تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819124855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ربیعی مسئول شناسایی و حذف یارانه پُردرآمدها شد


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت:دولت در مورد حذف یارانه پُردرآمدها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف به شناسایی ثروتمندان کرده و این اختیار این موضوع را به وزارت رفاه داده‌شده است.

به گزارش خبرنگار تراز، بحث حذف یارانه پر درامدها به یک چالش کشیده شده است، و بر عقیده کارشناسان و مجلس دولت به دلایلی سیاسی حاضر به انجام چنین کاری نیست. از طرفی دولت تدبیر و امید که پرداخت نقدی یارانه به همه افراد جامعه به‌صورت یکسان را اشتباه می‌داند و از تحقق نیافتن درآمد حاصل از آزادسازی قیمت‌ها (اجرای قانون هدفمندسازی یارانه) خبر می‌دهد.
بااین‌حال بر اساس قانون بودجه سال آینده از درآمد 42 هزار میلیارد تومانی حاصل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها  دولت می‌تواند فقط  تا سقف 37 هزار میلیارد تومان آینده یارانه نقدی بپردازد و 5هزار میلیارد آن را صرف بخش‌های دیگر ازجمله تولید و سلامت کند؛ البته دولت می‌تواند 10 درصدی از درآمدهای حاصل از آزادسازی قیمت‌ها را جابه‌جا کند یعنی عملاً می‌تواند تا همان 42 هزار میلیارد تومان را به‌عنوان یارانه نقدی به خانوارها پرداخت کند.
اما  بر اساس بند «د» تبصره 20 قانون بودجه سال 94 دولت موظف است از فروردین‌ماه سال آینده، امکان ثبت‌نام کلیه کسانی را که موفق به ثبت‌نام برای دریافت یارانه نقدی نشده‌اند، را فراهم و از ماه بعد از ثبت‌نام، اقدام به پرداخت یارانه آن‌ها کند.
همچنین دولت با توجه به بند «ح» تبصره 20 باید یارانه خانوارهای پردرآمد  بر اساس شرایط اقلیمی، بعد خانوار و محل سکونت و میزان درآمد قطع کند؛ بااین‌وجود یک‌طرف دولت را ملزم به حذف یارانه پردرآمدها است و از طرف دیگر، باید نسبت به ثبت‌نام جاماندگان از یارانه نقدی اقدام کند.
ثبت‌نام جدید باعث فشار به دولت برای حذف یارانه پُردرآمدها می‌شود
جعفر قادري، عضو كميسيون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با تراز، درباره ثبت‌نام جدید افراد برای دریافت یارانه نقدی و اینکه این اقدام باعث افزایش تعداد یارانه بگیران می‌شود، گفته بود: کاری که مجلس انجام داد این است که دولت مکلف شده دوباره افرادی که به دلایل مختلف نتوانستند ثبت‌نام کنند و مستحق دریافت یارانه هستند را دوباره ثبت‌نام کند و اگر این کار انجام شود، برای پرداخت یارانه فشار با توجه روی دولت بیشتر خواهد شد و ناچار می‌شود عده‌ای از دریافت یارانه را حذف کند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول شناسایی پردرآمدها شد
اکبر ایزدی مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در گفتگو با تراز، در خصوص اجرای قانون بودجه 94 و حذف یارانه ثروتمندان، اظهار کرد: دولت در مورد حذف یارانه پردرآمدها وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی متولی این کار کرده است و کلاً این اختیار را به وزارت رفاه داده‌شده است.  
بر اساس پیگیری‌های خبرنگار تراز، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای قطع یارانه پردرآمد اقداماتی انجام داده و قرار است در ابتدای سال جدید کمیته‌ای را برای این امر تعیین کند.




پنجشنبه 28 اسفند 1393 ساعت 11:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن