تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820200829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرش مشهد و کاشمر به ثبت جهانی رسید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرش مشهد و کاشمر به ثبت جهانی رسید مشهد - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از ثبت جهانی فرش مناطق مشهد و کاشمر در سازمان جهانی مالکیت فکری موسوم به "WIPO" خبر داد.


این سازمان روز سه شنبه به نقل از راضیه علیرضایی گزارش داد: تاکنون نشان جغرافیایی فرش 10 منطقه ایران شامل مشهد، کاشمر، کاشان، کرمان، نایین، ساروق، یزد، اردبیل، ترکمن گلستان و همدان به ثبت جهانی رسیده است.
وی افزود: ثبت برند جهانی این مناطق بر اساس معاهده لیسبون و طی فرایند کارشناسی مستمر مطابق با قوانین بین المللی به همت وزارت صنعت، معدن و تجارت و این سازمان در حوزه شهرستانهای مشهد و کاشمر صورت پذیرفته است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سازمان جهانی مالکیت فکری(WIPO) یکی از 16 آژانس تخصصی سازمان ملل است که با امضای توافقنامه ای در استکهلم در سال 1967 برای تشویق آثار خلاقانه در راستای حمایت از مالکیت معنوی در جهان تاسیس شد.
وی ابراز امیدواری کرد با تداوم روند ثبت جهانی مناطق جغرافیایی فرش دستباف ایران از کپی برداری رقبای فرش ایران و دست اندازی به نامهای جغرافیایی مناطق فرشبافی کشورمان جلوگیری شود.
1858



26/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن