تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820521108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدارس در برخی از مدارس ساری یک هفته زودتر به تعطیلات رفتند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدارس در برخی از مدارس ساری یک هفته زودتر به تعطیلات رفتند ساری - ایرنا - براساس تقویم آموزشی کشور تا روز چهارشنبه بیست و هفتم اسفند تمام مدارس در سطوح مختلف باید باز و کلاس های درس دایر باشد.اما به نظر می رسد برخی از مدارس در ساری یک هفته زودتر به پیش باز تعطیلات نوروزی رفتند.


در حالی که مسوولین آموزش و پرورش به تعطیلی رفتن زودهنگام دانش آموزان را منکر می شوند که والدین دانش آموزان و ترافیک روان و خلوت صبح شهر ساری نشان می دهد که مدارس تعطیل شدند.
از روز شنبه ترافیک در خیابانهایی که چندین مدرسه در آن وجود دارد خلوت تر روزهای عادی دیگر جلوه می کرد و هر چه به روزهای پایانی هفته رسید این وضعیت به سمت خلوت تر شدن و روان تر شدن ترافیک خیابان پیش رفت.
تعطیلی مدرسه ها در مدارس غیرانتفاعی نمود بیشتری داشته و دانش آموزان با خیال آسوده تر کلاس های درس را تعطیل کردند و از شنبه سرکلاس درس حاضر نشدند.
برخی از مدارس شاخه کار و دانش و فنی حرفه ای نیز از هفته پیش کلاس های درس را تعطیل کردند.اگر مدرسه ای تعطیل نبود کلاس درس به زنگ تفریح تبدیل شد و دانش آموزان به جای درس گرفتن به امور دیگر و سرگرمی های دیگری می پرداختند.
برخی از دانش آموزان در پاسخ به این سوال که چرا به مدرسه نمی روید هنوز یک هفته به پایان سال باقی مانده جواب می دهند : معلم که درس نمی دهد برای چی به مدرسه برویم.
مدارس دولتی و بوِیژه مقطع ابتدایی شرایط کمی متفاوت است و کلاس های مدرسه دایر اما ظرفیت کلاس تکمیل نیست و تعدادی از دانش آموزان به مدرسه نمی آیند.
شاید تنها دلیلی که این مدارس را از تعطیلی باز داشته موضوع پیک نوروزی است که اهرمی شده تا دانش آموزان را تا روز آخر به مدرسه بکشاند.اما چه فایده که متاسفانه شماری از معلمین خود شان مشوق تعطیل شدن کلاس ها هستند و دانش آموزان را ترغیب می کنند که به مدرسه نیایند.
در این روزهای پایانی سال دانش آموزانی که هنوز به مدرسه می روند والدین خود را تحت فشار می گذارند که به مدرسه بروند و برای آنها مرخصی بگیرند و یا اینکه بروند پیک نوروزی آنها را بگیرند تا آنها به مدرسه نروند.
به نظر می رسد اگر برای این مساله تدبیری اندیشده نشود چه بسا این روند به پایان تعطیلات نوروز هم سرایت کند و دانش آموزان هروقت که دلشان خواست به مدرسه بروند.
در حالی که خود مدرسه و ترافیک شهر و جاندار و بی جان از تعطیل بودن شمار زیادی از مدارس شهر ساری خبر می دهد اما مدیرکل آموزش و پرورش مازندران این قضیه را رد می کند و مدعی است که تا روز چهارشنبه بیست و هفتم اسفند مدارس باز است.
سیدعلی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در گفت و گویی درباره صحب و سقم این مسئله گفت: تعطیلی زودهنگام مدارس مازندران صحت ندارد.
وی با بیان اینکه این موضوع اگر وجود داشته باشد، تخلف محسوب می شود، عنوان کرد: در صورت مشاهده به شدت با این موضوع برخورد می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه تعطیلی زودهنگام مدارس برخلاف آیین تعلیم و تربیت بوده و تخلف اداری محسوب می شود، خاطرنشان کرد: دانش آموزان تا روز چهارشنبه 27 اسفند ماه امسال باید در مدارس حضور یابند.
480 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیل در مازندران تحصیل می کنند. ک/4
6097



26/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن