تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819506279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازداشت 9 تن در تونس به اتهام ارتباط با حمله تروریستی به موزه باردو


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بازداشت 9 تن در تونس به اتهام ارتباط با حمله تروریستی به موزه باردو تهران – ایرنا – پلیس تونس روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که 9 تن را به اتهام ارتباط با حادثه حمله تروریستی به موزه ملی باردو در کنار ساختمان مجلس این کشور که در آن 23 تن از جمله 20 گردشگر بیگانه کشته شدند، دستگیر کرده است.


به گزارش اسوشیتدپرس از شهر تونس، پلیس این کشور افزود که پنج تن از این افراد بطور مستقیم با دو مهاجم مسلح که روز چهارشنبه در حمله تروریستی شرکت داشتند، ارتباط داشته اند.
همچنین چهار تن دیگر به اتهام کمک به این گروه تروریستی در مرکز تونس دستگیر شده اند.
منابع رسمی، گردشگران خارجی را شهروندان کشورهای لهستان، ایتالیا، آلمان و اسپانیا و شمار مجروحان این حمله تروریستی را 24 نفر اعلام کرده اند.
گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است، هر چند که مقامهای این کشور می گویند که دو مهاجم کشته شده ارتباط آشکاری با گروههای تندرو نداشته اند و تنها از آنها الهام می گرفته اند.
چند گروه مسلح مستقر در لیبی در همسایگی تونس تاکنون وابستگی خود را به داعش مستقر در عراق و سوریه اعلام کرده اند.
مقامهای تونس اعلام کرده اند که از حدود سه هزار فردی که این کشور را برای پیوستن به گروههای تروریستی مانند القاعده و داعش ترک کرده اند، حدود 500 تن به این کشور بازگشته اند که موجب نگرانیهای امنیتی برای این کشور شده است.
به گفته حبیب الصید نخست وزیر تونس، هدف این اقدام تروریستی صنعت گردشگری این کشور بوده است که با جذب حدود شش میلیون گردشگر در سال 2014منبع اصلی درآمد این کشور به شمار می رود.
موزه ملی تونس یکی از مراکز جذاب گردشگری در این کشور به شمار می رود که در آن موزاییک های رومی که بزرگترین این مجموعه در سطح جهان است، به نمایش گذاشته شده است.
صید در سخنانی که چهارشنبه شب از شبکه تلویزیون رسمی این کشور پخش شد اعلام کرد، علاوه بر دو تروریست کشته شده در عملیات گروگان گیری موزه باردو، سه نفر دیگر نیز در این اقدام تروریستی شرکت داشته اند که فراری هستند.
یک افسر پلیس و دو فرد مسلح از پنج مهاجم نیز کشته شده اند.
باجی قائد السبسی رییس جمهوری تونس و هیات دولت این کشور به ریاست صید، روز پنجشنبه در پی حمله تروریستی روز پیش از آن به موزه باردو، دستور استقرار نیروهای ارتش را در شهرهای مهم این کشور صادر کرد.
از سوی دیگر وزارت کشور تونس اعلام کرد که گارد ملی و نیروهای مبارزه با تروریسم این کشور در روزهای گذشته 10 تروریست را که قصد داشتند از طریق استان مدنین وارد خاک لیبی شوند و به گروههای تروریستی بپیوندند، دستگیر کرده اند.
ارتش تونس در مرزهای الجزایر و در ارتفاعات الشعانبی در استان القصرین در حال مبارزه با گروه های تروریستی - تکفیری است که شماری از نیروهای پلیس، ارتش و سیاستمداران تونس را ترور کرده اند.
تونس در این راستا از الجزایر برای نابود کردن این گروهها درخواست کمک کرده است.
گروهک تکفیری عقبه بن نافع وابسته به شبکه القاعده، مهمترین گروه تروریستی فعال در تونس به شمار می رود در کوههای الشعانبی پناه گرفته و در سه سال گذشته بارها به نیروهای نظامی و امنیتی تونس حمله کرده است.
همچنین گروهک موسوم به انصار الشریعه نیز که سیف الله بن حسین ملقب به ابوعیاض آن را پایه گذاری کرده، در تونس فعال است و بر اساس اعلام دستگاههای امنیتی این کشور، این گروه در قتل شکری بلعید و محمد البراهمی ازجمله مخالفان سیاسی دولت وقت تونس، دست داشته است.
منطقه مرزی مشترک میان شمال غرب لیبی و جنوب غرب تونس و جنوب شرق الجزایر مثلثی را تشکیل می دهند که محل رفت و آمد عناصر گروهکهای تروریستی و نقل و انتقال سلاح میان این سه کشور به شمار می رود.
خاورم**1486**1577









29/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن