تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803289828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون استاندار کردستان: ایران اسلامی نقش مهمی در تحولات منطقه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون استاندار کردستان: ایران اسلامی نقش مهمی در تحولات منطقه دارد سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارای موقعیتی ویژه و جایگاهی مقتدر است و نقش مهمی در تحولات منطقه دارد.


به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر شامگاه دوشنبه در چهارمین جلسه هم اندیشی فرمانداران شهرستان های استان در سنندج افزود: منطقه خاورمیانه به واسطه دخالت های بیگانگان درگیر چالش های فراوانی شده است و در این میان موقعیت و امنیت پایدار نظام جمهوری اسلامی و اقتدار کشورمان در رصد و برخورد با داعش و دیگر گروه های تکفیری یکی دیگر از نشان های قدرت و نقش ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه است.
آشناگر ادامه داد: اعمال تروریستی و وحشیانه داعش و دیگر گروه های تکفیری در بسیاری از کشورهای منطقه نظیر لیبی، مصر، فلسطین، سوریه، یمن و عراق باعث نشان دادن چهره خشن و ضد انسانی این گروه های تروریستی در جهان شده است.
وی گفت: حضور مقتدرانه ایران در منطقه باعث شده است امنیت در بسیاری از کشورهای منطقه حاکم شود و از فروپاشی برخی از این کشورهای به واسطه دخالت های خارجی و جریان های مخرب جلوگیری به عمل آید.
او ادامه داد: متاسفانه بعضی از کشورهای عربی به خاطر قرائت غلطی که از نقش ایران در منطقه دارند نقش امنیت و ثبات ناشی از حضور ایران را درک نکرده و قدر آن را نمی دانند.
آشناگر به وضعیت نوسان قیمت جهانی نفت بر اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: به دلیل وضعیت فعلی بازار جهانی نفت و کاهش قیمت ها، برخی تنگناهای اقتصادی بر کشور وارد شده که البته تنها این موضوع باعث مشکلات اقتصادی نیست بلکه تحریم ها و افزایش تورم نیز زمینه برخی عقب ماندگی ها را برای کشور به دنبال داشته است که در این زمینه باید با همکاری و همراهی هم، بر این نارسایی ها غلبه کنیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: در حال حاضر بحث هسته ای یکی از مباحث اصلی در زمینه سیاست کلان کشور است که قطعا مدیریت صحیح مسوولان و تیم مذاکره کننده ایران و تدبیر داعیانه رهبر معظم انقلاب منجر به سرافزاری دیگری برای ایران اسلامی خواهد شد.
وی ایستادگی بر مواضع اصولی و به حق کشورمان در مسئله هسته ای را بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: به هرحال این یک مشکل جدی است و این امنیت ما را دچار چالش کرده که یقینا با تدبیر و تلاش تیم مذاکره کننده در آینده نزدیک موفقیت های لازم حاصل خواهد شد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ابراز داشت: ایران یکی از بازیگران اصلی منطقه به شمار می رود و در قضیه مذاکرات هسته ای، تیم مذاکره کننده ایرانی از جنبه قدرت وارد شده و در این رابطه برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری از موضع عقلانیت در پای میز مذاکره نشسته اند.
وی به همکاری برخی از کشورهای منطقه با برنامه های سلطه گرانه کشورهای غربی برای فشار بر کشورمان پرداخت و گفت: برخی از همسایگان ما همگام با اسرائیل و دیگر کشورهای سلطه گر تلاش های فراوانی برای کارشکنی در مذاکرات 1+5 به عمل آورده اند و همه توان خود را برای رسیدن به اهداف خود که همان عدم توافق در این مذاکرات است بکار بسته اند.
آشناگر بر لزوم توجه به مقوله اتحاد و انسجام در کشور تاکید کرد و گفت: در راستای برنامه های فرهنگی کشور در استان نیز برنامه های مناسبی برای تقویت زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی و هنری تدوین و اجرایی شده است که در سال آینده نیز برنامه های متنوع فرهنگی از جمله جشنواره ملی اقوام و فرهنگ های ایرانی به منظور ارائه توانمندی های اقوام و نژادهای ایرانی با مشارکت دفتر امور اجتماعی استانداری و دیگر دستگاه های اجرایی برگزار خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: تفاوت ها و تنوع های قومی و نژادی فرصتی مغتنم برای کشور است و این تنوع فرهنگ و اقوام برای تقویت زیرساخت های فرهنگی ملی و اسلامی کشور، از اهمیت فراوانی برخودار است.



معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: بحث سرمایه های اجتماعی و جلب اعتماد عمومی مردم، یکی از ارکان اصلی توسعه مردم محور است اما متاسفانه در سالیان گذشته اعتماد مردم به دولت به واسطه عدم مدیریت در برنامه های اجرایی کشور، دچار آسیب شده و مردم علاقه ای به همراهی و همکاری با دولت نداشتند ولی خوشبختانه در دولت تدبیر و امید این اعتماد مجددا جلب و بستر مناسبی برای مشارکت گسترده مردم در روند توسعه کشور فراهم شده است.
وی افزود: فرمانداران باید نسبت به مباحث فرهنگی، آداب و سنن مردم حساسیت بیشتری داشته باشند تا دشمنان از این طریق به ارزش های فرهنگی هجمه وارد نکنند زیرا آنها به دنبال دامن زدن به اختلافات قومی و فرهنگی هستند و ما باید برای جلوگیری از این قبیل اقدامات دشمنان به دنبال تقویت مباحث فرهنگی در جامعه باشیم.
آشناگر خطاب به فرمانداران استان گفت: باید با آشنایی با تهدیدات و چالش ها در حوزه های مختلف شهرستان حوزه خدمت خود، آنها را مورد بررسی قرار داده و مشکلات و نارسایی های آن را احصاء کرده و راهکارهای مورد نیاز را برای رفع این موانع و مشکلات ارائه دهید.
وی بر لزوم اطلاع رسانی خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان های تابعه و ارتباط سازنده با رسانه های جمعی تاکید کرد و گفت: فعالیت های دولت در امورات اجرایی در شهرستان ها باید به صورت مستمر توسط فرمانداران رصد شود و اقدامات انجام شده توسط رسانه ها برای آگاهی مردم اطلاع رسانی شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: نباید دچار روزمرگی شویم بلکه باید با جدیت و عملگرایی در مسیر توسعه حرکت کنیم تا به اهداف مورد نظر و جلب رضایت مردم دست پیدا کنیم.
او به فعالیت بیش از 400 سازمان مردم نهاد در کردستان اشاره کرد و گفت: در این زمینه دولت توجه بیشتری برنقش این سازمان ها و برنامه های مشارکتی دارد و برای تحقق برنامه های توسعه محور در جامعه باید با سازمان های مردم نهاد در راستای قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران همکاری تنگاتنگی داشته باشید و با نقد پذیر بودن، ظرفیت خود را برای مشارکت بیشتر آنها در عرصه های اجتماعی و فرهنگی فراهم کنید.
آشناگر گفت: باید با نظارت بر عملکرد این سازمان ها و تسهیل در صدور مجور قانونی فعالیت آنها ، شرایط را برای حضور پربار تر سمن ها در جامعه مهیا کرد و با کار مطالعاتی و تدوین شیوه های سالم سازی فعالیت سازمان های مردم نهاد، گام های اساسی را برای تقویت جایگاه آنها برداشت.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به آغاز برنامه ریزی برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان همزمان با سراسر کشور در سال آینده پرداخت و گفت: برگزاری انتخابات مهمترین بخشی است که سال آینده توسط وزارت کشور دنبال می شود و با اعلان وزیر محترم کشور در بهمن 93 عملا پروسه انجام مراحل مختلف این انتخابات وارد فاز اجرایی شده است و افراد کاندیدا باید از برخی از مشاغل بر اساس قانون انتخابات استعفا دهند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: در حقیقت انتخابات فرصتی است برای مردم زیرا با حضورشان در تعیین سرنوشت خود مشارکت خواهند کرد و از طرفی نیزحضور مردم موجب ارتقا حمایت ها و پشتوانه های مردمی از نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد.
او با بیان اینکه انتخابات نماد عینی مشارکت مردم در تعیین سرنوشت جامعه است، تصریح کرد: فرمانداران و دست اندارکاران انتخابات باید اصل بی طرفی خود را در مسیر برگزاری انتخابات مختلف رعایت کنند و به عنوان نماینده دولت تنها باید بر نحوه اجرای مراحل مختلف انتخابات نظارت دقیق داشته باشند و اطمینان مردم را برای برگزاری انتخابات سالم جلب کنند.
آشناگر تامین سلامت انتخابات، ایجاد شرایط برای رقابت سالم بین کاندیداها و افزایش مشارکت حداکثری و تامین امنیت لازم برای برگزاری مناسب انتخابات را از وظایف خطیر فرمانداران به عنوان متولیان اصلی برگزاری انتخابات در شهرستان های تابعه استان برشمرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در حوزه مشارکت باید مبنا را عمل به قانون قرار دهیم تا همه افرادی که قصد دارند در انتخابات شرکت کنند بدانند قانون برای همه اعمال خواهد شد.
او گفت: این عامل باعث می شود تا مشارکت بالا رفته و نباید به گونه ای عمل کنیم که مردم احساس کنند که دولت می خواهد حرف خود را به کرسی بنشاند و نظام می خواهد اراده خود را بر رای مردم حاکم کند.
وی اظهار داشت: اطمینان بخشی به مردم به منظور برگزاری انتخابات صحیح را باید در اولویت برنامه های خود قرار دهیم.
آشناگر از فرمانداران خواست تا نظارت بیشتری بر مراسمات چهارشنبه آخر سال داشته و با افراد متخلف برخورد قاطعی به عمل آورند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان ابراز داشت: فرمانداران باید ارتباط خود را با مردم بیشتر نموده و با حضور در محلات، مساجد و امکان عمومی با مردم دیدار نموده و از نزدیک مسائل و مشکلات آنها را بررسی کنند.
وی در پایان بر لزوم آمادگی شهرستان های تابعه استان برای استقبال از مسافران نوروزی تاکید کرد.ک/2
1904/7246



26/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن