تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803728312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس به حذف یارانه پردرآمدها خیلی خوش‌بین نیست/ ثبت‌نام جدید برای افراد نیازمند و جامانده است


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: عضو كميسيون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه بعید است دولت اقدام به حذف یارانه پَردرآمدها کند، گفت: ما خیلی خوش‌بین نیستیم و اگر مجلس موضوعی را تصویب کند، دولت، بار سیاسی مجلس را بالا می‌برد و برای مجلس هزینه می‌تراشد و مجلس تن به موضوع نمی‌دهد.

پایگاه خبری تحلیلی تراز: جعفر قادري، عضو كميسيون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلا‌مي در گفتگو با تراز، در خصوص حذف یارانه نقدی ثروتمندان با توجه به این‌که نشانی از عزم دولت بر این کار وجود ندارد، اظهار داشت: بعید می‌دانم دولت یارانه ثروتمندان را حذف کند و چنین کاری را انجام دهد و ما خیلی خوش‌بین نیستیم.
وی افزود: در قانون بودجه 94 در مورد هدفمندسازی یارانه پیش‌بینی و تأکید شده است و دولت اجازه دارد، سهم هر بخش را 10 درصد کم و یا زیاد کند، یعنی درست است که عدد درآمد حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها از 42 هزار میلیارد تومان به 37 هزار میلیارد تومان کاهش پیداکرده است.
قادری با اشاره به اینکه اگر بخواهد 10 درصد به سهم پرداختی یارانه نقدی مردم اضافه کند، تصریح کرد: یعنی پرداخت یارانه نقدی به تعداد افراد قبلی و احتمالاً دولت سال آینده هم مانند امسال به همان تعداد افراد قبلی یارانه می‌پردازد و کسی از دریافت یارانه حذف نمی‌کند.
 عضو كميسيون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: دولت فقط افراد خارج از کشور چون تبعاتی برای دولت نداشتند و در انتخابات هم حضور هم پیدا نمی‌کنند، حذف کرده است، اما مطمئن باشید، دولت یارانه کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند را حذف نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه در موضوع هدفمندسازی یارانه‌ها، دولت همراهی نمی‌کند، مسئول اجرا مشخص نیست، گفت: اگر وزیر مسئول این کار بود، مجلس می‌توانست کاری انجام دهد، ولی وقتی‌که رئیس‌جمهور و یا کلیت دولت مسئول هستند، ابزارهای نظرتی مجلس کُند می‌شود و به دلیل تبعات سیاسی - اجتماعی نمی‌تواند از رئیس‌جمهور طرح سؤال کرد.
قادری ادامه داد: چون هدفمندسازی یارانه‌ها به یک وزارتخانه ارتباط پیدا نمی‌کند، نمی‌توان موضوع را پیگیر کرد و مجلس در پیگیری مطالبات از وزرا دستش بازتر است، اما وقتی کلیت دولت و رئیس‌جمهور مطرح باشد نمی‌توان کاری انجام داد.
نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه اجرای درست قانون به دولت بستگی دارد، بیان کرد: اگر دولت و مجلس همراه هم باشند می‌تواند کاری انجام داد و اگر همراه نباشند بهتر است وقتمان را تلف نکنیم و دولت خیلی اعتقادی ندارد.
وی در مورد اینکه مجلس با توجه حذف پردرآمدها در قانون بودجه 94 مصوب کرده است دولت دوباره اقدام به ثبت‌نام افراد برای دریافت یارانه نقدی کند و ممکن است بر تعداد یارانه بگیران افزایش یابد، گفت: کاری که مجلس انجام داد این است که دولت مکلف شده دوباره افرادی که به دلایل مختلف نتوانستند ثبت‌نام کنند و مستحق دریافت یارانه هستند را دوباره ثبت‌نام کند.
قادری با بیان اینکه این اقدام برای این است که افرادی که نیازمند هستند بتواند یارانه نقدی بگیرند، تصریح کرد: اگر این کار انجام شود، برای پرداخت یارانه فشار روی دولت بیشتر خواهد شد و ناچار می‌شود عده‌ای از دریافت یارانه را حذف کند.
عضو كميسيون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس افزود: دولت تابه‌حال اعلام نکرده است که منابع ندارد و امکان ثبت‌نام وجود ندارد و چون مجلس، دولت را مکلف کرده است نمی‌تواند در مقابل این گروه‌ها مقاومت کند و ناچار خواهد بود، به این افراد یارانه بدهد.
وی با بیان اینکه مجلس این مصوبه را عمداً تصویب کرده است، اظهار کرد: مجلس معتقد است قشر کم درامد جامعه که مستحق هستند باید یارانه بگیرند و به کسانی که استحقاق ندارند، نباید یارانه پرداخت شود و گروه‌های پردرآمد باید حذف شوند و پشت این مصوب منطق وجود دارد.
قادری در پاسخ به این سؤال که مشکل اجرا کجا است، گفت: اگر تصمیمی توسط دولت در قالب لایحه به بیاید و مجلس آن را تائید کند، آن‌وقت نه مجلس و نه دولت نمی‌توانند هم دیگر را متهم کنند، ولی در این‌گونه موارد که دقیقاً در لایحه نیست و اگر مجلس موضوعی را مصوب کند، دولت ابتدا می‌گوید تضمینی برای اجرای آن وجود ندرد و دوم اینکه مواردی که اجرا می‌کند، آن‌قدر بار سیاسی مجلس را بالا می‌برد.
عضو كميسيون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت تحت اینکه اعتقاد نداشتیم، ولی مجلس مکلف به اجرا کرده است، برای مجلس هزینه می‌تراشد و در این موارد مجلس خیلی کم تن به موضوع می‌دهد و زیرا بار موارد این‌چنینی نمی‌رود.




چهارشنبه 27 اسفند 1393 ساعت 10:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن