: در روایات آمده است که یکی از محک‌هایی که شیعیان را با آن امتحان خواهیم کرد این است که ببینیم در اموال خود اهل مواسات هستند یا خیر؟ اگر نیستند با آن‌ها دوست نشوید. آیت‌الله خاتمی با بیان روایتی از پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند که نامسلمان است آن کسی که شب سیر بخوابد ولی همسایه‌اش گرسنه باشد.
 
وی تصریح کرد: در روایتی دیگر آمده است که اگر کسی شب را بدون فکر به مسلمانان صبح کند، مسلمان نیست. خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: گروه دوم آدم‌هایی هستند که نمره متوسط می‌گیرند یعنی این که به فکر دیگران هم هستند و سعی می‌کنند دیگران را نیز در زندگی خود شریک کنند. آیت‌الله خاتمی ادامه داد: در روایاتی آمده است که یکی از راه‌های قرب به خدا این است که اهل مواسات باشیم و این همدردی با مسلمانان دیگر باعث می‌شود که به خدا نزدیک‌تر شویم. وی تصریح کرد: پیامبراکرم (ص) فرموده‌اند حتی اگر دو لباس دارید و می‌بینید که برادر دینی‌تان نیازمند لباس است یکی را خود بپوشید و دیگری را به وی دهید. خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: در ایران نهادهایی وجود دارند که وظیفه کمک به نیازمندان و فقرا را برعهده دارند و در طول این سال‌ها بسیار در این راستا تلاش کرده‌اند، اما این کافی نیست و مسلمانان باید نسبت به یکدیگر اهل مواسات باشند. آیت‌الله خاتمی گفت: گروه سوم گروهی است که نمره‌ای بالاتر از نمره متوسط می‌گیرند و این گروه تنها شامل آن دسته از افرادی می‌شود که خود گرسنه می‌مانند و ترجیح می‌دهند دیگران سیر شوند. وی افزود: آن‌هایی که سه روز روزه گرفته‌اند و در هر روز سفره افطار خود را به نیازمندی که درخواست کمک از آن‌ها کرده بود می‌بخشند و خود با آب افطار می‌کنند، این نمره عالی فقط مخصوص خانه علی (ع) است. خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان خطبه اول به ذکر مصیبت‌های حضرت زهرا (ع) پرداخت.امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه به دو مطلب در مورد مسائل خارجی و سه مطلب در مورد مسائل داخلی پرداخت. 


وی درخصوص مسائل خارجی به حمایت مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده اشاره کرد و یادآور شد: ایشان تیم مذاکره‌کننده را امین خود دانستند، و می‌گفتند "نگرانم چون ما با یکسری آدم مکار طرف هستیم نه با یک عده آدم درست و حسابی" 


امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه 8 سوره توبه اظهار داشت: آنها اگر پیروز شوند دیگر هیچ قراردادی را نمی‌شناسند، اگرچه ما نمی‌دانیم آینده مذاکرات چه می‌شود ولی می‌دانیم پیروز نهایی ملت ایران است. 


وی با بیان اینکه در این مذاکرات که حدود یک‌سال‌واندی می‌گذرد ملت ایران و دنیا چهره پیمان‌شکنانه و مکار آمریکا را دیدند، تصریح کرد: شما به کسانی که چهره آمریکا را زیبا جلوه می‌دادند، نشان دادید اینطور نیست و آنها در زیر دستکش مخملی دست چدنی دارند. 


وی افزود: شما به کسانی که می‌گفتند به آمریکایی‌ها بهانه ندهید نشان دادید شیطنت در ژن دولتمردان آمریکایی نهفته است. 


این عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: این مذاکرات که یکسال‌واندی از آن می‌گذرد بار دیگر سخن اول انقلاب امام را که فرمودند: «آمریکا شیطان بزرگ است» را تأیید کرد.


وی افزود: دنیا فهمید که آمریکا با اساس نظام اسلامی ما مخالف است و شما نشان دادید که ملتی هستید که خسته‌ نمی‌شوید ولی به فضل خدا دشمن را خسته می‌کنید و من به شما بشارت قرآنی می‌دهم که پیروز نهایی شما هستید. 


امام جمعه موقت تهران مطلب دیگر خارجی  خود را به موضوع پیروزی ارتش و مردم عراق در استان صلاح‌الدین اختصاص داد و این پیشروی‌ها را به آنها تبریک گفت. 


وی در ادامه از خدا خواست تا به این رزمندگان مجاهد صبر و نشاط دهد تا ریشه داعش را از عراق بکنند. 


آیت‌الله خاتمی با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی از دولت قانونی عراق در مبارزه با تروریست‌های داعش خاطر نشان کرد: دنیا و خدا می‌دانند که ایران اسلامی دولتی است که در عرصه مبارزه با تروریست‌ها آنگاه که کشورهای مستکبر کمک می‌کردند ایران اسلامی در عرصه مبارزه به صحنه آمد. 


امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: ایران اسلامی خواهان تمامیت ارضی عراق است و کمک‌های ایران برای این است که دشمنان را برای تجزیه عراق ناکام بگذارد. 


وی افزود: ما نه تنها مرزهای عراق را به رسمیت نمی‌شناسیم، به غیر از رژیم جعلی صهیونیستی همه مرزها را محترم دانسته و به رسمیت می‌شناسیم. 


آیت‌الله خاتمی بیان داشت: برادران عراقی بدانند ما همراه آنها هستیم و همراه آنان برای ساختن عراقی سرافراز آنها را یاری خواهیم کرد. 





این خبر در حال تکمیل است...





۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن