تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802933353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر ناصر الجوده به تهران پاسخی به ادعاهای واهی نتانیاهو/ کشورهای عربی به نقش ایران در منطقه و جهان واقف هستند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: علیزاده طباطبایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛
سفر " ناصر الجوده" به تهران پاسخی به ادعاهای واهی نتانیاهو/ کشورهای عربی به نقش ایران در منطقه و جهان واقف هستند
یک کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه گفت: حضور وزیر امور خارجه کشوری عربی همچون اردن در کشورمان، به‌دلیل عضویت در شورای امنیت سازمان ملل و نقشی که در اتحادیه عرب دارد، نشان‌دهنده کذب بودن ادعاهای نتانیاهو و پاسخی منفی به ادعاهای واهی رژیم صهیونیستی در مورد ایران هراسی، به غرب و جهان است.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، ناصر الجوده وزیر خارجه اردن برای دیدار با وزیر امور خارجه و مقامات دیگر کشورمان  شب گذشته (جمعه) در راس هیاتی وارد تهران شد و قرار است امروز (شنبه) با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود دیدار کند.    
 


در این راستا "سید موسی علیزاده طباطبائی "در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سفر ناصر الجوده به تهران اظهار داشت: سفر وی از چندین جهت حائز اهمیت است. این سفر، اولین سفر یک مقام عالی‌رتبه اردنی به کشورمان در طول ده سال گذشته برای مسائل دو جانبه  است.
 
این کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه افزود: مقامات اردنی قبلا در اجلاس‌های مانند عدم تعهد شرکت می‌کردند اما این سفر صرفا برای بهبود روابط دو جانبه و پاسخی منفی به ادعاهای کذب نتانیاهو علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشورمان است(کشورهای عربی و کشورهای منطقه از ایران نگرانند)که در کنگره آمریکا مدعی شده بود.
 

وی تاکید کرد: حضور وزیر امور خارجه کشوری عربی همچون اردن در کشورمان، به‌دلیل عضویت در شورای امنیت سازمان ملل و نقشی که در اتحادیه عرب دارد، نشان‌دهنده کذب بودن ادعاهای نتانیاهو و پاسخی منفی به ادعاهای واهی رژیم صهیونیستی در مورد ایران هراسی، به غرب و جهان است.
 
علیزاده طباطبائی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یک دیپلماسی بسیار موفق در پیش گرفته و کشورهای منطقه و عربی به خصوص اردن به نقش اساسی کشورمان در جهان و به ویژه در منطقه واقف هست و تمایل دارند با تهران رایزنی دیپلماتیک داشته باشند
 
این کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه تصریح کرد: با گسترش افراط گرایی و خشونت در سوریه و عراق، کشورهای منطقه به این نتیجه رسیده‌اند که باید با جمهوری اسلامی ایران رایزنی کنند تا با همکاری یکدیگر بتوانند ریشه‌های خشونت را بخشکانند.
 
علیزاده طباطبائی ادامه داد: در مورد مسائل دو جانبه هم مقامات جمهوری اسلامی ایران و اردن در تلاشند که دهمین کمیسیون مشترک دو کشور را که چندین سال است فعالیتش متوقف شده را احیا کنند. 
 
این کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه افزود: در دو سال گذشته رایزنی‌های منطقه‌ای و روابط دو جانبه بین ایران و اردن ادامه داشته و "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه کشورمان در سفر منطقه‌ای سال گذشته خود به اردن مورد استقبال گرم ملک عبدالله قرار گرفته است.
 
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بعد از جنایت گروه تروریستی داعش علیه خلبان اردنی بلافاصله موضع گرفت و این جنایت را محکوم کرد. مردم و رسانه‌های ایران هم با مردم و خانواده خلبان اردنی هم‌دلی کردند و این حادثه را تسلیت گفتند. 
 


علیزاده طباطبائی افزود: در 6 ماه گذشته، سفرای جدیدی بین تهران و امان مبادله شده، سفیری که اردن انتخاب کرده، پیشتر وزیر و سرپرست وزارت خارجه این کشور بوده و همه اینها نشان می‌دهد که اراده سیاسی دو کشور در بهبود روابط قرار گرفته است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: سفر معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن به تهران در پاسخ به دیدار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به امان، صورت می‌گیرد.

ناصر جوده نخستین سفر خارجی خود را پس از تعدیل کابینه دولت این کشور در راس هیاتی بلند پایه مرکب از قائم مقام وزارت خارجه، مدیرکل منطقه‌ای عربی و آفریقا و نیز مدیرکل دفترش به جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد.
 
انتهای پیام/



اخبار مرتبط

رایزنی وزیر خارجه اردن با ظریف و روحانی
تحصیل‌کرده وست مینستر لندن با اصول کامپیوتر رگ گردن می‌زند/ ابعاد پنهان شکسته شدن مجسمه‌های باستانی موصل
ترکیه در رفتار خود نسبت به سوریه تجدیدنظر کند/ محور گسترده مقاومت مقابل سیاست‌های خصمانه
تداوم سیاست دوگانه ائتلاف ضدداعش/ فریب افکار عمومی با برگزاری نشست‌های نمایشی




۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 356]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن