تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803148981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی در خراسان جنوبی کاهش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی در خراسان جنوبی کاهش یافت بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی از تصویب کاهش نرخ سود و افزایش دوره تنفس تسهیلات صندوق توسعه ملی برای استان خبر داد و گفت: با قرار گرفتن استان جزو مناطق محروم کشور، نرخ سود تسهیلات این صندوق چهار درصد برای این استان کاهش یافت.


وجه الله خدمتگزار روز سه شنبه در نشست شورای اداری خراسان جنوبی افزود: پیرو دستور رییس جمهوری در سفر به استان و نیز پیگیری هایی که در این زمینه صورت گرفت نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی در خراسان جنوبی نسبت به سایر استان های کشور چهار درصد کاهش یافت که اقدامی ارزشمند برای جذب سرمایه گذار در این استان است.
وی ادامه داد: بعد از پیگیری هایی که در این زمینه صورت گرفت، هیات عامل صندوق توسعه ملی در 23 اسفندماه جاری مصوب کرد که نرخ سود تسهیلات این صندوق در بخش آب و کشاورزی از 14 درصد به 10 درصد در سال 94 در خراسان جنوبی کاهش یابد.
وی افزود: همچنین نرخ سود این تسهیلات در بخش صنعت و معدن در سال 94 از 16 درصد به 12 درصد و این نرخ در بخش صنایع تبدیلی، تکمیلی و گردشگری نیز از 16 درصد به 12 درصد در خراسان جنوبی کاهش خواهد یافت.
وی گفت: دوره تنفس اخذ این تسهیلات نیز از شش ماه به دو سال افزایش یافته و نیز دوره بازپرداخت این تسهیلات نیز از هشت سال به 10 سال در خراسان جنوبی افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه سهم آورده متقاضیان سرمایه گذاری در خراسان جنوبی نیز 15 تا 20 درصد می باشد، گفت: در مجموع بین هفت تا هشت درصد نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی نسبت به بانک ها در استان کمتر است که نشان از توجه جدی دولت به توسعه مناطق محروم دارد.
استاندار خراسان جنوبی، به کاهش نرخ سود تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی در خراسان جنوبی نیز اشاره کرد و ادامه داد: نرخ سود تسهیلات ارزی در استان از شش درصد به چهار درصد و نیز سهم آورده متقاضیان در تسهیلات ارزی نیز از 20 درصد به 10 درصد کاهش یافته است.
خدمتگزار، بابیان اینکه دوره بازپرداخت تسهیلات ارزی در خراسان جنوبی 10 ساله است، گفت: امید است مسوولان ذی ربط بتوانند از فرصت ایجاد شده و زیرساخت بسیار مناسبی که توسط دولت تدبیر و امید در راستای توسعه سرمایه گذاری در استان فراهم شده به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.
وی سرمایه گذاری را یکی از مهمترین راه های رونق اقتصادی استان دانست و تصریح کرد: با تکیه صرف بر اعتبارات دولتی نمی توان به اهداف توسعه ای دست یافت، از این رو حمایت از سرمایه گذاران و فراهم کردن زمینه حضور آنان در استان می تواند زمینه های رشد و توسعه اقتصادی استان را فراهم نماید.
وی معرفی ظرفیت های اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی خراسان جنوبی در تمامی ابعاد را مورد تاکید قرار داد و یادآورشد: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده اما می توان برنامه ریزی ها و اقدامات جدی تری در این زمینه به انجام رساند.
وی به سفر سفیر افغانستان به استان اشاره کرد و ادامه داد: در این سفر توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی استان معرفی شده و سعی کردیم هرچه بیشتر از همجواری با کشور دوست و همسایه افغانستان در یک برنامه بلندمدت استفاده های بهتر و بیشتری ببریم.
وی به سفر رییس جهمهوری اسلامی افغانستان در فروردین ماه سال آینده به ایران اشاره کرد وگفت: در این سفر تلاش خواهیم کرد تا خراسان جنوبی به عنوان دروازه مهم صادرات و واردات به کشورهای افغانستان، پاکستان و هندوستان مورد توجه قرار گیرد.
استاندار خراسان جنوبی به اقدامات انجام شده ستاد اجرایی خدمات سفر استان اشاره کرد و افزود: با اقدامات و برنامه ریزی هایی که در کمیته های زیرمجموعه ستاد خدمات سفر به انجام رسیده، خراسان جنوبی آماده پذیرایی از مسافرین نوروزی است.
خدمتگزار به برخی از اقدامات مهم در این ستاد اشاره کرد و ادامه داد: بحث کنترل راه ها و محورهای مواصلاتی استان به منظور امنیت راه ها و تامین امنیت جانی مسافرین از مهمترین موضوعاتی است که باید از سوی متولیان امر مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه حرمت، کرامت و حقوق شهروندی افراد و مسافرین باید مورد توجه جدی قرار گیرد، یادآورشد: در صورتیکه تخلفی صورت گیرد و یا بی توجهی به قوانین از سوی رانندگان انجام شود مامورین باید با خوشرویی و رعایت احترام نسبت به اعمال قانون اقدام لازم را صورت دهند.
خدمتگزار، تامین مواد غذایی در شهرهای مسافرپذیر را از دیگر موارد مهم دانست و تصریح کرد: نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، رستوران ها و مراکز بهداشتی و درمانی از دیگر اموری است که مسوولان ذیربط باید با حساسیت و دقت، آنها را در ایام نوروز کنترل کنند.
وی به فرا رسیدن ایام پایانی سال اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون حقوق کارکنان دولت در بخش های مختلف پرداخت شده و طی امروز و فردا حقوق و معوقات فرهنگیان نیز پرداخت خواهد شد.
وی به تدوین برنامه ششم توسعه اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی کشور در سال آینده اشاره کرد و گفت: مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی باید با تقویت ارتباط خود با مدیران فرا دستی به گونه ای اقدام و برنامه ریزی کنند تا بتوان از این فرصت برای گنجاندن مشکلات و پیشنهادات استان در این برنامه استفاده کرد.
وی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان گفت: در ایام پایانی سال طوری عمل کنید که کار ارباب رجوع به سال آینده موکول نشود.6054



26/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن